Gå til innhold

Hvilken dress, lue og sko bruker barnet ditt i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilke merker bruker de av inneklær?

Leser ofte her inne at folk bruker alt mulig, til og med Europris dress.

Men på vår avdeling er det langt fra slik. Der brukes det dyre merker som Reima, Ticket to Heaven, HH osv...

Og av sko brukes ikke stort annet enn Ecco, Viking og Superfit.

Inneklærne består av Småfolk, Wheat, Ej Sikke Lej, Katvig, Claire osv osv...

Jeg er blitt lik de andre foreldrene på avdelingen og har etterhvert gått over til disse dyre merkene. Men slik var det ikke før. Merker nesten litt "mote-press" :(

Skrevet

Vel, mine to barn går i naturbarnehage - ute 80% av dagen, derfor har jeg investert i kvalitet på uteklærne. Inne har løper de rundt kun i ullundertøy. Aner ikke merke, litt forskjellig. Men i uteklær har de begge to dresser hver, ticket og Reima. Eldste har Ecco vintersko, yngste er jeg ikke helt sikker på i farten. Av luer har de litt forskjellig, samme med votter - men kjøper stort sett Hestra, Reima og Troll i votter.

Barna mine er sikkert ikke noe mer lykkelige enn de som løper rundt i andre merker. Jeg er ikke utsatt for noe motepress, men handler bare bevisst de merkene jeg har god erfaring med. Har en gutt på 14 år også, så har noen års erfaring med uteklær. Derfor handler jeg dyrt! Har ikke noe med at jeg "må" ha de og de merkene..

Skrevet

Her er det sørpevinter og det er viktig med noe som holder barna tørre. Polarn O Pyret ble det i år og er så langt en fornøyd mamma med fornøyde barn.

Med sko er det ikke alltid så lett, må ha en sko med god helkappe og alt det der pga av minsta sliter litt med stillingen på anklene. Viking klarer seg bra der med stødige og varme/tørre sko.

Inne freser hun rundt i ullgenser og bukse fra typiske kjedebutikker nameit, lindex osv. Akkurat cubus føler jeg har litt løyen passform, så jeg går lite der.

Det viktige er at klærne "holder det de lover" enn at de har et spesielt merke.

Skrevet

Mine går i europris-dress og europris-cerox. Bhg skryter av dressene!

Skrevet

Dress/regntøy:Reflex

Sko:Ecco/Viking/Sorel

Lue:Janus/Reima

Inneklær: for det meste hennes og mauritz, cubus. Bryr meg ikke om hva merker det er bare at det er behagelige klær for barna og at de kan grise seg til uten at jeg får helt angst for at de koster så mye.

Skrevet

Av inneklær har vi alt fra Lego, Claire til klær fra Fretex. Av uteklær (dress, vinterbukser og -jakker) har de nå litt forskjellig; ReimaTec, Skogstad, LegoTec, Isbjörn, Didriksons. Skoene er Viking og Sorel.

Akkurat yttertøy er jeg ganske nøye på. Barna mine, spesielt eldste, er en mark som kryper og åler seg overalt, så ytterklærne MÅ være vanntette og tåle mye. Og sko blir så utrolig fort svette inni, så jeg vil helst ha sko som "puster" litt hvertfall.. Har selv hatt mange sko fra økonomisko, og til og med i åpne sommersko blir jeg helt svett i de.

I hverdagen bryr jeg meg veldig lite om hva andre foreldre har til sine barn. Likevel har jeg (dessverre) mine svake øyeblikk der jeg føler meg fornøyd fordi barna mine har en god sekk, gode sko, gode dresser and so on..

Skrevet

21.04 her, må legge til noe. Klær fra Fretex har selvsagt også merker, men da aner jeg ikke hva jeg kjøper. Er nok oftest H&M etc. Vi har aller mest inneklær fra KappAhl, H&M, Cubus.

Skrevet

Jeg solgte sjela mi, og kjøpte en reimadress. Noe jeg aldri skulle kjøpe.. Haha. Syns det var en en oppskrytt dress med merkepress.. men det er den eneste dressen som passer min lille tynne pjokk. Fikk den i tillegg på salg, så da var det litt greit.. :P

Lue og votter er fra Leketøy-Stormberg. Skoene er Viking Gor tex, kjøpt på salg.

