Gå til innhold

Barn over i 'voksen-senga' i løpet av natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange lar de små få komme overgi deres seng i løpet av natta?

snuppa vår har i en periode nå (2-3 mndr) våknet midt på natten.. Og da er valget å 'krangle' med henne for å få henne til å sovne igjen i egen seng (gjerne i en time) eller å ta henne med inn til oss og da sovner hun greit med en gang.. I egen seng våkner hun også gjerne ved 6-tiden, mens i vår seng kan vi gjerne sove til 7.30

Ideelt sett skulle jeg ønske hun kunne sove i sin egen seng hele natten og eventuelt få komme inn til oss i helger.. Men innimellom føles det veldig nytteløst å stå over senga hennes på rommet hennes fort få henne til å sovne igjen, når jeg vet det kan løses veldig enkelt...

Derfor lurer jeg på hva dere andre gjør?

Og dere som lar dem sove sammen med dere - hvordan løser dere dette når dere har barnevakt/ de sover borte osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her sover hun generellt natta over, men har noen dager hun våkner ALT for tidlig.. om klokken har bikket halv 6 så tar vi henne inn i vår seng, da er det en liten sjans for at hun sover litt til, eller ivertfall ligger rolig en stund til.. men om hun våkner før halv 6 så forsøker jeg å få henne til å sove litt til i sin seng..

Skrevet

Her sover lilleloppa i egen seng første del av natta, men noen netter sover hun i egen seng hele natta også, det varierer litt. Men hvis hun våkner midt på natta tar jeg henne alltid over i senga vår med en gang- for jeg gidder ikke bruke tid på å roe henne i egen seng når jeg vet at hun sover så fint videre i vår seng;) Om natta skal det soves, mest mulig hehe, og det er jo bare koselig å ha henne i senga vår=) Hun har aldri sovet borte enda, men det er ikke noe problem å få henne til å sove hele natta i egen seng, det vet jeg jo- så akkurat det ville jeg ikke bekymret meg så mye over tror jeg!

Skrevet

vi har det akkuart som deg Hi- her sover mini i sin seng til ca når vi legger oss noen ganger lenger, men han har desverre fått en vane med å våkne når vi legger oss ( i elleve tia, våkner på denne tia i helgene og selv om vi ikke er på vei for å legge oss så det er ikke lyden han våkner av..)

men jeg tar han alltid over til oss- hvis vi roer han i sin egen seng så går det10-15 min så er han våken igjen, gidder ikke å styre sånn hele natta og han sover bedre og lengre i vår seng:-) Synes det er greit å ha han i vår seng, men kunne ønske han kom litt senere så vi kan få legge oss alene.. men men satser på det er en periode somm går over etter hvert!

nå er det ei stund siden han har sovet vekke, men faktisk så sover han bedre når han sover borte- irriterende men sant;-)

Skrevet

Hvis alle sover godt, så er det vel ingen grunn til å tvinge de til å sovne igjen i egen seng. Syns det virker som de trenger mer nærhet i perioder og da er det fint å kunne gi de det. Hvis de voksne ikke sover ok med barn i senga så er det jo selvsagt litt mer problematisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...