Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Så lukter jeg en VONDT lukt over alt... lurer på om det er snørret mitt som lukter... men det har jeg jo liksom ikke luktet før...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Ville fått sjekket blodsukkeret. Er vanlig med tørste og hyppig vannlating ved diabetes. Er ikke sikkert det er det altså men ville fått det undersøkt.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 å, du må bare opp 3ganger pr natt? heldig du! selv var jeg oppe hver time første tre mnd... og drakk oppimot 1/2liter hver gang... Nå er jeg 6mnd, og er "bare" oppe 3x natten...deilig!! Kroppen trenger vann, mye vann, når du er gravid. Og nesa di blir som en sporhund... Tror ikke at du er veldig unormal! Men...er du usikker, så sjekk blodsukkeret hos fastleen mtp diabetes, og om du tror snørret ditt lukter -snyt deg,først og fremst. og så evt tenk om det kan være en luftveisinfeksjon... -Men selv vasket jeg huset nesten daglig, fordi "alt" luktet..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Oi... diabetes? Jeg er normalvektig og spiser veldig sundt... men kanskje jeg må ta meg en tur till legen? Jeg drikker mye vann hele dagen, men merker det spesielt om nettene når munnen er helt uttørket... Jeg har jo snytet ut alt... men lukta er der fremdeles... lukter liksom litt surt... men det er ikke bare her hjemme, hos andre og.... mener jeg....
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Fosteret er så lite enda at det nok ikke er graviditeten som er årsak til at du må opp så ofte å tisse om natten - bare vent til du er 27 uker som meg, da er du nesten mer våken om natten enn du sover. Om du er mye tørst over lengre tid ville jeg sjekket hos lege da det er typisk for diabetikere å være mye tørst.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Ikke 27 uker men 37 uker som meg Litt feiltrykk der. 09:42
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 å joda. Økt urinproduksjon og tørste er veldig vanlig og normalt ifra uke 4 pga hormonelle forandringer. Men senere er det pga press imot blære. "Nyrene vil ha mye mer vann som passerer i form av blod og urin, så mye som 100 liter mer i døgnet. I begynnelsen tisser man mer av dette , mens senere i graviditeten tisser man oftere fordi det er fosteret som ligger på urinblæra og presser. " http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article490573.ece
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Det er helt vanlig at man må tisse ofte i begynnelsen av svangerskapet også, men da er det pga hormonene og ikke fordi fosteret presser på blæra, som det er når man nærmer seg slutten. Men som mange sier, en sjekk av blodsukkeret er aldri dumt når man må opp om natta for å drikke flere ganger hver natt. Og det er ikke bare at man spiser usunt som kan gjøre at man får diabetes. Det at man trener og spiser sunt gjør at det er mindre sannsynlig at man får diabetes, men man kan fortsatt få det.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Til 09:42 Fosteret er kanskje lite, men det ligger så langt nede at det presser på urinblære likevel. Så det er graviditeten som er årsaken til at hun må opp å tisse mye. Men om noen uker vil fosteret kommer lenger opp i magen, og da vil det avta litt. Helt til det blir så stort at det presser på urinblæra igjen. Så det er faktisk vanlig at man må tisse mye først tidlig i svangerskapet og så sent i svangerskapet. Til HI: Jeg hadde også kjempe tørr munn hele tiden. Men jeg hadde ikke diabetes, så det trenger ikke være noe Gratulerer foresten!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 Jeg hadde det på samme måte. Nå er jeg i uke 13 og nå har det blitt mye bedre. Drikker fortsatt mye vann, men er ikke like tørst og jeg trenger ikke ha vannflaska på nattbordet lenger. Prøv å ikke drikk vann den siste timen før du legger deg da kan det hende det tar lenger tid før du må stå opp.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #11 Skrevet 25. november 2011 Jeg hadde det også slik, samme med luktesansen! Ble gal av den lukta, innbilte meg det var bihulene som gjorde det, men jeg aner jo ikke. Jeg hadde også "lukta med meg", så det må ha vært noe på/i meg som luktet slik. Til oppmuntring gikk det over for min del, og fra midten av svangerskapet til barnet var født tror jeg ikke jeg sto opp en eneste natt for å tisse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå