Gå til innhold

Det er hardt å vær gravid! :o

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fra tiiidlig av svangerskapet vært veldig kvalm, spyr nesten opp alt som jeg får i meg. Jeg er fryktelig sliten hele tiden siden jeg sliter med å sove på nettene. Våkner på nettene av at jeg må spy i tillegg til at det verker i bekkenet (begynte å verke i bekkenet ca i uke 9-10)

Nå har jeg altså kommet meg over til 2. trimester, er 12 fullgåtte uker i dag! Jeg hadde heldigvis ikke noen store forhåpninger om at det skulle bli lettere etterhvert å være gravid! I natt sov jeg 2,5 time, fra 04.30 til 07.00, har spydd som bare det i tillegg til at jeg har fått halsbrann!

De andre 2 svangerskapene mine har også vært fæle. Jeg er forberedt på å måtte spy fram til ungen er ute av meg, og er forberedt på at jeg mest sannsynlig ikke klarer å gå så mye på slutten av svangerskapet pga. bekkenet. Har vært slik de to andre gangene jeg har vært gravid.

Hadde dette vært min første graviditet så hadde jeg nok vært veldig skuffet over at formen ikke var blitt bedre til nå!

Til dere uten symptomer: Jeg misunner dere det virkelig! Hvis jeg hadde hatt bare èn dag der jeg ikke lå i sengen 19 av 24 timer i døgnet, èn dag der jeg kunne kommet meg ut for å handle julegaver etc. så hadde det vært fantastisk! Tenkt å kunne spist hva jeg ville en hel dag uten å spy det opp igjen! :) Jeg skjønner at mange synes det er skummelt å ikkje kjenne noen symtomer, men mest sannsynlig så går det bra, så bare vær glad for at dere fremdeles har ett liv selv om dere er gravide. ;)

*lite hjertesukk fra meg*

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff dette hørtes ikke kjekt ut. Sender deg noen gode varme tanker. Jeg vet selv hvordan det er å være kvalm. Var kvalm og kastet opp fra uke 5 til uke 14. Er nå i uke 18+0. Klarte ikke å holde på noe mat. Er heldigvis bedre nå av kvalmen og er kun kvalm på kveldene. Men nå er bekkenet og korsryggen begynt å krangle. Æsj! Vi får holde motet oppe og tenke på at det kommer noe godt ut om litt :-)

Skrevet

Takk for varme tanker. =)

For noen er det å være gravid en sykdom, jeg har aldri vært så dårlig i formen som det jeg er når jeg er gravid. Men, heldigvis er dette en "sykdom" som man vet går over! :D (Utenom bekkenet da, det har jeg aldri blitt helt god i mellom graviditetene, men kvalmen, Den forsvinner! :D)

Har en drøm om at jeg plutselig våkner en morgen og er i så god form at jeg kan ta meg en dusj, spise og deretter gjøre noen ærend som jeg ikke har klart å gjøre siden jeg hadde blitt gravid, det hadde vært fint. =)

Lykke til Chrissymamma, håper at bekkenet og korsryggen din ikke blir verre, du har all sympati i fra meg!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...