HeltPerfekt<3 Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Hei jenter! Jeg bare lurer på en ting, som jeg håper noen av dere kan gi meg noen svar på Jeg har fått beskjed av jordmor om at jeg har godt med fostervann (hvor mye det er vet jeg ikke, men tror det er en del mer enn gj.snittet), og jeg bare lurer på om det er noen av dere som har opplevd det tidligere? Er det sånn at sjansen for at fødsel starter med at vannet går er større? Og er det sånn at det kan skje noe før termin? Har en datter fra før, men med henne var det normalt med fostervann, og fødselen startet med rier 3 dager etter termin, så har ikke så veldig god peiling på dette her På forhånd takk for alle svar!
Mina78 Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Lurer jeg også på Jeg har fått høre fra legen og jordmora at jeg kan gå i fødsel når som helst pga trykket i magen fra fostervannet.
*Lissja* Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Jeg har også mye fostervann, men ikke fått hørt noe mer ang dette. Ingen har fortalt meg noe om trykk og raskere fødsel værtfall... men kanskje..? Ikke vet jeg Er 38+3 i dag jeg.. ble tøyd i går med 1 cm åpning og barnet godt nedi bekkenet. Legen kunne fint dytte hodet sa han. Spennende tid.... og kjenner jeg er en smule utålmodig Største vannlomme ble forresten målt til 10 cm her.
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Med nr 2 hadde eg så mye fostervann at ungen klarte ikke komme ned i bekkne hos meg og starte fødselen skikkelig før dei måtte ta vannet på meg. Var ikke nok utvikling grunnet de var ikke noe baby som presset seg nedover han svømte rundt og hadde velstand inni der :-) men alt komme ann på hvilken mengde du har..
HeltPerfekt<3 Skrevet 26. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2011 Tusen takk for deres svar Siden jordmor ikke kommenterte dette noe mere, eller følte at hun måtte sende meg på sykehuset for å bli undersøkt ordentlig, tviler jeg på at det er sååå ekstremt mye fostervann. Litt mer enn gjennomsnittet bare, tipper jeg Men det blir spennende å se hvordan dette kommer til å utvikle seg fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå