krimull Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Lille frøkna vår på 8 måneder og 1 uke har de siste to døgnene ikke villet ha pupp. Hun spiser grøt og middag med god appetitt, og drikker godt med melk hvis hun får det på flaske (både mm og mme), men er plutselig ikke interessert i puppen i det hele tatt. Hun bare snur seg bort, vrir seg unna og gråter sint hvis jeg fortsetter å prøve. Den siste halvannen måneden har hun blitt mindre og mindre interessert i amming, og nå er det altså full stopp Jeg begynte i jobb for 2 1/2 uke siden, men pga korte dager er det bare to amminger per dag jeg har vært borte (hun har då fått flaske med enten mm eller mme), så hadde i utgangspunktet ingen umiddelbare planer om å slutte med amming. Snarer tvert i mot, pga sykdomshistorien i familien er det litt ekstra viktig med mm. Jeg er selvsagt litt bekymret for at ammenekten skyldes mitt fravær, men mistenker at det hadde kommet uansett pga den dabbende interessen hennes. Lurer på om andre her inne har opplevd det samme, og om noen har noen gode råd for hva jeg kan gjøre for å få henne i gang igjen? Melken smaker tydeligvis fremdeles godt siden hun villig drikker den fra flaske, og jeg har også prøvd å kutte ut parfyme igjen, ulike ammestillinger, ulike ammetidspunkt og å amme når jeg vet hun er sulten.
Håpefull77 Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Kan det være at det renner for sakte? Min nektet å ta puppen når vi byttet til smokk med 3 hull. Men så hadde jeg veldig lite melk i utgangspunktet og delammet bare.
septemberpiken Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Her ble det ammeslutt da førstemann var 8,5 måneder og det samme skjedde... hun bare mistet interessen og ville ikke ha mer pupp. Jeg slet med amming lenge og syntes det var helt greit å slutte, da... for vår del tror jeg det innebar for mye "jobb" å bli mett og i tillegg var hun ikke interessert i å glo inn i mammas pupp mer heller, så vi fortsatte med mme på flaske. Om mm er viktig ville jeg sikkert bare valgt å pumpe videre og gi det på flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå