kleika Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 hei allesammen er så tull men bekymringen komme allikevel snikende, jeg er 30uker på vei med nr 3 og har vært sykemeldt siden uke 18. jeg er ca 165 høy. på min første kontroll i uke 10 veide jeg jeg ca 67 kg, det er etter min menning et par kilo mere end ellers så tror jeg har tatt et par kilo på før den kontrollen. nu er jeg i uke 31 og veier 69 kilo altså en vektøkning på maks 4 kg. er dette alt for lite? jeg har bekkenløsning og problemer med kynnere/prematurrier så aktiviteten min er liten. jeg veide jo litt for mye i forveien. med nr 1 tok jeg 20kg på ialt med vann og nr 2 ca 8 kg ialt mitt symfysemål er litt over gjennomsnittet og babyen følger pent sin kurve hvad med jer andre er der flere der ikke har tatt mye på?
lenioslo Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Jeg tror ikke du trenger bekymre deg, for du har jo bare gått ned i vekt selv, og dette påvirker ikke babyen med mindre du er undervektig fra før. Babyen tar det den trenger! Dessuten har du ti uker igjen, og kanskje dobler du vektoppgangen i løpet av den tiden. Lege/jordmor ville nok gitt beskjed hvis det var farlig uansett! Vær fornøyd du!
HeltPerfekt<3 Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Jeg har det nesten akkurat som du har det Er i uke 35 og har gått påå ca 4.5 kilo. Jordmor har ikke nevnt noe annet, enn at livmoren vokser godt (er litt over gj.snittet på sf-målene) og at det virker som om lillegutt har det veldig greit Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for mye Du hadde fått nøye oppfølging om jordmor eller lege hadde vært bekymret Har forresten en datter som er 3 år, og når jeg var gravid med henne la jeg på meg 12 kilo, og det gjør jeg nok ikke denne gangen.. Så ikke bare er det forskjell fra kvinne til kvinne - men også fra svangerskap til svangerskap
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Har de som du er gravid med min nr3. I første la eg på meg 30 kg med vann og de hele og med nr 2 la eg på meg 27 kg me vann å de hele. Til nå har eg gått opp 2 kg å de er dei dagene eg har vann i kroppen, å dei dagene de ikke er så mye vann i kroppen har eg ikke gått opp noe. Så komme de ann på om eg har hard mage. Har slitt litt med forstoppelse den siste uken så. Men hadde ul tidligere i uka å gutten har det heilt topp inni der er i 30 uker +2 dager idag å knøttet er 10% større en gjennomsnitt Så eg tar de med et smil og tenke gud tenk dei kg eg miste når alt komme ut. Men har forsatt 10 uker ijen til å legge på meg :-/
kleika Skrevet 27. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2011 takk for svar, dere har sikkert rett,jeg ble bare litt bekymret jeg har hatt spysyke min sønn kom hjem med i denne uken og gikk på vekten ista, jeg har tabt de 2 stakkers kilo jeg hadde tatt på og er nå nede i det samme som i uke 10, legen og jordmoren hae vært bekymret og prøvd at ta dette op med meg før,men jeg har slått det hen og sagt som dere så lenge babyen vokser fint kommer det nok i 3 trimester. det er sikkert ikke noe at bekymre seg for,men tar det op med legen igjen til neste kontroll i uke 32 så for vi se. er jo glad for ikke å ha 20 kilo igjen der må tabes,men ble plutselig litt nervøs. ;-) vil jo ikke ha det går utover min babis.
nyttårsprins Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Jeg er snart fullgått 36 uker og har toppen lagt på meg 3 kilo under hele svangerskapet. Med førstemann la jeg på meg 13 kilo totalt. Det er ingen som har bekymret seg for min sparsommelige vektøkning så lenge babyen vokser som han skal. Og det gjør han. Du får bare tenke på at det er færre kilo å slite med etter fødselen. Jeg synes det er helt fantastisk å slippe 20-30 kilo. Ikke bare er vektøkning individuelt fra kvinne til kvinne, - men også fra svangerskap til svangerskap. Bare nyt det!
ama<3 Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Heei! Ville bare si at det trenger ikke være farlig med lite vektoppgang du er mere heldig, og om babyen følger sin kurve så trenger du ikke uroe deg. Jeg har selv bare gått opp 2 kg og er i uke 29 nå.. kan hende det blir mere de siste mnd nå da men, har vært uroolig selv så skjønner deg godt! Jeg veier nå 68 kg og bebis vokser fint. Lykke til hvertfall
Lykkelig2jentebarnsmamma Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Heisann:) Jeg er 35 uker på vei nå og har kun gått opp 0,5kg. Har ikke vært dårlig eller noe, men mye mer aktiv enn i mitt forrige svangerskap for 1,5 år siden der jeg la på meg totalt 23 kg. Ser jo at jeg har tatt av andre steder på kroppen, men jordmor og lege er ikke bekymret, symofysemålet er litt over gjennomsnittet og spiren er estimert over gjennomsnittet. Så det jodmor sa var at spiren tydeligvis forsyner seg godt av mine reserver og at det å ha en liten sputnik i heimen som ikke lar meg ligge på sofaen å sløve er grunnen:) Jeg spiser og koser meg, er fysen på allt søtt så kan ikke klage når jeg ikke er svær som sist ) Kos deg du, du blir godt fulgt opp av jordmor:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå