Gå til innhold

Hjelp..skjer det noe nå ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sitter her og er litt nervøs. Har hatt rielignende smerter de siste dagene, men det har gitt seg ut på formiddagen. Har ikke hatt mye,bare noen få stykker tidlig på morgenen.

I går fikk jeg vondt i magen etter flere uker med forstoppelse. Kom meg på do mens tarmene rumlet verre enn verst.

Våknet i mårres med noe som lignet rier igjen. Har hatt mye kynnere gjennom hele svangerskapet, men dette er noe annet. Kjennes ut som kraftige menssmerter som kommer takvis. TOk tiden og de kom med 20 minutters mellomrom, 3 ganger. Så sovna jeg. Da jeg våkna begynte det igjen og har vart i noen timer.

Ingen vannavgang eller slimpropp såvidt jeg vet.

RIene varierer i tid og intensitet. Det eneste som er sikkert er at de kommer jevnlig. Har nå hatt 3 stk med 8 minutters mellomrom. De er vonde, men jeg klarer å prate og puste.

Er det flere som har hatt lignende rier som har vedvart ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 28 minutter mellom mine kraftige "menstak" (rier) ei stund, så gikk de plutselig ned til 12 minutter. Etter en halvtime 5 minutter og, 5 timer etter at de startet var ungen ute :)

Skrevet

Ingen slimpropp eller vannavgang på meg heller ;)

Skrevet

Blødde litt og fikk akutt diare.

Ringte føden. De ba meg vente litt til for smertene er ikke så ille at jeg ikke klarer å prate eller puste.

Farsken så irriterende at man skal være så usikker.

riene er der da...

Skrevet

åh, kjenner meg så godt igjen i det du skriver! Har hatt det slik siden tordag kveld. Da hadde jeg stikkinger der nede, og etter et toalettbesøk kom det noe som lignet gelè som jeg antar er en del av slimproppen? (ikke noe blod, den var gul/hvit/blank...)

Har ikke vært plaget med kynnere før, har kjent de men aldri vondt. Nå kjenner jeg trykk nedover og i korsryggen og menssmerter for hver kynner og de blir vondere. Har ikke tatt tiden på de, eller frekvens, for er vel ingen babyer som kommer ubemerket ut? Så nå stuller jeg med adventspynt og håper på at ting skjer snaaart :)

39+4 idag

Skrevet

Akkurat det samme gjør jeg. Styrer med jule/adventspynt og suller rundt. Var på rieteller.no isted og tok tida. FIkk rier med 7 minutters mellomrom, så dabbet det litt av igjen. Kom litt blodtilblandet slim i sted og jeg kjenner at det stikker og er vondt i korsryggen. Når jeg har vært oppe og styret med julepynten så har det roet seg litt, men med en gang jeg setter meg ned så kjenner jeg at smertene kommer igjen.

Kan godt bli gående sånn en stund regner jeg med.

De på føden sa jeg kunne ta det med ro. Som du sier. En baby kommer neppe snikende ubemerket ut. Den varsler fra når den er på god vei.

..utålmodig

Skrevet

hehe-den kan komme snikend ut jo...!min siste fødsel begynte bare med litt murring i ryggen,ingen rier og ingen vannavgang, og plutselig var jeg i aktiv fødsel! lykke til!!!

Skrevet

Lyke til alle sammen.. Jeg har enda 9 uker igjen, men har begynt å grue meg til fødsel.. Håper dere slipper å gå så lenge med vonde rier da før dere har gullet i armene:O))

God advent til dere alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...