Gjest Lykkes vi igjen? *Gravid* Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Jeg er annengangsgravid og er nå 16 uker på vei. Jeg husker ikke helt når jeg kjente liv med første mann. Jeg tror jeg har kjent den lille litt, men er ikke helt sikker. Jeg er kraftig, så jeg vet ikke om det har noe å si. Når er det vanlig at annengansgravid kjenner liv daglig?
Mommy Mia Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Jeg er ganske sikker på at første gang jeg kjente liv var akuratt da jeg var 11 uker. Nå er jeg 12+4 og kan kjenne små tegn hver dag. Men når jeg ikke tenker over det, så kjenner jeg det ikke. Men når jeg ligger å kjenner etter- dytter litt borti så er der noen små bevegelser. Jeg var på UL på tirsdag og da dreiv han legen og dulta meg i magen for å få bevegelse, å jaggu hjalp det Så det er moro! Jeg er også kraftig- men tror ikke det skal ha noe å si.
Mammaen til Turid Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 jeg kjenner liv like mye nå som sist, men denne gang følte jeg liv et par uker før enn det jeg gjorde sist. sist var jeg rundt UL når jeg følte liv, og denne gang rundt uke 15 tror jeg. nå kjenner jeg det veldig godt og er 18 uker.
nyttårsprins Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Jeg er selv annengangs, og følte ikke skikkelig liv før rundt uke 20. Det kommer an på hvordan moraken ligger - og om den fungerer som en støtpute. Det er nok veldig individuelt, men man skal ikke kjenne regelmessig liv før rundt uke 26-27 - så du har fremdeles god tid på deg. Lykke til!
MammaMø med to små Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Jeg er annengangs og sist hadde jeg morkaken foran, mot magen min. Da kjente jeg ikke liv før jeg var 20+5 og fikk første spark. Denne gang kjente jeg tydelig liv første gang da jeg var 11+6 og første spark kom i uke 16 ca:) Nå er jeg 22 uker og kjenner masse liv hver dag:) men er vel etter uke 25/28 (kommer ann på hvem du spør) at gravide skal kjenne liv hver dag, uavhengig av om du er første- eller flergangsgravid:)
12Januarspire Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Jeg er førstegangs gravid har har først nå begynt å kjenne ordentlig liv. I begynnelsen bare som små luftbobler som sprak, men nå når jeg er i uke 20 + 4 kjenner jeg små spark.. :-) <3 Også når vi var hos jordmor sist hørte hun spark med doppler aparatet.. Lykkelig nå ja.. :-) kan ikke stoppe å smile.. :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå