Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes guttenavn er MYE enklere enn jentenavn. Kan lett ramse opp 20 guttenavn jeg liker! Jentenavn er verre. "Favorittene" jeg har hatt de siste 10 årene har plutselig blitt poppisnavn, så de har jeg nok strøket av lista. To av dem er brukt i vennekretsen også...

Det jeg sitter igjen med nå er Hedvig og Nanna. Men... er Hedvig på vei oppover også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hedvig er helt klar flottest!

Det har stil, eleganse og personlighet :) Nydelig!

Nanna er bare en lyd i mine ører.. en baby-lyd! Har ikke verken stil eller personlighet.

Skrevet

Jeg syns Hedvig er fint. Yndig navn. Tror ikke det er på vei oppover listene med det første. Lå vel faktisk på listene eller rett utenfor for en del år tilbake trur jeg.

Jeg syns jo Nanna er stilig og da. Men veldig få som liker det. Nanna blir ofte brukt som et ord for bestemor/granma. Men ikke noe galt med det navnet.

Hva med Nan? Det er jo en variant av Nanna, men blir kanskje flatt og kjedelig alene......

Skrevet

Hedvig er flott, men jeg er ikke helt overbevist. Synes det har litt rar sammensetning av bokstaver. Blir så rar lyd..

Nanna er koselig, men samtidig stilig. Synes absolutt dette er et navn med stil og personlighet.

Begge er også gamle navn, noe jeg liker veldig godt. Tror jeg gir min stemme til Nanna - synes det er flott å bruke! Det er noe annet en de poppis-navene nå til dags. Lykke til.

Skrevet

Hedvig er et av mine favorittnavn =) Det er langt fra topp-40 ennå, så det kan trygt brukes.

Nanna er også et koselig navn :-)

Skrevet

Nanna er et gammelt norrønt navn og det blir oppkalling etter et kjært familiemedlem, så for meg betyr det mye. Men jeg er enig i at Hedvig er finere.

Skrevet

Liker begge!! Stilige og litt uvanlige navn:)

Hva med Agnes? Eidis? Eirika? Lovise? Petra?

Skrevet

Agnes er kjempefint! Eidis har jeg ikke hørt før, men jeg liker navn som slutter på -dis, så det kan hende det blir en ny favoritt! Det minner litt om Øydis, og det liker jeg godt.

Petra er også en favoritt. Vi har både Petra og Peder i familien. (Oldemor og mellomnavn til morfar).

Skrevet

liker/liker ikke er ikke spørsmålet her ;)

Skrevet

Nei, okei;) Men jeg kan jo si om jeg liker navnene du foreslår eller ikke!

Skrevet

Hedvig, Nanna og Petra er alle finfine navn. Blir bra uansett hva du velger! Jeg tipper at Hedvig er på vei oppover, men det blir vel neppe det nye Emma med det første :)

Vi har to jenter og har vært opptatt av å styre unna de aller vanligste navnene. Da eldstejenta begynte på skolen var det derimot ingen(!) av de 17 jentene i klassen som hadde et 10-på-topp-navn fra det året de ble født, og kun to stk deler samme fornavn.

Skrevet

Så bra at det ikke var så mange som het det samme :) Jeg husker da jeg gikk på skolen at det var veldig mange Marianner og Thomaser -og en haug med gutter som hadde André som mellomnavn.

- Hva med Reidun eller Idun? Eller Ragnhild, Magnhild. Av de navnene er det vel Idun som er mest populært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...