Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Bestilte time da jeg var i uke 6, tror jeg, nå i uke 8. Klarete ikke vente med å bestille, må ha et delmål å se fram til! Gleeeder meg! Fikk time like før jul!

Første time tas masse blodprøver, man snakker litt med legen, tror de tar høyde og vekt og alt også. Legen fyller ut helsekortet som vi må ta med til hver kontroll.

bestilte legetime samme dag som jeg fant ut jeg var gravid : ) var da 4 + 0 : ) har time på 12 + 0, var den første ledige timen legen min hadde, så det var bra timing : )

kosemosepose skrev rett, men i tillegg får man høre hjerteslagene for første gang fikk jeg høre av venninnen min : )

Vanlig med første legetime mellom uke 8 og 12, varierer litt fra legekontor til legekontor. hos oss er det mellom uke 8 og 10, jeg skal 9;-) greit å ringe i litt god tid, for hos oss er det jaffal venlig med en dobbeltime på første kontroll. Om du får høre hjertelyden første kontroll er nok ikke fullt så vanlig praksis, men kommer jo selvfølgelig an på hvor langt en er på vei.

Jeg var hos legen nå da jeg var usikker på hvor langt jeg var kommet. Men vanlig er å komme i uke 12. Da lager han papirer, tar blodprøve, og gjerne urinprøve, og tar en gynekologisk test og kjenner om du har hiv et opp i livmoren og div vevsprøver. Og ikke minst prate litt om hvordan du har det, og om du har noen tanker spm. Videre er det da å kontakte jordmordtilbud du har der du bor.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...