Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Kjenner at jeg får dårlig samvittighet av å skrive dette, men en helg hos oss kan være forferdelig med mindre jeg aktiviserer barna. Barna leker IKKE alene, da bare krangler de. Minsten kan leke alene når hun er alene men ikke sammen med eldste, de bare krangler. De har fine rom og masse leker, men neida de nekter å leke alene og bare hyler,skriker og sloss. Dermed blir det til at jeg aktiviserer dem bare for å ikke klikke rett og slett.. Har mange ganger prøvd å satt meg i sofaen eller sagt nå må mamma gjøre noe annet, gå å lek i kjellerstuen eller på rommet deres. De varer i 5min så sloss de eller eldste gidder ikke mer..eldste har aldri lekt alene, og er veldig krevende. Det hjelper ikke på at det ikke er noen barn i området her,vi må kjøre i 10 min for å treffe jevnaldrende barn. Barna er 4 og 5 år.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Kjenner meg godt igjen!! Eldste (med diagnose i og for seg) kan ikke leke alene! Never ever har han gjort det. Men heldigvis leker barna ofte godt sammen, det er virkelig redningen her. Yngste kan leke alene når hun får muligheten til det, men eldste er oftest på henne siden han selv ikke kan aktivisere seg. En helg (eller ferie) er uansett veldig slitsom her, og det er nesten umulig å gjøre begge barna fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 De gidder sikkert ikke å anstrenge seg fordi de vet at mamma kommer til unsetning uansett. La de bare være og la de finne ut av ting selv. Da skal du se at det blir bedre
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Min eldste har også en diagnose vel og merke, så er jo derfor han aldri har aktivisert seg selv. Minsten hun er flink til å leke alene. Men sammen går det ikke da eldste fort gir opp. Godt å høre at man ikke er alene!! Hi
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 20.08 Det er mulig, vet og har hørt de er litt flinkere å leke sammen når de ikke er alene eller vi har barnevakt. De har ikke så mye respekt for meg merker jeg..hører ikke på meg. HI
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 De ikke er hjemme mente jeg. eller hjemme med andre enn meg.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Du må bare innse at ikke alle barn er like flinke til å leke selv, og alle barn takler ikke like godt å kjede seg... Men det kommer aldri til å bli bedre om du ikke lar dem øve seg. De MÅ jo ikke leke sammen, de kan leke i hvert sitt rom. Om mine krangler så busta fyker får de beskjed om å gå til hvert sitt rom, da må de leke alene en stund. Barn har ikke vondt av å kjede seg litt innimellom, men de er nødt til å lære seg å finne på egne leker, aktivisere seg selv. Ikke aktiviser de hele tiden, bare la de holde på. De kan gnåle en stund om at det er så kjedelig, men når det ikke hjelper finner de til slutt på noe på egenhånd. Om det tar 5 min eller 2 timer før de kommer dit er jo forskjellig fra barn til barn, men jeg har aldri opplevd et barn som sitter i sengen sin å kjeder seg i time etter time uten å finne på noe å leke med..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 20.12 Den teorien din høres jo godt ut, men mine barn vil IKKE komme på noe etterhvert! Allefall ikke eldste som aldri har lekt alene og har adhd. Men minsten klarer fint å leke alene, men hun blir distrahert av eldste som springer rundt og ikke klarer å roe seg. Når det er sagt så har jeg prøve å bare la dem styre på...fungerer av og til, de bomber rommene og roter fælt men det for bare være...men hvis jeg tvinger dem på hver sitt rom...vel da bryter helvete løs og de springer inn på rom til hverandre igjen og styrer på...eldste har også en tildens å ødelegge leker, ikke med vilje, men han er hardthendt og gidder ikke kjede seg..han trives best å klatre i et tre.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå