Linella75 Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Var til kontroll i dag og deg ble påvist leukocytter i urinen ( 3+ ...ett eller annet ). Dette kunne være UVI så prøven skal sendes til dyrking. Jeg føler meg i grei form. Må jo på do hele tida, men det er fordi babyn ligger laaangt ned i bekkenet mitt og presser på blære. Fikk også vite at undertrykket mitt lå på 91. Det jeg lurer på er om det er farlig for fosteret dersom jeg går rundt med en ubehandlet blærekatarr. Jeg lurer også på om man kan få slike utslag som følge av generell forurensning. Jeg har drikket lite de siste dagene og bruker truseinnlegg. Noe som medfører at det blir lett tett klima der nede. Setter pris på svar
strikkedilla Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Du kan få utslag på leukocytter dersom du f.eks. ikke har vasket deg før du tar urinprøven. Urinprøven skal også tas av midtstrålen, dvs tiss litt-ta prøven og så tiss ferdig etterpå. På den måten får du ikke med rester av utflod osv i urinprøven. Jeg veit ikke om det kan være farlig for babyen om man går med ubehandlet UVI, men jeg fikk beskjed av jordmor ved siste kontroll at det kunne gi mere kynnere. Jeg har det omtrent som deg, utslag på leuk., venter nå på svar på innsendt prøve, tisser ofte og ca 1 uke til termin.
Linella75 Skrevet 24. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2011 Det kan nok være at urinen var forurenset ja. Jeg tok ikke urin fra midtstrålen og jeg rakk ikke ta en dusj først heller. Jeg spurte jordmora om UVI var farlig for babyn. Hun svarte at det forsvidt ikke var det så lenga man ikke gikk i flere uker og var dårlig selv. Da får vi bare vente da. Håper selvsagt babyn kommer før testsvaret Lykke til med ventetiden. 9 dager igjen her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå