nelliik m/blå & rosa Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Med førstemann skulle jeg egentlig ha planlagt ks 12 dager før terminen pga stor baby i seteleie. Men da vi kom til innskrivning kvelden før snittet; etter å ha fått all info, samtale med anestesispl., blodfortynnende sprøyte osv... visste det seg at han hadde snudd seg selv! Ble likevel satt i gang 5 dager før termin, og da var han 4070 gr Var ekstremt sliten og hadde svangerskapsforgiftning, så fikk vakumhjelp i 4 minutter ("et lite puff" for siste innspurt, som legen sa), og ingen rifter eller så, kun et pyntesting som de kalte det. Denne gang ligger fremdeles lillemor med hodet opp. I seteleie hun også. Men jeg er bare 31+0, så mye kan fremdeles skje og hun kan nok enda snu seg flere ganger. Også er hun foreløbig estimert til å være rundt 3600-3800 gr ved termin (lillemann ble estimert til å være 4000-4200 gr ved termin, noe som stemte på en prikk!!). Jordmor mener derfor at jeg bør forberede meg på at det kan bli setefødsel på meg, om hun ikke snur seg til termin da jeg fødde en stor gutt uten noen komplikasjoner sist... Kjenner likevel at jeg tenker på dette med setefødsel altså! Noen som har erfaringer å dele? Evt. hva med vendingsforsøk, jordmor nevnte ikke noe om dette og det ble ikke forsøkt sist fordi de mente han var så stor - men snu seg selv, det kunne han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå