Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Tittet inn i øret på 5-åringen og der var det ikke bare litt voks. Han hadde til og med fikla så mye inni øret at det var godt pakket sammen som en vegg. Fantes ikke åpning, og å tørke bort med q-tips var det bare å glemme. Er dette noe som må tas hos lege, eller finnes det noe jeg kan gjør?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Legen sa til meg at jeg skulle ta babyolje på en liten bomullsdott og legge i øret altså såpass stor at den dekker hele åpningen i øret som en propp ikke inni øregangen. skal sitte i en stund så gjerne når ho sov fikk jeg beskjed om. Aner ikke om det virker da mi nekta plent å ha noe i øret (ho er 3)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Du lar det være i fred, og be sønnen din holde fingrene unna. Man skal IKKE fikle i ørene. Jeg har ALLTID gjort dette, og har nå endt opp med øresus etter mange øregangsbetennelser. Ørevoks faller ut av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Drypp med nøytral matolje i øret flere dager på rad, det pleier å løse det opp. Evt kan du skylle forsiktig etter noen dager med lunkent vann det gjør susen. Men ikke stikk noe inn i øret.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Finnes noe på apoteket som heter Cerusol. Men er det kun for voksne, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Legen tok ut gnske mye på min sønn. Det var så han skulle klare å se trommehinnen til gutten. Øre, nese- hals legen tok ut enda mer ikke så altfor lenge etter. Hun syns legen hadde gjort en dårlig jobb med tanke på hvor nye ho fikk ut:p Jeg har samme problemet som deg, og velger å dra til noen som kan ta det ut. Har også kjøpt ørelys på helsekost. Fikk høre at dette skulle være bra hos en som hadde brukt dette på sine barn. Jeg kan personlig ikke si om det virket eller ikke for de på helsekost sa man kunne bruke det på barn med dren (det har jeg hørt andre si å), men i bruksanvisningen står det at det ikke skal brukes om barnet har dren.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Takk for svar. Har hørt det trikset om å dryppe matolje, så får teste det. Hjelper det ikke får jeg ringe til legen og høre.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 legen min sa jeg skulle druppe olje, gjerne matolje, i øret 3 dager på rad, gjerne om kvelden når han skal sove. Etter 3 dager tok vi øreskyll hos legen, og alt kom ut
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Drypp matolje i ørene. Morgen og kveld i 3-4 dager. Deretter drar dere til legen for øreskylling. Ikke vondt når man har hatt matolje i ørene i 3-4 dager på forhånd. Ellers er ørelys VELDIG effektivt! Hilsen legesekretær
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Jeg kom på en ting når jeg så hva 21.37 skrev;) Jeg fikk også beskjed om å dryppe med olje også dra på legekontoret å få skylt ørene til gutten. Etter å ha gjort dette 5 ganger uten å fått ut noe så måtte jeg begynne å ta gutten med til legen så legen får ta ut. Anonym 21.31
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Sønnen min hadde veldig mye voks tidligere. Fikk til svar hos lege og helsesøster at jeg skulle dryppe noen dråper olje i øret før dusj/bad. La det virke litt før ungen skal i vannet. Da vil oljen løse opp en del av voksen og det blir vasket bort ved bad/dusj. Varmen fra vannet hjelper også til at det løser seg opp. Eventuelt ha noen dråper olje i øret før leggetid, så får det virke i løpet av natten. Da tørker man bare bort det som kommer ut neste morgen. ALDRI pill inne i øregangen og ALDRI bruk noen andre former for øreskylling andre steder enn hos lege. Dette fordi du risikerer dytte det lenger inn og øke risken for bl.a mellomørebetennelse. I værste fall kan du skade noe i indre øret.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Ørelys :-) Har selv vært mye plaget, spesielt i det ene øret. Ørelys fjerner alt :-) også er det ikke så ubehagelig som olje og øreskylling. Har brukt det mange ganger. bare sett det godt nok i øret slik at det blir tett - Skorsteinseffekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå