Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Vesla er 11 mnd. Hun har alltid vært bedagelig anlagt, men nå det begynner å bli ganske synlig. Hun åler seg på fremover og ruller som bare det. Men... står ikke på alle fire, ingen krabbing, setter seg ikke opp, sitter ikke trygt aleine på rumpa (velter som regel etter en liten stund), har ikke reist seg opp, og klarer knapt å holde seg på beina hvis vi holder henne i stående posisjon. Har tatt det helt med ro til nå. Men ser jo at alle jevngamle barn rundt henne får til så mye mer motorisk. Er det flere som har slike "bedagelige" barn som ikke stresser med motorisk utvikling?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Gjett om! Han er en mnd yngre enn jenta di, men det du beskriver er akkurat som her. Bortsett fra at det ikke er noe motstand i beina når jeg holder ham for at han skal stå. På en måte er jeg mer utålmodig med ham enne med førstemann, men jeg ser på jo bilder og sammenligner. Ser jo der at storebror krabbet og satt selv ved denne alderen. Prøver ikke å stresse for jeg vet at plutselig tar de et utviklingsbyks. DA går ting plutselig veldig fort. Hold ut. Snart er hun i farta som om hun aldri har gjort annet. )
min<3 Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Min er yngre, 5.5 mnd,men alikvel bedaglig. Ligger til nød på magen en liten stund,på rygg vil han helst ha lekene servert. Hehe... Han har rulla fra mage til rygg to ganger og omvendt en gang.De andre på barsel ruller rundt,åler seg,opp i krabbestilling. Han liker å stå i fanget og elsker vippestol. Trøster meg med at han er supersosial og blid:-)
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Hvis snuppa di åler seg fremover og ruller, så er det nok ikke så lenge igjen Jo mer hun ligger på magen og åler/ruller, jo nærmere er hun å krabbe Det å sitte på rumpa kan jo være kjekt det, men hun kommer seg ikke lengre motorisk sett ved å sitte der, så ikke bekymre deg for at hun sitter litt ustøtt enn så lenge. Skjønner det er frustrerende når mange andre barn på hennes alder krabber rundt, reiser seg osv. Jeg syns det var kjedelig når Muffin bare lå på ryggen og ville ha allting servert når han var 6 mnd gammel Men kanskje vi er heldige og får barn som er fornøyde med å sitte og leke i kjøkkenskuffen i en time?? Har ikke så superlyst på en "supermotorisk" kid som raser opp og ned av stuebordet i voldsom fart, river ned alt innen rekkevidde, klatrer i gardinene og vipper ut av sprinkelsenga før de er halvannet år gamle (slik som Muffins fetter)... Trur du bare skal fortsette å la snuppa utvikle seg i sitt tempo, fortsette å la henne åle seg rundt, og plutselig så krabber hun ;D Her gikk det bare en måned fra Muffin snudde seg fra rygg til mage første gang (6.5 mnd gml) til han var oppe i krabbestilling, så jeg trur at jo seinere barna starter med utviklingssprang, jo kortere tid går det mellom hvert sprang
jente_80 Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Herover Jenta blir snart 7 måneder, og hun ruller bare fra rygg til mage - og kun mot høyre. Tar tak i tærne sine og koser seg på gulvet, ligger ikke lenge på mage før det blir rop og skrik. Men hun er nok lik både mor og far på temperament.....dessverre Utålmodig og småhissig! he he Veeeldig bedagelig. Hun er lita og rund, og nyter dagene på rygg - med lekene servert. Ligger de ikke i armlengdes avstand, så gidder hun ikke å strekke seg, nei hehe
jente_80 Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 og har gelében.... ikke strake ben i fanget her i gården, nei! hehe
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Godt å høre at det er flere som har "bedagelige" barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå