Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen et barn i en FUS barnehage? Vil du anbefale en privat eller en kommunale bhg?

Har private barnehager de samme planer som kommunale bhg?

Trenger hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har dårlig erfaring med FUS-barnehage, altfor mye fokus på inntjening, unge uerfarne ansatte og for lite hensyn til barnas behov. Mye bedre erfaring med kommunal barnehage. Men det er jo mange FUS-barnehager så alle er jo ikke like, kommer jo mye an på styreren og ansatte. Greit å ikke la seg impoenere av nye freshe lokaler, se heller på antall barn i avdelingen og alderssammensetting. Er det 14 barn i småbarnsavsdelingen og de fleste er under halvannet år, sier det seg selv at det blir lite tid til en-til-en-kontakt. Basebarnehage tror jeg heller ikke er så bra for de minste. Da ville jeg heller gått for en kommunal avdelingsbarnehage med litt færre barn i hver avdeling (hvis det er noe alternativ).

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg har ikke noen erfaring fra en FUS barnehage, men vi har datteren vår i en privat Kanvas barnehage.

Dette er en basebarnehage med 64 barn fordelt på 4 baser. Datteren vår startet der da hun var 11 mnd, og vi har vært veldig fornøyd hele veien. Det er blandet avdeling, og ser hvor utrolig mye hun lærte og fortsatt lærer av de eldre barna.

Det pedagogiske opplegget er jeg også kjempe fornøyd med, og føler at vi foreldre får stor innsikt i hva hverdagen består av i form av ukeplaner, evalueringer og bilder av hva barna har gjort.

Så tror det er viktig at du ser på den enkelte barnehagen, uavhengig av om den er kommunal eller privat. Tenk over hva du ønsker for ditt barn, og undersøk de forskjellige barnehagen i området.

• 3 uker senere...
Skrevet

Sønnen våres går i FUS barnehage og vi er super fornøyde :) Alt er bare bra der,hyggelige ansatte,bra informasjon,godt samarbeid og mye mer..

Selv om de er mange på avdelingen hans (0-3år) så har barna og voksne veldig god kontakt. Alle kjenner alle og virker fornøyde med det..

Har vært noen vikarer innom,men det er det alle steder. Men vi får alltid beskjed om hvem den nye vikaren er og henger info om det i gangen o.s.v

Det er litt forskjell på planene på FUS og i kommunal. jobber selv i kommunal og ser noen forskjeller. men det er ikke stort..

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med FUS barnehage, men jenta mi går i en privat barnehage i regi av Trondheim Asylselskap. Den barnehagen er helt topp, og mye bedre enn andre kommunale barnehager i nærheten. Men det varierer helt sikkert fra plass til plass og barnehage til barnehage hva som er best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...