Gå til innhold

Er det lett/vanskelig å lage potetsalat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha pølsebursdag neste helg, og for å piffe måltidet litt ekstra opp har jeg lyst til å lage potetsalat selv i stedenfor å kjøpe.

Noen som har tips til en grei og god oppskrift? :)

Og kan den lages dagen i forveien uten at den blir dårligere av det?

Skrevet

Min potetsalat blir bare bedre om den får stå i kjøleskapet over natta den.

Potetsalat er enkelt, men det finnes utallige varianter. Jeg bruker poteter, bacon, paprika, vårløk, salt, pepper, grov sennep, sylteagurker i små biter, majones, rømme og ellers alt jeg føler for. Ingen light-utgave akkurat, men fantastisk god...

Skrevet

den blir kjempegod om den står over natten i kjøleskap.

jeg har ikke så mye greier i den,synes enkelt er best.

jeg bruker kalde,kokte poteter,rømme,majones,løk eller vårløk, og litt hakket sylteagurk,har også litt av vannet til sylteagurken oppi, også har jeg i salt,pepper og piffikrydder....mmm...den er så god :-))

Skrevet

1pk majones

1 pk rømme

Purreløk

Salt pepper

Et par sylteagurk skiver kuttes i småååååå biter og 2-3ts av laken

Kokte Poteter i små biter.

Bland dressingen først og ta oppi passelig mengde poteter. Det skal være litt bløtt for potetene trekker til seg en del av dressingen. Blir ekstra god om den får stå over natta.

Skrevet

Tusen takk!!

Men er den sylteagurken veldig nødvendig? :) Verken mannen min eller jeg er særlig glad i sylteagurk...

Skrevet

Ikke nødvendig, men jeg liker ikke sylteagurk, og syns det er godt i potetsalaten. Den gir salaten litt friskhet. Kutt i småååå biter så går det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...