Hobbiten Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Etter et fryktelig svangerskap med sv.diabetes, sv.forgiftning,ekstremt mye vann, depresjon, tårer og fortvilelse, komplikasjoner under fødsel OG fødselsdepresjon er jeg endelig 'friskmeldt'. Hadde heldigvis samboer hjemme i 2,5 mnd, hadde ikke klart meg uten... Var veldig langt nede i de første 7 ukene etter fødsel. Hadde kraftig fødselsdepresjon, klarte ikke forholde meg til baby....så ingen mening med noe, alt var negativt. Angret på hele 'greien'. Var hos psykolog også. De på helsestasjon nærmest beordret min mann om å overta min permisjon mens jeg ble sykemeldt. Det var maaaange tunge dager. Men så skjedde det noe....vet ikke om det var grunnen, men jeg fikk mensen. Griningen ga seg, begynte å le igjen. Klarte å fokusere på de positive tingene. Kan det virkelig ha vært hormoner??? Trodde aldri jeg skulle bli bedre når det var som værst. Plutselig innser jeg hvor heldig jeg er som har fått verdens skjønneste prinsesse - en nydelig frisk jente! Det er ikke en selvfølge. Skammer meg nå over hva jeg tenkte. Egentlig har jeg det veldig fint. To flotte jenter, en snill og hjelpsom mann, et fint hjem, en snill hund, jobb....og ikke minst vi er alle friske. Kan man ønske mer? Når jeg våkner av lillegull om morgenen, står over sengen og ser på henne og får det nydeligste smilet, da kjenner jeg varmen langt inn i mammahjertet :)En gledeståre kommer gjerne også. Er så uendelig glad i lillemor. Koser meg masse med henne og vi 'prater' mye om alt mulig - heeerlig! Vi har ofte lange stellestunder. Nå som jeg er i form igjen fysisk og psykisk er det godt å være i aktivitet igjen med lange trilleturer, husarbeid og litt trim på matten hjemme når hun sover. Det er godt å se at kroppen begynner å ta form igjen Lillegull sover nå fra ca 20.00 - 06.00 i ett strekk, så får da nok søvn. Ellers har hun 1-2 timers blunder om dagen og spiser godt (bare flaske) Gleder meg til hun begynner å bable skikkelig, til å høre latteren. Det er så deilig å se gleden til et barn, de smiler og stråler med hele ansiktet. Det er så godt å føle glede igjen, å fungere. Ville bare dele min erfaring så langt - på godt og vondt.
Jojo x3 Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Gleder meg på dine vegne! Takk for at du delte!
El1 Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Så bra! Prøv å kos deg masse hjemme nå med baby. Jeg har også hatt fødselsdepresjon og har begynt å jobbe nå og det er med blanda følelser. Skulle så gjerne klart å sette mer pris på året jeg var hjemme
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Så härligt att höra! Du ska inte ha dåligt samvete - man rår inte för vad man känner! Trevlig helg!!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Så bra! Hater hormoner! Hadde det heldigvis ikke så ille, men var ulykkelig i ganske mange uker.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Så koselig lesning. Sikkert godt for mange i samme situasjon å se andre komme over vanskelighetene. Nyt tiden med den lille
Hobbiten Skrevet 26. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2011 Takk for svar alle sammen og god helg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå