Gå til innhold

Skal det virkelig gjøre såååå vondt å få sjekket åpning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid for andre gang, og i begge sv.skapene har jeg fått sjekket åpning, og første gangen t.o.m blitt strippet. Men altså, dette er jo helt ubeskrivelig vondt! En av topp 3 smertene jeg har kjent hele mitt liv, kan ikke fatte at jeg skal klare å bli sjekket åpning på mange ganger i løpet av fødselen! Og denne gangen orker jeg ikke tanken på å bli strippet, enda jeg er på overtid og aldri så lei. Er det normalt at det skal gjøre så vondt, eller er jeg bare pysete?? Gjør det like vondt å få sjekket åpningen under fødselen også, altså når man er maks moden og alt er klart??

Gruer meg nesten mer til dette enn selve fødselen....huff...hehe :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns faktisk det åfå sjekket åpningen var det vondeste jeg og... ikke noe man snakker så mye om..men ja.. skal tydeligvis være for jævli vondt det:( gruer meg masse til det nå neste gang... knyter seg i magen når jeg tenker på d..

Skrevet

Jeg kan ikke huske at det var så vondt. Strippingen var værre.

Skrevet

Jeg tror det har noe med hvor forsiktige de er. Jeg hadde til sammen 3jordmødre og en lege inne hos meg ved forrige fødsel og husker at det var stor forskjell på hvem som sjekket. Legen var best, mest forsiktig. Jordmødre bare klinte til og det var ikke noe deilig

Skrevet

Synes det har gjort vondt uansett hvem som har gjort det jeg... sist var det lege, og jeg klarte ikke å la være å hyle til, og måtte ta meg i å ikke sparke fra meg..hehe. Kunne blitt strippet denne uka, og kanskje hadde baby kommet, men ikke pokkern om jeg orket tanken på den smerten igjen altså..

Skrevet

Ble sjekket flere ganger underveis i fødselen forrige gang. Husker at det var litt ubehagelig, men ikke noe mer enn det. Nå ble jeg sjekket her om dagen og det var ikke vondt i det hele tatt! Klarte da å slappe godt av og det tror jeg er kjempeviktig! Hvis man er anspent gjør alt mye mere vondt!

Skrevet

Jeg syns det var vondt. Også under fødsel, men da var det jo etterhvert mindre vondt enn riene.. Jeg ble forsøkt strippet da jeg kom inn med 2-3 cm. Heeeeelt jævlig. Jm ga opp. Men vet om andre som ikke syns det er så vondt, og dessuten trenger du jo ikke bli sjekket hele tiden hvis du ikke vil. Men ofte vil man jo vite hvor man er i løypa :)

Skrevet

Jeg husker fra forrige gang at jeg fikk helt sjokk over hvor vondt det gjorde å sjekke åpning. Var ikke forberedt på det i det hele tatt. Gjorde mer vondt enn riene syntes jeg.

Er sikkert forskjellig fra person til person. Jeg erfarte også at legen var mer forsiktig enn jordmoren...

Skrevet

Forrige gang tror jeg ikke jeg ble skjekka åpning på før fødselen var i gang. Under fødselen kan jeg ikke huske at jeg brydde med noe særlig om dette. Men riene var superintense fra jeg kom inn på sykehuset, så overskygget sikkert alt annet. Denne gangen har jeg blitt skjekket 3 ganger hittil, og synes ikke det har gjort vondt i det hele tatt. Ble strippet på mand, og synes ikke dette gjorde vondt heller jeg. Var selvfølgelig ekkelt og ubehagelig, men ikke direkte smertefullt. Ble litt overraska for de fleste jeg har snakka med sier det gjør kjempevondt. Men tror det kommer veldig an på hvor moden man er i utgangspunktet jeg da, og hvor mye de tar i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...