Gå til innhold

kan livmor flytte seg rundt i magen, eller er jeg helt ute?

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner livmor godt om morgenen før jeg reiser meg, da er kanten helt ved navlen, og jeg ser livmor godt når jeg ligger flatt. Som en liten ball. Men den ligger ofte litt på ene siden av magen... Og om kvelden finner jeg den ikke, så kan livmoren gå opp og ned av bekkenet? Og "vaie" fra side til side? (jeg sover på siden, og den ligger på den siden jeg har sovet på)

Rare saker!

Fortsetter under...

I tredje trimester kjente jeg hvertfall at den flyttet seg litt. Høyden gjør vel kanskje ikke det? Kan være at du på morgenen har kynnere, så livmoren er stram og hard, og da kjenner du toppen på den bedre. Ikke uvanlig å få kynnere når man er tissetrengt på morgenen :). Barnet kan også ligge mer på den ene siden av magen, og da vil du kjenne mer av livmoren på den siden.

hehe, ja jeg har forstått at livmoren blir større og større;P Men, jeg synes det er så rart at jeg kan ha helt flat mage om kvelden og ikke kjenne noe til livmoren, men se det tilogmed om morgenen... Er sikkert noe med kynnere..

Jeg såg for meg at livmoren liksom gikk ned i bekkenet i løpet av dagen, siden jeg går og står mye, men kom opp om natten når jeg ligger, hehe

Gjest Klaraklar

Jeg fikk livmora over skambeinet for ca uke siden, og jeg kjenner den svært godt på morgenen eller natten når jeg er pissatrengt. Når jeg har vært oppe en stund og legger meg nedpå, så er magen "myk" igjen, og jeg kjenner ikke livmora like godt. Men tror ikke det er fordi jeg har kynnere på morgenen? Trodde jeg kjente dette pga den ulike "dagsformen" på tarmer og annet luftig innhold. :)

Annonse

ifra uke 13 ca var det sånn. Noen ganger helt tidlig kunne jeg bare kjenne livmoren på morgenen :)

jeg merker nå også at den "flytter på seg" utifra hvor jr ligger... Om han er på hø. side, og jeg legger meg på ryggen (spesielt på morgenen) vil livmoren naturlig nok helle litt den veien. Og motsatt.

Noen dager er magen veldig spiss, andre dager "flatere" (da ligger han på tvers ;) )

Nå vet ikke jeg hvor langt på vei du er, men er selv nå 22uker. :)

Jeg er vel 16uker i morgen... Nå går livmor opp til rett under navlen. Hvordan var det med dere rundt denne tiden? Hvor lamgt oppe var livmor?

Jeg har ikke vært på kontroll siden uke 10, så jeg har ingen aning om jeg (babyen) vokser som jeg skal

Leste vel at antall uker er ca antall cm over skambenet, etter uke 10-12 inntill et visst punkt... :)

Selv var vel livmor like under navlen i uke 16 også. Nå i 22 er den et par cm over, men har vokst seg mer "utover"... (er ganske lav og kort i overkroppen..)

Har ikke målt symfyse-fundus mål enda, men de har ikke sagt noe negativt på ultralydene iallefall. Skal på ny "måle" ul om 14 dager igjen, får se om de sier noe da..

:)

JA, den kan flytta på seg. Kjem an på stillingen du har lege i, kor mykje blæra er fylt.

Etter kvart som babyen blir større kan den finna ein favorittstilling, og magen/livmora blit dregen der etter.

Er i 28, han ligg nesten alltid med tyngden mot mi høgre side, og helst ein fot i navlen(au!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...