Lykkeligmamma:) Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Noen som har erfaring med babyer som spyr?? D er IKKE omgangssyken! Spyr under/etter måltider. 1-3 ganger daglig! Startet for to uker siden.. Vært hos legen men hva kan vel dem? Venter på time hos barnelege! Ang eksem/allergi egentlig, men kan jo ha sammenheng..han har slitt med atopisk eksem i ansiktet og litt på kroppen siden han var 4mnd. Fått behandling for det, men kommer bare tilbake. Fastlegen har ikke villet henvise oss for syns det er mye styr fr en liten gutt, og ville heller avvente til det kanskje forsvinner/vokser d av seg... Var på 6mnd på helsestasjon og legen der ville henvise oss med en gang. Så skal på astma/allergi senter antaelig neste uke eller om to uker.. Men han har jo slitt mye m eksem utenat han har kastet opp før. Så vanskelig å si om d har sammenheng. Men noen som har opplevd/hørt om lignende?? Det spiller ingen rolle hva han spiser.. Om det er mme, grøt, middag. Han spyr uansett Stallars Det bare spruter ut!
Elskeråværemamma Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 hei! Min lille prins som nå er to (okt-09 barn) år begynte å spy opp måltider fra han var 3 mnd. Han kastet opp i ett sett fra jan -mai. Utrolig kjedelig. Når sola kom og det var sommer sluttet det helt. Han tåler m a o kulde svært dårlig. Gikk på astmamedisiner i fjor vinter, noe som hjalp litt. Sluttet med dem i juni og fram til nå. men nå som kulda har satt inn har jeg medisiner på lur, men håper å slippe å bruke dem... Han er MYE bedre nå og har omtrent sluttet å kaste opp. håper ikke din sønn har dette, for det var utrolig slitsom med en gutt som kastet så mye opp! Lykke til!!
MK73 Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Hva er sammenhengen mellom astma og oppkastingen? Min datter på 5 uker kaster også opp en del - men ikke hver dag. Når hun gjør det, er det prosjektiloppkast, i løpet av kort tid etter amming/mating, og da kommer det aller meste av melka rett opp igjen. Dette skjer gjerne to-tre ganger på rad, så normaliserer det seg og hun går tilbake til gulpingen hun driver med hele tiden. Jeg fikk beskjed om at dette var "heeeelt normalt". Får nå se hvordan det utvikler seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå