Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 10 åringen ligger under dyna og med teppe over der igjen. Han fryser som bare det, og har gåsehud over hele seg. Han har hostet masse en tid nå, hatt liten matlyst og litt slapp. Men har vært på skolen. I dag fryser han som bare det....... men.. han har også en aktivitet som han ikke har lyst til og gå på. Han har ønske om og slutte, men vi har sagt han må gå ut året. Er veldig usikker på om det er derfor han "fryser" så veldig i dag. Ønsker ikke og tvinge han om han virkelig er syk, men ønsker heller ikke og la han slippe om han lurer meg. Hvordan finner jeg ut av dette?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke vil tvinge han på en aktivitet om han er syk - men tvinge han på aktiviteten om han er frisk? Har han virkelig ikke lyst til å gå på aktiviteten, i så stor grad at han "later" som han er syk, så blir det jo helt feil i mine øyne å sende han dit. (Tenker skillet mellom fysik og psykisk helse her... blir man "syk" av tanken på noe, så er det vel reelt? Ikke sikkert han gjør det for å lure deg) Som voksen blir man ikke sendt på frivillige arrangementer man virkelig ikke har lyst til å gå på - hvorfor skal et barn det da? Eksempelvis: Mannen min får ikke bestemme over meg at jeg skal reise på trening i kveld når jeg virkelig ikke har lyst, bare fordi jeg har betalt ut året! (Ønsker han selvfølgelig god bedring om det viser seg at han er fysisk dårlig)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 få han til å ta en varm dusj, av og til får man bare litt frost i seg...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Dette er en gutt som gjerne vil være med på alt, og om han fikk bestemme så hadde han byttet aktivitet hver mnd. Han er med i korps, og da er andre avhengig av at han er der, hvertfall nå som de øver til konsert. Han har også problemer med og ta ansvar, derfor får han ikke slippe ved første motstand. Grunnen til at han vil slutte er fordi han ønsker noe annet, men som ikke er aktuelt for oss nå. Derfor "tvinger" vi han. Som voksen gjør man da jammen meg mye man egentlig ikke ønsker, men som man bare må noen ganger. Sånn er livet. :-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Jaja, send han på korpsøving da, det er jo tydeligvis det rette for dere. Vanskelig å gi en vurdering basert på et avsnitt på et nettforum. Så da må du nok bare finne ut selv om ungen din er sjuk. Sånn er livet.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Ja, sånn er livet. Og vet du, det skal jeg nok fint klare også. :-) He he, moro med slike forum gett. ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Kankje han er trøtt og sliten? Jeg frøs meg halvt i hel for to dager siden, lå i sengen med tre dyner og varmeflaske og frøs, var rett og slett utslitt fysisk og kroppen trengte ro og fred
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå