Gå til innhold

Noen her som har "selvbehandlet" seg selv mellom forsøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt 5 forsøk til nå og skal ha mitt siste over nyttår.

Vi må vente 2 mnd før vi kan begynne på et nytt forsøk(i januar en gang)

Lurer litt på om jeg skal prøve meg på prednisolon og klexane i "normal" syklus en gang bare for å ha prøvd d liksom...

Lurer på om det er noen her som har prøvd dette?

Tenker at det kan jo ikke skade å prøve:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg "selvbehandlet" ikke med medisiner på egenthånd, men renset kroppen på mange måter (leverrens, tarmskylling, soppkur - over tid).

Kosthold fritt for alkohol, kaffe, sukker, gluten og melk - iallefal 1 mnd før.

Jeg tok solarium, som jeg aldri ellers bruker - det finnes forskning som viser at ivf-forsøk har bedre resultater etter sommeren (når vi har bedre d-vit lager).

Store doser c-vit før forsøket (men ikke etter innsett).

E-vitamin i litt større doser har også samme effekt som blodfortynnende...

Ellers div kosttilskudd (fr BioLife) anbefalt og satt sammen av naturterapaut. B-stress (m folat) lenge i forveien, og selen er bra.

Jeg trente yoga, gikk til både akupunktør og fotsoneterapi.

Og 2 uker før planlagt innsett startet jeg på prednisolon (avklart m lege).

Jeg fikk også mitt alt for lave og umedisinerte stoffskifte i sving igjen (m medisiner). Test deg for det, uansett om du ikke har alle typiske tegn på det. Jeg er normalt slank, selv om jeg har lavt stoffskifte...

Zita West sin bok om graviditet og kosthold er bra :-) lykke til!

Skrevet

Kan ikke være mere enig i det b77h skriver!!!! Det er sånt jeg lever. Og jeg spiser sunt i tillegg. Og ikke bare før dette forsøket men hverdag. Sånn at det har blitt til et livsstil.

Har kutta ut melk, hvete, rødt kjøtt, koffein, sukker på grunn av endometriose. Det er forska på det i USA og det sies at det hjelper på dem som har denne sykedommen.

Og i større doser vitaminer. Heller det enn medisin på egenhånd tenker jeg ;)

Skrevet

Takker for svar:)

Dette var jammen mye å holde styr på:P

Så utrolig bra at dere har klart å forandre på så mye:)

Jeg har etter 5 misslykka forsøk mistet nesten alt håp å er ganske så desperat nå når jeg vet at mitt siste forsøk skal igang over nyttår..

Jeg har et normalt kosthold,drikker mye appelsinjuice(c-vit),tar "gravid" vit,er aktiv,normal vekt og har gått til akupunktur og fotsone så føler ikke jeg kan/klarer å gjøre så mye mer når det kommer til disse tingene.

Jeg skal sjekke opp dette med stoffskifte,det har jeg ikke gjort:)

Tror jeg tar sjangsen på klexanen og prednisolon:)

Skal ta en telefon til legen å forsikre meg om at det ikke er "farlig":)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er ikke så mye å holde styr på hvis man først kommer inni det...Men i starten er det en stor omlegging, ja. Men helt klart verdt det!!

"Normalt" kosthold er så mangt (alle har forskjellig oppfatning av hva det er) og ikke nødvendigvis alltid bra...

Mye appelsinjuice er IKKE bra, dessverre. Det er ekstremt surt for kroppen- gir masse syre. Og er det fra konsentrat bør du kutte det helt ut. Bedre å ta c-vit som tilskudd + kun ett glass juice (fersk) til dagen. På apoteket selger de brusetabletter på 1000mg. Ta en til dagen frem mot innsett.

Kanskje din fotsoneterapaut også kan veilede deg ang kosten? Godt å ha noen å prate m og få råd hos - det hadde jeg.

Siden du skal bruke disse medisinene, og sikkert kanskje har en autoimmun sykdom el.l(?) vil jeg også anbefale deg boken "is your body babyfriendly?" av dr.Bear. Veldig, veldig bra - da forsto jeg virkelig hvordan det hang sammen i kroppen min...

Lykke til :-)

Skrevet

Hmmm... Får man ikke i seg like mye syre gjennom c-vitaminer, da? Jeg har liksom tenkt at siden et annet navn på c-vitamin er askorbinsyre så er det der syrligheten i appelsiner/appelsinjuice kommer fra.. Er det noen som vet?

Skrevet

Jeg tror nok man får en del syre i seg av en brusetablett også, ja. Men det er ett glass - i forhold til å drikke mange glass juice til dagen (uten å få like høye c-vit verdier). Men jeg vet ikke nok om det til å gi et korrekt svar. Annet enn at mye juice ikke er spesielt bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...