Gjest stårma Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Legger det ut her da det var lite aktivitet på trimsidene. Noe som har kunnskap om dette, hva er forskjellene på ergometersykkel og spinningsykkel? Noen som har noe å anbefale? Vil bare ha en treningssykkel som jeg kan sykle på hjemme foran tv'en for å få trent litt (strammet opp litt og forbrent litt kalorier). Jeg har vært på spinning på treningssenter før og har prøvd ergometersykkel hos andre, men ser ikke helt den store forskjellen eller hva som er mest praktisk og best å ha hjemme?
beggeto Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Hei. På en ergometersykkel sitter man veldig rett opp og setet er ofte veldig bredt. Kan sikkert variere. Jeg vet ikke hva som er den riktige definisjonen på en ergometersykkel i forhold til en spinningsykkel, men min erfaring er ihvert fall sånn, på en spinningsykkel sitter man mer som på en vanlig sykkel. Jeg liker spinningsykler veldig mye bedre enn ergometersykler. Syns ergometersyklen blir i vegen for meg når jeg skal sykle liksom. Må på en måte dra meg over fra den ene siden til den andre. Mye lettere å sykle "fort og lett" på en spinningsykkel. Selv har jeg sykkelrulle hjemme. Det er sak som ikke koster så mye og ikke tar stor plass, som man kan sette en vanlig sykkel oppå. Dersom du f.eks har en sykkel som du bruker ute på sommerhalvåret, og har lyst å sykle inne på vinterhalvåret så er en sånn sykkelrulle helt genial. Ulempen er at man må ha andre dekk på rulla enn det man bruker ute (viss du ikke har racersykkel), dermed er det ikke så greit viss man vil sykle inne den ene dagen og ute den neste. Men som sagt, for sykling inne vinterstid, veldig greit. Om jeg derimot skulle velge mellom ergometersykkel og spinningsykkel hadde jeg helt klart valgt spinningsykkel. Men det er jo meg. Det er jo mange som kjøper ergometersykler, de gjør det sikkert av en grunn.. Kanskje lurt å snakke litt med noen som jobber på sportsforretning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå