amusica Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Etter snart fem år med prøving- exu, Sa, kjemiske graviditeter og 3 fryseforsøk, skulle jeg endelig få mitt første fersk forsøk. Det var det jeg trodde, men oddsen har ikke vært med meg. Etter 21dager med sprøyter ble mine fire stusslige egg tatt ut. Fikk tlf i dag om at ingen var befruktet! De hadde ikke gitt håpet for et egg som kunne muligens reagere til i morgen tidlig. I såfall må det skje et mirakel!! Sitter alene på et hotellrom og har det helt for jævlig!! Tenker på adopsjon- men da må vi være gift. Ikke nok med det venter jeg på svar fra revmatisme sykehuset om jeg har en eller annen diagnose. I værste fall får jeg ikke godkjent helseattest. Ikke har jeg lyst å reise hjem igjen for der holder de på med å rive taket og legge nytt. Nå er virkelig alt mørkt og jeg trenger sårt noe positivt i livet snart....
dincene Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Uff stakkars deg! Du har vaert gjennom så mye i det siste!!!! Sender en klem over Har du ikke tenkt på fosterheim eller hva det nå heter. I det siste har det vaert så mye snakk om barn helt nede i 2 årsalderen som ikke "finner" seg et hjem. Jeg har ei på jobben min som tok tvillinggutter når dei var sånn 2-3 år. Og i dag er dei 11 tror jeg. Har hørt bare positive ting om hele oplegget.
Tante_Esel Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 forstaar godt at dette føles som et slag i tynet!! Vi kryseer fingrene og haaper paa det beste i sammen med deg! hvorfor er du helt alene paa hotellrommet da? saa utrolig leit!! haaper du har en mamma eller en god venninde aa snakke med... fosterhjem er jo en mulighet... her i gaarden var det helt uaktuelt for mi kjaere... men vi øsnker oss jo alle vaare egne smaa nurk! sender deg en stooor klem!
amusica Skrevet 24. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2011 Min kjære hadde selvsagt planer om å være her, men pga hast med å ta taket før vinteren kom ble vi enige om at han skulle reise hjem å jobbe. Budsjettet er i utgangspunktet sprengt så her må vi gjør det beste ut av situasjonen. Snakket akkurat med han og vi er begge klar for å gifte oss på nyåret etter seks år med samboerskap. Se han fridde til meg i mars i år. Bryllupet skulle egentlig stå til nyåret, men pga hans forlover ventet barn akkurat da gikk det ikke. Nå som alle sparte penger går til nytt tak blir det ikke stort bryllup. Så når det er gjort tenker jeg vi starter godkjenning prosessen- tar jo fort et år! Fosterhjem må vi nok tygge mer på pga de bånd man får til et barn, som sendes tilbake.... tenk om de sendes tilbake til elendighet... Rettigheter til barn er for dårlige i Norge... Loven beskytter i større grad de voksne. Det er en grunn til at jeg hoppet av barnevernspedagog studiet. Uansett har jeg en mann som er overbevist om at det ordner seg...jeg må bare tro og slippe sorgen...kanskje det kommer da?
amusica Skrevet 24. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2011 Dincene - hvordan står det til med deg? Du har selv hatt noen tøffe runder. Hva skjer? Har du fått snakket med en lege på St Olavs om behandling ifht videre løp? Tusen takk for varme tanker. Det er utrolig godt å korrespondere med dere som selv er eller har vært i samme håpløse situasjon. Nå må jeg bare få det ut og tenke muligheter!
dincene Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Det nærmer seg fryseforsøket her. Skal få mensen når som helst i grunnen. Snakket med legen i dag faktisk og har fått prednisolon. Maste litt om blodfortynnde i samme slengen men hun mente at det ikke er greit å gå på mange nye medikamenter ved samme forsøk og det er mere ulemper med klexane/albyl e hvis man ikke trenger dem egentlig. Spørte om 2 egg også men der kom et veldig raskt svar - NEI!!! Du har blitt gravid 2 ganger, så 2 egg får du ikke :DDD Ble ikke så skuffa egentlig. Har ikke lyst på tvillinger jeg. Og hun sa noe sånt at mange tenker å få 2 egg er jo bra, faller det ene vekk, så har jo man det ene igjen. Men hun sier at det ene egget som blir igjen har det tøft ved det at det andre går til grunnet. Jeg spørte ikke noe mere om det. Ja, prednisolon hadde jeg troa på. Det er jo det som er standard medisin for dei som har endometriose og går privat. Så det sa hun ja med en gang til faktisk. Hun nevnte jo at det er ikke bevist at det hjelper... Sånn går det her.... Du får bare komme deg hjem!! Må du bli der og vente til i morga?
amusica Skrevet 24. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2011 Har først togbillett i morgen. Dessuten må jeg en tur til St. Olavs for sykemelding og samtale med lege i morgen. Så bra at du får prednisolon. Nå kommer det til å sitte skal du se:-) Går litt bedre nå som jeg har fått tårene ut.. Kan jo ikke gi meg enda... Litt synd at det snart er jul. For meg er jula for barna, og uten barn blir det ingen skikkelig jul!! Grønn av misunnelse når venninnene mine planlegger jul for sine barn. Jeg er imponert over dere som jobber i barnehage og sliter med å få barn. Det er så forbannet meg urettferdig!
