magica og lille tryll ♡ Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Har en City Cross som har vært lagret på et fuktig sted og som nå har blitt full av mugg :(Fy fy, dårlig vogn-mamma!!) Ble skikkelig lei meg... Den dyre vogna og alt... Har nå strippa den helt og lurte på om jeg kunne hive trekket i maskina. På Emmaljunga sine sider så står det at alt bør håndvaskes med mild såpe, men vet ikke om den blir ren da. Noen som har erfaring med maskinvask? Evt bløtgjøring i vanish? PS! Haster pga vogna ligger utover stuegulvet i hundre deler og må få det ordna før jeg legger meg..
Babyønske �� Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Jeg har akkurat tatt av trekket på min Emmaljunga Scooter 2010 mod for å vaske det. På det står det at det kan maskinvaskes på 30 gr finvask. Så da har jeg tenkt å gjøre det. Kommer nok til å bruke Milo. Men nå er det ikke sikkert at de er laget av samme stoffet da....
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Har lurt på det samme, men ikke hatt behov for å vaske det enda. Vi har Emmaljunga edge duo. Jeg tror jeg ville tatt sjansen på å vaske det i maskin på lav temperatur og "mildt" program (finvask, ullvask, håndvask-program på maskina e.l. med lav tromlehastighet). Står jo det samme på mye klær også, og de sikrer seg ved å skrive håndvask, men alt går i maskina her hjemme. Og om det ikke hjelper å vaske det "mildt" så villle jeg vasket det på nytt med høyere temperatur og/eller annet vaskeprogram helt til det forsvant. Men med mugg på vogna så ville jeg nok ikke følt at håndvask ble godt nok... Hvis du har tid til å vente litt så ville jeg testet med å vaske noe først for å sjekke om du får på stoffet på vogna igjen, noe som er mindre viktig først, f.eks. trekket over bagen el for å se at det ikke går i stykker og ikke krymper? Et tips ang krymping kan også være å montere det tilbake på vogna før det tørker helt, sånn at hvis det krymper litt når det tørker så har du iallfall fått strekt det godt nok til at du får det på vogna. Funker på skinn og sånt men vet ikke om stoffet til vogna er elastisk nok til at det skal funke der... Fortell oss hva du bestemmer deg for da, og hvordan det går! Lykke til!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Dersom jordslaget ikke går ut ved vask, bør du prøve "Ship Shape", fås kjøpt på Jernia f eks. Jeg har bare prøvd det på puter til utemøblene, og man må være forsiktig på stoff som ikke er fargeekte (og skylle godt etterpå ellers bleker det uansett). Trur det er det eneste som fjerner jordslag/mugg og på en vogn ville jeg følt at det var det viktigste at det gikk helt vekk.
*Smiley* Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Hei. Det går nok ikke bort bare med maskinvask. Har brukt jordslagfjerner på vogntrekket vårt og vognen er som ny igjen:)Fås kjøpt på Jernia , trenger bare virke 10 min.Skyll trekket meget godt etterpå og kjør det i vaskemaskinen et par ganger . Blir som nytt! Lykke til:)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 26. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2011 Tusen takk for svar alle sammen! Vasket det hele først på 30 grader i maskin, men endte opp med å vaske alt en gang til på 40 grader med lav sentrifuge-hastighet, for følte ikke det ble helt rent. Men da ble det helt borte! :) Kalesjen bløtgjorde jeg i en balje, så der er det fortsatt noen få flekker med jordslag igjen på bomullstrekket inni, men kan kanskje prøve med ship-shape... Takk igjen for gode forslag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå