Gå til innhold

Hjelp! Var crazy bananas og bestillte 3 kjoler fra asos.com, i dag fikk jeg brev fra posten om at pakken må fortolles

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stønn.... Visste jo egentlig at jeg må betale toll og moms men kjolene var så lekre så "glemte" det liksom i shoppingrusen :(

Angrer på hele greia nå, men det er vel ikke noe jeg kan gjøre?

Hva hvis jeg vil returnere en eller flere kjoler, kan man få tilbake toll/moms da eller er pengene tapt for alltid?

Grrr....

Fortsetter under...

Skrevet

kan aldri tenke meg at du får det tilbake.. men si fra om du prøver og det skulle gå, da!

Skrevet

Det pleier jo ikke være så mye toll og moms da. Har du fått vite prisen?

Skrevet

dårlig av asos å ikke sette ned beløpet på deklarasjonen når de vet at vi har denne forskrudde tollgrensen i Norge... jalla!

Skrevet

Er du hjerneskadet eller noe slikt 21.01?

"Sette ned beløpet". Du er klar over at det er straffbart ikke sant? Stakkars kjøtthue...

Hvis kjolene dine ikke er fortollet ennå er det fortsatt håp for at du slipper. Hvem har sendt deg brev om at det må fortolles? Transportselskapet?

Hvis de venter med selve fortollingen til du har betalt toll og moms kan du be dem returnere pakken, da må nok du betale returfrakten, men det de kan gjøre da er å eksportere pakken direkte fra tollager, og da er det ikke nødvendig å fortolle.

Men det innebærer jo at du må returnere hele sendingen.

Skrevet

Brevet kom fra posten.... Hmmmm, kanskje jeg skal forsøke å få returnert hele greia. Blir noen innmari dyre kjoler er jeg redd, utroloig irri hvis de ikke passer eller ikke er like fine som på bildene på nettsiden :(

HI

Annonse

Skrevet

Btw: Det står i brevet fra posten at jeg må sende dokumentasjon på verdien (faktura el), så dette er tydligvis ikke oppgitt fra asos sin side? Er ikke det litt rart?

Skrevet

Hvis du må returnere en eller flere kjoler KAN du søke tilbake moms og toll du har betalt MEN det er mye styr, tar lang tid, og vinninga går nok opp i spinninga når man tenker på at du trolig må betale frakt. Frakt fra Norge til utlandet er dyrt..

Tror det er mellom 10-15% toll pluss moms på konfeksjon.

Angrer du deg, meld fra til posten om at du ikke ønsker sendingen, at den er feilbestilt e.l. så returnerer de pakka/destruerer den. Du må sjekke muligheten for retur hos den du har kjøpt jolene har, men innen ti dager fra ankomst til posten MÅ kjølene fortolles, og lar du det gå over tiden vil trolig posten fortolle de og sende regninga til DEG..

Skrevet

Trolig ligger fakturaen inni pakka, posten åpner normalt sett ikke pakker, de er som brev, private. Faktura skal helst klistres synlig utenpå pakka for at tollen skal slippe å etterlyse den, men uansett må de be deg om fortollingsfullmakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...