dincene Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Jeg også jobber i bhg Har dokke hatt alle offentlige forsøk? Har dokke vurdert andre land?
amusica Skrevet 24. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2011 Dette er andre forsøk.. Typen vil at vi skal gå over til privat nå. Han føler at vi ikke har fått topp behandling. Nå skal det sies at denne gang er jeg fornøyd med oppfølgingen jeg har fått av både sykepleier og lege. Tydelig at de har fått kritikkverdige tilbakemeldinger fra testen de hadde..og har skjerpet seg!! Leste akkurat at 50% av de som gikk privat etter 3 offentlige forsøk ble gravide... Det er interessant lesning!! Skal be om epikrisen min i morgen og ta kontakt med både Aleris i Oslo og muligens klinikker i København. Intet skal være utprøvd. Dessuten er det mye lettere for meg å reise Lillehammer- Oslo enn opp til Trondheim.
amusica Skrevet 24. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2011 Når det gjelder klexane har jeg fått veldig lavt blodtrykk, og går å svimler rundt.. Vet ikke om det har noen sammenheng. Jeg vil også ha prendisolon. Har lest tester om bruk av prendisolon, og det gir gode odds for oss med autoimune diagnoser. Vi får tro det er en mening med alt.., og at det ordner seg for snille jenter til slutt...
dincene Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Det der med at man lykkes fort ved private forsøk har en sammenheng med medisiner tror jeg. Man får mere tilpassa medisinpakke. Mens offentlig er det ofte den standard pakken man får. Går man privat og har man endometriose som jeg, så er det helt vanlig å gi prednisolon. Skulle jeg gått privat skulle jeg valgt hausken men det er jo fordi der er det flinke folk med endometriose Jeg vet ikke en gang hvor hausken ligger Jeg har gått på yoga en stund og dei driver også med thai massage. Maserer kroppen på en anna måte, veldig hardt de områdene som man sliter med. Jeg har vaert på noen behandlinger. Og han mente at ved første gangs massage hadde jeg omtrent ikke puls på en side av magen. Det vil si blodgjennomstrømminga var kjempe dårlig. Selve massagen var ikke noe deilig opllevelse. Men får nok håpe at det var det jeg trengte. Etter et par ganger mente han at magen min kjentes helt annerledes ut. Rare saker! Man må nok bare fortsette å tenke positivt! Jeg snakket med ei kvinnelig lege i dag. Hun sa ikke noe om nettsurfinga mi Jeg viste jo så mye uten at hun måtte nevne noe... Hadde henne ved mitt siste innsett også faktisk. Var ei hyggelig og rolig dame.
amusica Skrevet 24. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2011 Har hatt henne på begge uttak og de tre fryseinnsett.. Behagelig! Hun har jobbet der siden -95, ergo erfaren. Skulle ha satt inn på meg i morgen, men det blir vel med en samtale.. Spennende med massaje. Ved siste graviditet hadde jeg shape massasje på magen. Kanskje det gjorde susen? Nå blir det healing på meg! Garantert at det skal prøves ut;-)
bølla mi Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 Huff da, så utrolig trist å lese! Føler virkelig med deg... Er så utrolig urettferdig! Sender deg masse trøsteklemmer!
amusica Skrevet 24. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2011 Takk for det! Hvordan står det til med deg? Krysser fingrene for at det sitter denne gang:-)
Ele Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 Jeg har prøvd akupunktur og fotsoneterapi, alle er jo helt sikre på at de skal kunne "reparere" meg, men det har ikke funka. Men nå nylig var mamma og pappa i syden sammen med noen slektninger av pappa fra oslo. Mannen der er soneteraput (ikke bare fot, men hele kroppen), og en veldig flink sådan. Det første han spurte om var om jeg hadde markerte linjer på halsen, slike som går på tvers, om dere veit hva jeg mener? I alle fall, det har jeg, faktisk så kraftige at det er litt skjemmende, slik at jeg prøver å sminke de bort (og jeg bruker veldig lite sminke egentlig), så om de kommer en tur til Trondheim snart skal jeg absolutt prøve noen slike behandlinger!
bølla mi Skrevet 26. november 2011 #16 Skrevet 26. november 2011 Her ble det negativ blodprøve! Men jeg er så heldig å ha egg til ett forsøk til... Så håper det går bedre da! Fikk lov å begynne rett på igjen, så vi er igang allerede med hormoner:) Håper det går bedre med deg og at du klarer å se fremover, det kommer til å ordne seg for deg tilslutt! Masse lykke til
amusica Skrevet 26. november 2011 Forfatter #17 Skrevet 26. november 2011 Du er tapper! Det er ikke bare bare å holde troen og driven oppe. Hvor mange forsøk har du hatt totalt og har du brukt opp de offentlige forsøkene? Her går det langt bedre og jeg tenker at dette skal gå til slutt. Jeg er en fighter og gir meg veldig sjelden når jeg har bestemt meg for noe. Så det blit både gullegg og gullunge..x 2 :-) Heier på deg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå