Gå til innhold

Hvor farlig er det egentlig at de små spiser rusk og rask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke til å unngå når de kravler rundt på gulvet. Vi fyrer med ved inne, og jeg klarer ikke å holde gulvet fritt for rusk til enhver tid. Og det skjer vel i alle fall et par ganger hver dag at jeg må plukke smårusk av forskjellig slag ut av munnen til junior. Men tenker at det er helt sikkert noe jeg ikke ser også, f.eks så klarte han å rive av en papirbit fra en bok (en babybok!) og spise før jeg fikk tatt den fra han. Tenker at egentlig så bør de vel tåle litt sånt når de er snart 11 mnd, men så blir man litt bekymret igjen i neste øyeblikk hehe. Han er også veldig glad i å spise på knapper på jakka si, men der er jeg streng, knapper kan han sette i halsen hvis de løsner.

Fortsetter under...

Skrevet

heh..trur ikje det er så veldig farlig..så sant det ikje er nåkka plastbita eller lignende som dem kan sette i halsen. Vårres driver og tygger på lekematta si (noe slags skummgummi aktig greia) og så finner vi blåe bita i bæsjen :/ ..og papir og papp har han også spist en del, putter jo ALT i munn :P

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Her har Muffin spist bøss fra gulvet fra han var 5 mnd, og har aldri vært sjuk ;) Kan ikke skjønne hvor han finner alt, vi har det neppe mer støvete enn andre... Han er nå 7.5 mnd gammel :)

Skrevet

Vær forsiktig med tynn plast/mykplast. Gutten min klarte å få i seg litt fra et DVD-cover (sånn plast som gjerne sitter utenpå). Oppdaget det ikke før han svalgte en skje med grøt og begynte å kaste opp gang på gang. Både han og jeg ble redde og jeg kunne fiske ut en 4x2 cm plastfilmbit som fort kunne ha kvælt gutten...

Ellers trur jeg ikke de svelger så mye av det de putter i munnen, det som ikke smaker godt kommer gjerne ut igjen.

Avispapir er poppis å gå og suge på her, men prøver å hindre ham da.

Skrevet

nei, det er ikke farlig, det er slik de lærer og bygger opp imunforsvaret. Ved å smake og spise ting i hjemmet, da blir kroppen kjent med den bakteriefloraen som er i hjemmet :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Haha februarmamma; det med avispapir minner meg om Muffin her om dagen :) Pappaen hadde som vanlig med aftenposten hjem fra jobb, og jeg trur det gikk 15 sekunder fra Muffin fikk tak i den, til han hadde svart trykksverte i HELE fjeset; sååå søt <3<3<3 hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...