Inne bruker han HMklær og name it. Kjøper sjeldent andre merker. Han har litt mexx klær som vi har fått i gave.

Skrevet

Minsten har en reima høst/vårdress til de milde dagene og en bergans vinterbukse med for og HH jakke til de kalde dagene. Han har 3 luer med hals i ulike tykkelser. Det er reflex, reima og kivat. Hanskene er reima og vottene er reima. Tror han har et par i reflex også. Han har viking støvler og viking vintersko. Han har en vanlig lue også, det er kivat.

Inne går han i devold active kids ullsett. Ullsokker fra europris. Trysil eller noe og fleecebukse utpå ullbuksa. I nordheim, reflex eller villa (?) fra g-max.

I sommermndene går han inne med vanlige joggedresser. Kjøpt på h&m, adidas, vossatassar, cubus osv.

Skrevet

bruker barnehagedressen fra Sportsmannytterst, og ullklær kjøpt på coop innerst, ullgenseren er hjemmestrikka. Lua nå i vinter er typ finlandshettesak av ull, vet ikke merke men kjøpt på Barnas Hus...Valgte Viking vintersko, ikke alle sko som passer ben med høye rister, men denne virker som sitter bra.

Bryr meg nada om hva andre i barnehagen kjøper eller hva klærna heter, bare det er varmt og tørt

Skrevet

ahhh kjenner meg igjen her altså. Sønnen min går i privat bhg.Bare rike og velstående foreldre. Jeg brydde meg ikke om merkeklær til han før han begynte her. Føler og at det er motepress. Nå bruker han Reima Ticket dress,napapuri(?)- lue,timberland/converse-sko,polo-skjorter osv. Jeg har ikke råd til dette lenger så skal ta meg sammen nå. Jeg prioriterer dyr vinterdress,lue og sko men ellers er det jo egentlig bare tull..

Skrevet

dress: Reima

votter: hesta

Sko: goretex

lue: hjemmestrikket eller reima

Og ull klær er Janus og joppa eller hva det nå heter.

Viktig at lille mor er varm når hun er ute, så da investerer jeg gjerne og ønsker ull klær til jul. Det er veldig dyrt, så da gir jeg "blanke" når sommeren kommer og fin været er der.Da er det salg og hm klær for alle penga. Egentlig en årstid man kan slappe litt mer av når det kommer til klær som regel :) Snubler jeg over vinterklær på salg men kvalitet samler jeg det også på sommerstid.

Skrevet

Min lille er veldig mye ute både i barnehagen og på fritiden. Hun er ekstremt aktiv og sliter hardt på klær og sko. Derfor er det kvalitet som gjelder på utetøyet. Legger pengene i utetøy og sko samt ull og sparer heller inn på å kjøpe rimelig og på salg på vanlige bukser, gensere etc.

Jenta mi brukte reima dress frem til hun ble 2,5 år, men da slet hun hull i den på 1-2-3 så jeg skjønte vi måtte over på mer slitesterke saker. Nå har hun en polarn og pyret og en coop friends dress som ekstra. Hun har viking goretex og viking cherrox fordi jeg synes det er de som passer foten hennes best. Ecco og superfit er for smale for foten hennes. Av ull bruker vi mye Janus. Andre klær som bukser og gensere i bomull kjøper jeg gjerne så billig som mulig, H&M, Name it og Lindex. Det er bare hvis jeg finner noe på salg eller hun får i gave det blir noen dyrere merkeklær i bomull.

Skrevet

Hun har to dresser. En HH og en Reima Tec (de er mye ute i barnehagen så to dresser er kjekt å ha). Av sko har hun Viking Goretex og Superfit Goretex. Reima-lue og en Ulvang-lue.

Inne går det stort sett i ull. Devold er favoritten. Ellers så er det H&M, Cubus, Lindex etc. Lite dyre inneklær.

Skrevet

Gutten min har Troll høstdress, Friends vinterdress, sherrox, friends vintersko + viking sko. Reima lue og reima votter, samt billigvotter og billigluer som reserve..

Pierre Robert og Cubus ull..

Innetøy: Cubus og Lindex-tøy

Skrevet

Mine barn har Ticket dress, rett og slett fordi de er de beste på markedet etter min mening, de er slitesterke og kan arves. De har ecco og viking sko, samt et ekstra par med litt finere vintersko (brukes også i bhg, men mer hjemme)

Votter og luer fra Ticket, Mini A Ture og Huttelihutt.

