La rubia Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Hva skal egentlig skje på en 6 ukers kontroll hos legen? Jeg var der for en knapp uke siden men ble litt paff over hvor lite som egentlig ble sjekket. Det eneste som ble gjort var at han spurte meg bare om arret etter keisersnittet var fint (tok seg ikke bryet med å se på det engang) og gav meg en resept på p-piller (noe jeg sa jeg ikke ville ha, men spiral). Skal det ikke sjekkes om livmoren har trukket seg fint tilbake og slikt? i det minste se på arret om det faktisk gror fint? Jeg ble så paff over hvor lite som ble gjort, var der inne i ca 4 minutter. Hadde jeg vist at det var det hele kunne jeg jo bare tatt det over telefon jo...
Zana123 Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Jeg satt igjen med samme inntrykket! Jeg ville også ha spiral, men det var 5 måneders ventetid hos gynekologen så de krevde at jeg gikk på annen prevansjon frem til det for å være sikker på at jeg ikke var gravid når den ble satt inn. Kom også ut litt overrasket etter et par minutter med en resept på p-piller og en på spiral uten at legen hadde sett på meg omtrent! føltes litt rart etter som legen har vært svært grundig med alt av oppfølging gjennom hele svangerskapet...
Vilruge Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Ja, det hørtes litt kjapt ut! Jeg tror jeg var inne hos legen min i nesten 30 min :-) Jeg hadde med lillemor, så legen min (som jo også er hennes fastlege nå) fikk hilse på i tillegg til at jeg ikke hadde noen til å passe babyen, men hun var rolig så det gikk fint. Ellers snakket vi om fødselen og videre prevensjon. Da jeg ikke ønsket spiral, fikk jeg resept på minipiller (man skal ikke bruke vanlig p-piller om man ammer). I tillegg sjekket legen at livmor var trukket sammen, tok celleprøve (da det nesten var 3 år siden sist) og sjekket om stingene/arrene var ok (fødte vaginalt, og sydde noen "småsting"- ikke noe voldsomme greier).
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Legen vil kun sjekke livmor om du er fylt 25år og eldre for mistanke om livmorhalskreft. Min lege sjekket ikke så mye, men vi pratet ganske lenge... Hvis du føler deg fin og ikke mistenker noe selv så har legen gjort jobben sin,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå