En Prins + Prinsesse Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 hun er 9 mnd og når hun setter seg opp tar hun beina til hver sin side og vipper seg opp i sittende stilling. Hun går rett og slett helt ut i spagaten.. Er det normalt at små babyer gjør dette? Jeg merker at hun er velidg mjuk i beina... !!
Mandalas Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Beina går altså rett ut til hver side, så de blir som en sammenhengende strek på tvers av kroppen? Jeg vet ikke om det er normalt, men det hørtes da utrolig ustødig ut, så jeg er imponert over at hun kommer seg opp sånn.
En Prins + Prinsesse Skrevet 24. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2011 hun tar beina rett ut som en strek når hun skal sette seg opp ja... men da hun sitter sitter hun med beina rett ut liksom... det er bare da hun setter seg opp...
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 de er riktignok veldig myke og tøyelige når de er små, men dette høres nok litt mye ut synes jeg. Ville nok forhørt meg med fysioterapeuten på helsestasjonen ang dette. Kan være hun har hypermobile ledd eller noe med hoftene sine.
En Prins + Prinsesse Skrevet 25. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2011 Hun har blitt behandlet med pute for hofteleddsdysplasi.. Men dette skal være bra nå... Vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Vet du hva, dette er første gang jeg hører om noen andre barn som gjør dette! Min eldste sønn gjorde akkurat det samme da han var 9 mnd. Hå lå på magen, tok bena utover til han hadde dem i spagat samtidig som han liksom rygget oppover/bakover med armene, og så kom han seg helt opp i sittende på den måten. Og omvendt da han skulle ned igjen på magen. Han satte seg opp på denne måten i en del uker, og gikk over til den normale måten etterhvert. Det så helt sykt ut rett og slett, og omtrent alle kommenterte det, hehe... De andre barna mine gjorde ikke dette. Gutten min er 9 år nå og slett ikke noe særlig myk lenger, nesten tvert i mot. Ikke sliter han med hoftene heller, og har aldri gjort det. Han bare var veldig myk som baby, og fant denne teknikken.
stoltmammatilenjente Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Samme fremgangsmåte som Alva beskriver, gjorde min datter også. Det var noe av det merkeligste jeg har sett, men også veldig spesielt Datteren min er nå 3 år, og har ikke hatt problemer med hoftene sine.
En Prins + Prinsesse Skrevet 25. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2011 Akkurat som å høre vesla mi det der.... Godt det er fler Men hun har hatt pute på grunn av hoftene , men siden dette skal være bra nå, skulle jeg ikke tru det hadde noe med det å gjøre... alle kommenterer dette da de ser henne!! hun har gjort det i kanskje 3 uker nå... så da får vi se om det går over etterhvert
Steget Skrevet 27. november 2011 #9 Skrevet 27. november 2011 Jenta mi gjør også dette. Hun er veldig myk i leddene, og sitter gjerne på rumpa med bena stikkende ut bak på hver side (vanskelig å forklare, men det ser litt rart ut). Hun har vært behandlet for hoftedysplasi og hadde pute i 6 måneder. Helt normalt at hd-barn har myke ledd. Min svigerinne på 40 hadde pute da hun var liten og er fortsatt myk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå