to jenter og ett gull i magen Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 da tenker jeg på 50 og 56. jeg har vel fire sett i 50 bare. vet jo ikke hvor stor gutten er. hva kjøper dere andre?
Lilleprins_6/2-12 Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 foreløbig har jeg kjøpt inn 6 langermet bodyer i str.50.. skal kløpe noen flere i 56, pluss tre ullbodyer i 50 og noen flere i 56. Har ikke kjøpt inn så mye annet enn bodyer og strømpebukser, da det er dette det tydeligvis går mest av i begynnelsen(har jeg hørt) Noen sett med bukser og jakker/gensrer skal jeg nok kjøpe inn og, men vet at slike sett får man ofte mange av i gaver osv Mange som sier at jeg nesten ikke trenger og kjøpe noe i 50 pga at de vokser ut av det i løpet av en par dager/uker osv.. MEN, jeg velger å tenke at heller kjøpe litt for mye, med tanke på at man kan ikke si noe sikkert med hvor fort de vokser og hvor store de er ved fødsel
<3 januar 2012 <3 Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Jeg har for meg at jeg kanskje kommer til å bruke strl 50 i ca en uke:) Jeg tror jeg får en stor gutt, og kjører derfor heller litt mer på 56:) Jeg har tenkt at jeg trenger kanskje 5-6 bodyer i strl 50, da skal jeg kjøpe så jeg hvertfall har 4, vet aldri om man får noen klær også Jeg kommer til å kanskje trenge 8 til 10 bodyer i strl 56:)? Tenker at jeg kjøper inn så jeg har ca 6 stk:) Jeg tenker at jeg trenger noen strømpebukser og kanskje tre sett i hver av de størrelsene slik i begynnelsen:) Jeg slår meg også til ro med at hvis det er noe jeg skulle trenge kan jeg alltids reise å kjøpe mer:) Og jeg kommer nok til å la alle merkelappene på klær vi eventuelt skulle få, være på, slik at jeg kan bytte de inn i andre strl hvis jeg skulle trenge det:) Det jeg synes er vanskelig er å vite er hvor stor beibi kommer til å være, hvor fort han kommer til å vokse og hvor mye jeg kommer til å trenge å skifte i løpet av en dag! Jeg vet f eks ikke hvor mange pysjer han kommer til å trenge i hver strl:)! Men kommer til å kjøpe inn to i hver strl av 50 og 56:) Jeg ser hvertfall ikke noe poeng i å kjøpe alt for mye og så ikke få brukt det en gang:) Samtidig som jeg ikke vil være nødt til å reise å handle det første jeg gjør når vi kommer hjem:) hehe... Synes det er vanskelig!!!
Ezmeralda Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Vi kommer til å droppe klær i str 50. Førstegutten vår var 53cm da han ble født, så 50 var for snaut første dagen, allerede.
tredjemann i januar Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 hei Jeg hørte det samme du sa og droppet å kjøpe 50 til førstemann. Men 56 ble altfor stort og måtte brette opp og ble veldig lite praktisk. Så jeg sendt mamma til byen mens jeg lå på barsel, og hun kjøpte og vaska noe hun kom opp med på barsel i str 50. Selvom det ikke ble så mange ukene det passet var det hyggelig å ha noe som var passe og fint da også. Jenta mi var 3850 og 51 lang.
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Det er vanskelig å vite hvor mye man trenger av hver str.... Hvem vet hvor mye baby gulper og gjør ut seg gjennom bleien? Har man 3-4 bodyer av str 50 og like mange av str 56 kommer man nok et godt stykke på vei de første dagene + 3-4 strømpebukser! Kanskje mer noe om man ser for seg å ikke vaske så ofte....... En av våre var også 53 lang - vi brukte 50 i alle fall i 14 dager! OG måtte brette opp ermene på bodyene i begynnelsen...... Så det er STOR forskjell på babyer og STOR forskjell str på klær! UANSETT det er veldig koselig å ha klær som passer <3
Pudding Nr3 Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Har ca 20 bodyer i str 50 og like mange underdeler, og det samme i str 56. Samt flere ulldresser i 50 og 56. Dette er for det meste arveklær etter storebror, men alt ser helt nytt ut. Fikk beskjed forrige gang at vi fikk en stor gutt( gang på gang) men han var bare 3300, og vi brukte str 50 i flere uker(: Så denne gangen har vi helgardert oss, pluss at det er vinter og babyen har fått litt ulltøy som vi har supplert med.
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Jeg har lite i str 50, men må nok ut å hamster litt. Jenta er visst ikke så stor, så jm mente jeg kom til å bruke 50 en stund..
Versailles Skrevet 26. november 2011 #9 Skrevet 26. november 2011 Jeg har kjøpt inn ALT for mye! Venter barn nummer fire (har to gutter og ei jente fra før), og dette er ei jente, og det er så mye fint. Har 28 bodyer, 17 hele dresser, seks todelte sett, 17 strømpebukser, 12 nattdrakter, 24 kjoler, 11 gensere, fire kjøredresser og ni bukser. Alt er i str 50-56. Pluss to digre plastkasser med klær i str 62-68. Får jo aldri brukt alt, men, men..
Klassikeren Skrevet 27. november 2011 #10 Skrevet 27. november 2011 Jeg har kun klær i str 56. På noen av dem står det 56-62. Jeg får en gutt, og har en følelse at han ikke er av den minste sorten estimert vekt er 3900g. Tenker at om han plutselig viser seg være veldig liten, og han svømmer i klærna, så har jeg en mann el venninner som kan løpe å kjøpe noe til meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå