Gå til innhold

hvilken uke?

1 fra før og 1 på vei <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet litt ut av telling å trenger hjelp til å finne ut hvilken uke jeg er i. Jeg har termin 22.Mars pr.dags dato har jeg i følge BIM 119dager igjen til termin, er jeg 23 eller 24 fullgåtte uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå inn på libero.no,gå på vente barn og når kommer babyen..legg inn datoene så får du svar :)

Skrevet

Har ikke fått lov til å svare på denne tråden før nå...

Selv har jeg termin 19. mars og bytter uke på torsdager og er dermed 24+0 i dag. Pga at det er skuddår i 2012 regnes svangerskapet mitt som 40+4, da e-snurren eller hva det heter som legen min bruker ikke tar høyde for denne ene ekstra dagen

Du har termin lørdag 22. Denne dagen vi da være 40+4. Du skifter da uke på tirsdagene, og vil i dag være 23+2. Altså 23 fullførte uker og 2 dager.

Skrevet

Okey:) Tusen takk for hjelpen:)

Skrevet

Det er vel 40+3 som regnes fordi det er skuddår neste år.

Det var iallefall det jordmor her inne skrev... "normal" norsk svangerskapslengde er 40+2, men neste år er det 40+3 pga skuddåret..

Uff blir forrvirret... Riksen og St.Olav regner iallefall 40+3 . Jeg har termin 2.april, bytter uker på fredager og er 22 uker i morgen.

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette og fikk til svar:

"Ut fra e-snurra regnes svangerskapet til å være 40+3, altså 40 hele uker og 3 dager. "

Da jeg poengterte skuddåret så fikk jeg til svar

"Det er skuddår i 2012, og den ekstra dagen er ikke lagt inn i snurrene.

Jeg tenkte ikke på dette i går, dessverre."

Her er hele tråden http://www.barnimagen.com/forum/thread/143696512

Så faktisk har svangerskapet blitt 1 dag lenger siden mine to første svangerskap, og siden dette i tillegg er skuddår så blir det 2 dager lenger.

Skrevet

hehe rart at samme jordmortjeneste kan gi to forskjellige svar:p

men men, det er jo bare å vente å se... de blir jo ikke enige uansett, noen får fortsatt termin etter 40+2 så;)

Skrevet

Etter hva jeg har forklart så er det noen som fremdeles bruker den gamle e-snurren evt andre beregningsmetoder som fremdeles har 40+2.

De som bruker den nye beregner 40+3..

Men jeg har 40+4 pga skuddår, men det bekrymrer meg ikke da jeg har født en uke før de to andre gangene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...