Ull er ofte Joha, men varierer litt.

Jeg tenker virkelig ikke på at ungene mine skal ha merketøy fordi det står et bestemt populært merke på lappen, bryr meg fint lite om andre ser eller ikke ser hvilket merke ungene ine har på klærene. Jeg kjøper ikke klær på kjedebutikker, fordi kvaliteten er elendig og klærene er stygge, iallefall til gutt. Jeg kjøper klær hovedsakelig fra danske merker som Wheat, Mini A ture, Norlie, Småfolk, Katvig osv, liker også godt Memini og Zhiestha. Jeg kjøper klær jeg har god erfaringer med, som jeg bruker til mer enn et barn, og sender videre til venninners barn ect:-) Sådet lønner seg godt i lengden. Brukte mye klær fra f eks name it før, men det gikk i søppla etter et barn. Kan heller ikke fordra denne cars/spiderman moten til barn. Forferdelig stygt!

Nei nå får jeg sikkert pepper, men går du selv rundt i ubehaelige stive klær fra sparkjøp og europris? Nei de fleste voksne kjøper da ordentlige klær til seg selv, så hvorfor skal ikke barna ha det samme?

Skrevet

Jeg har tre unger og merkene på yttertøy er:

jakker: POP, Miniature

dresser:POP, HH, Reimatec+, Miniature

Luer: POP, Reima

Sko: Viking, Ecco, dockboots, UGG

Inneklær: Litt HM, Lego osv. Småfolk, Katvig, Nova Star, Miniature, Hummel, POP +++++

Masse ull har de også i forskjellige merker. Favoritten er bånsull og Nøstebarn :)

Skrevet

Dress - reima tec

Lue - janus og reima

Sko - viking

Inneklær kjøper jeg over alt, fra merkeklær til hm :)

Skrevet

dress: Reima tec +

sko: viking

lue: reima hjelmlue..

aldrig kald eller våt. bor i det "kalde nord" å ungen er i en friluftsbarnehage..

Skrevet

jeg har klikka litt og kjøpt alt for mye på salg til ungene. Han minste har to nye reimadresser til vinteren, en arvet etter broren, en legodress, to delt reima og todelt hh. Han største har 1 ny reima, 1 todelt reima, en todelt hh og, 2 delt phinex ( skrvives sånn ? ) og 2 delt peak. Jeg skal sortere og selge unna litt. Huff. Samt mengder med reima votter, hestra votter og lego votter. Vi prøver alt for de er iskalde. Vi er ikke kjempe nøye på merker, men de har veldig mye fint som aldri blir brukt. Da det er ull, ull, ull, litt kjedelig.

Skrevet

Dress: Europris, og den duger faktisk! Ellers har min en todelt fra Stormberg som passer. Hatt Reima tidligere, og fornøyd med den, men synes det er noen stive priser.

Sko: Bruker alltid Viking goretex. Samt Cherrox.

Lue: En haug fra forskjellig billige merker, HM etc.

Votter: Cubus, Kapahl, Gsport.

Inneklær

Ull fra Cubus, Janus.Europris.

Kjøper ellers mye fra HM, Cubus, Lindex, Name it.

For meg er det viktigere å legge penger i yttertøy og sko enn hverdagsklær.

Skrevet

Ikke mye mote her, er jeg redd ;-) Didrikson fra topp til tå når det kommer til dresser, regntøy og fleece (får det billig). Har stort sett ullundertøy på ham nå, og da er det janus, Joha, Norheim, Cubus, ja, det som en gang har vært på tilbud ;-) Han har en yndlingslue fra Pierre Robert i tynn ull. Viking fôrede støvler og Sorell vinterstøvler nå kjøpt på tilbud på Barnas Hus. I dag er det så mildt at han hadde bare bomullsgenser (fra Cubus) og strømpebukse (fra HM) og en olabukse. Lenge siden sist han gikk i vanlige klær i barnehagen :-P Han virker da rimelig fornøyd og de andre barna går omtrent i det samme. Nå skal det sies at jeg er ikke veldig observant av meg, så jeg aner faktisk ikke hva slags merker de andre barna går i av yttertøy 8-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...