Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei limsevimse:O)

Nå har jeg endelig fått resultatet:O) Jeg er gravid:O) Jeg er helt i sjokk og det er veldig uvirkelig. Helt grusomt å vente hele dagen på tlf fra sykehuset.. Jeg hadde den vonde mensemagen og veldig vondt i ryggen forrige gang jeg skrev her, det var vel på lørdag hvis jeg ikke husker feil. Men det er visst vanlig i følge de på sykehuset.

Du må ikke miste håpet, for det er vanlig å få litt utflod sier de. Ei venninne av meg blødde hele tiden svangerskapet.

Jeg er fremdeles i sjokk over den positive nyhetene. Krysser alt for at du også lykkes. Håper du har det bra. Gleder meg til å høre fra deg igjen:O)

OJ! Gratulere!! Håper den lille klamrer seg fast og blir der inne sålenge h*n skal nå da!

Jeg tok blodprøven nå i morges, men får ikke svar før tidligst i morgen ettermiddag siden de på riksen var veldig masete på at jeg kunne ta den hos fastlege, men så måtte den sendes til riksen for analyse.. og når jeg tok den hos fastlegen idag så lurte de på når jeg skulle på riksen igjen, og når jeg svarte at jeg har fått beskjed om å ringe i morgen for resultat, så bare fnyste de og ønska meg lykke til.. De trodde ikke riksen hadde noe resultat før tidligst tirsdag siden den skulle sendes fra sandvika og til riksen og så var riksen trege osvosv..

Hvilket sykehus hører du til, og hva slags behandling hadde du nå om jeg kan spørre?

Takk:O) Det var litt av en behandling du fikk da av helsepersonellet.. Det tar jo ikke så lang tid med en blodprøve. Jeg tok blodprøve kl 08 i dag og fikk tlf kl 11.30. Jeg hører til Haukeland i Bergen. Denne gangen brukte jeg synarela nesespray, puregon pen 100IE og 116 IE i 3 dager. Jeg blir så lett overstimulert, så de var redd for å øke dosen. Jeg ble litt overstimulert, men det er visst bare positivt sier mange... Etter innsettingen har jeg brukt crinone kremen i 15 dager. Jeg har ei jente som er 4år nå, og jeg brukte den samme "protokoll" eller hva det heter.. Kommer ikke helt på hva det heter, men jeg håper du forstår meg?:o) Dette ble vårt 4 søskenforsøk. De andre gangene har jeg hatt kort regime, noe som tydligvis ikke har vært bra for meg.

Hvordan har du det nå? Hva sier magefølelsen din? Håper og krysser alt for at det skal klaffe for deg også. Hvilken medisiner bruker du?

Jeg er helt i "oppstarten" så har hatt AIH2 forsøk nå, men evt neste gang blir IVF siden jeg ble lettere overstimulert nå, med bare 5dager på enkel pergo og seks dager på 75ie menopur før jeg satte ovitrielle og fikk inseminert sæd over to dager. De var veldig usikre på om de ville inseminere siden jeg hadde 18 eggposer som var over 16mm, og de bare hadde ventet en eller to.. Men selv om jeg tok eggløsningssprøyte, så hadde jeg "cyste"smerter i nesten en uke etter jeg hadde inseminering.. Nå har jeg fått ganske normal mens, puppene er normale igjen og alt er igrunn som normal mens, så jeg tipper det blir negativt svar når jeg skal prøve å ringe i morgen..

Jeg fikk jo pergotime av gynekologen i sommer, da satt han meg rett på dobbel kur.. De to månedene jeg spiste pergo er de to eneste månedene jeg ikke har hatt eggløsning basert på fem mnd blodprøvetesting..

Samtidig så kan jeg ikke ha hatt så veldig mange eggløsninger, siden jeg har en AMH-verdi på 159..

Annonse

mensen er borte igjen, men blodprøven var negativ, og jeg hadde heller ikke hatt eggløsning selv med stimulering og eggløsningssprøyte, så jeg var visst en nøtt iflg sykepleieren.. Så hun var litt rådvill om hva veien videre skal bli, så det får jeg først vite på mandag når hun har fått diskutert journalen og resultatene med legene der. så da ble det ikke så veldig overraskelse på meg idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...