Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg har brukt lang tid på å finne hvilken klinikk jeg ville bruke. Har googlet, snakket med venner som har tatt brystforstørrelse og gått 15 runder med meg selv. Til slutt kom jeg frem til at jeg ville på konsultasjon til en klinikk jeg ikke har hørt noe særlig om fra før, men jeg vet om 3 stk som har operert seg der og de anbefalte klinikken på det varmeste. Kom inn på konsultasjon, og der var det sykepleier og ikke kirurgen som tok dette. Hun snakket en del med meg om hvorfor jeg ville gjøre dette, at jeg burde vente å ta silikon om jeg hadde planer om å gå ned i vekt osv, hvor mange barn jeg har osv. Hun var kjempe hyggelig! Så kom det til at hun skulle se på brystene mine til slutt. Og det var akkurat det hun gjorde. SE! Eneste gangen hun var borti dem, var for å kjenne på huden over brystet. Så sier hun: "Du må ha brystløft! Så kan vi fjerne en del av brystvorten din slik at den blir mindre også. Kirurgen har en egen teknikk, så det blir ikke arr på midten av brystet men kun rundt brystvorten og under. 250g silikon skal vi legge inn. 55 000,- koster det." (sammendrag av samtalen) Jeg var ganske i sjokk over at jeg måtte ta brystløft, jeg har ikke så hengebryst. Litt, men absolutt ikke mye. Jeg sa at dette måtte jeg virkelig tenke på, både pris og om jeg i det hele tatt ville operere meg nå siden det ville bli mye mer omfattende enn hva jeg hadde tenkt. Hun sa da at de kunne søke lån for meg, Cresco eller noe. Jeg gikk derfra, med verdens værste selvbilde. Jeg gikk fra å være ganske misfornøyd med bystene mine til å virkelig hate de. Kjørte halveis hjem, mens jeg grein som bare det før jeg stoppet bilen og fant frem mobilen for å se om det var noen andre klinikker som kunne ta en konsultasjon på meg der og da. Heldigvis var det en klinikk som greide å skvise meg inn. Jeg ble hentet inn av en skikkelig hyggelig kirurg, som snakket litt med meg først om hvorfor jeg ønsket dette og hva jeg ønsket. Jeg nevnte ingenting om at jeg allerede hadde vært på konsultasjon, for jeg ville gjerne høre hva han kom frem til. Men jeg sa at jeg håpet at det ikke ble brystløft. Han så på brystene mine, målte, tegnet og forklarte underveis. Jeg trenger absolutt ikke brystløft! Det var litt heng, men det var lite. Så han kom frem til at jeg skal få lagt inn 375g på H/350 på V (str forskjell) over muskelen. Dette ville bli et naturlig resultat Så jeg gikk fra å føle meg som det misfosteret til ultra happy på noen timer. Så det kan være en tankevekker til dere som vurderer dette. Få gjerne flere konsultasjoner, og ta den du føler deg komfortabel med. Jeg følte at den første klinikken bare ville ha mest mulig penger av meg, og jeg er skeptisk når ikke kirurgen tar konsultasjonen heller. Er vel han som vet best? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Del Skrevet 23. november 2011 Vet du.... Akkurat det samme har jeg opplevd... Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha brystløft.. Datt i do og har egentlig lagt det på hyllen :-( Takk for tips !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg er ikke inne på størrelser, så må bare spørre. Er ikke 350/375 gram veldig mye i en pupp? Jeg skjønner jo at det ikke er så mye der fra før av når man skal ha brystforstørrelse, men det hørtes mye ut, syntes jeg. Hvor stor cup blir det da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LINDA*** Skrevet 23. november 2011 #4 Del Skrevet 23. november 2011 såpass... Jeg tok operasjon i går og la inn 300 i hver. Jeg er tynn og det ble en 75C. Jeg hr til gode å se resultatet enda, bandasjen skal av i morgen, men jeg har jo selvsagt en fornemmelse av resultatet nå og det er som å gå i en vanlig utfyllende BH som jeg alltid har hatt for å fylle ut genserne mine. Er man "normalt" bygd, dvs lit mere enn syltynn (som meg)., så tipper jeg at 375 er helt kurant for HI. Det blir ikke så hårreisende stort som alle skal ha det til lykke til HI! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Del Skrevet 23. november 2011 Skremmende å se hvor mye av selvbildet kvinner legger i brystene sine. Sippe fordi en ansatt hos en kosmetisk kirurg sier man trenger brystløft... Ærlig talt! Var du ikke der fordi du var misfornøyd med brystene dine uansett? De skal jo tjene penger!!! Hater tanken på at dattera mi skal vokse opp i en verden der kvinner legger seg under kniven fordi et "perfekt" utseende er det viktigste for dem. En verden der ikke gutter lenger vet hvordan naturlige bryster ser ut fordi alle har operert seg. En verden der det bare er plass til en felles standard og ingen avvik fra denne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #6 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg er en 75c fra før av, jeg har brede bryster men de er blitt ganske slappe etter 3 sv.skap. Litt heng, men fremdeles ikke pupper man vil se på som veldig hengepupper Så det som blir fyllt opp, er nok bare det mine bryster oppbrinnelig var før jeg fikk barn. Da var jeg jo storfornøyd selv. Jeg er veldig bredskuldret også, så på meg vil det nok ikke se så stort ut. Jeg fikk prøve proteser i denne str, i en bh de hadde. Og det så veldig bra ut Passet meg, og det ble ikke slik at man tenker PUPPER når man ser på meg Såklart, skal ikke tøffe meg for mye før jeg har fått operasjonen. Men en vennine har lagt inn 450, og de ser faktisk ikke så store ut. Hun er slankere enn meg, så det burde egentlig sett større ut. Har googlet denne str litt også, og ser at det ser veldig forskjellig ut på alle. Litt etter hva utgangspunkt man har HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #7 Del Skrevet 23. november 2011 Men herregud da kvinne.. (20.01) Hvis man ikke har det vel med seg selv og ønsker å gjøre noe for å få det bedre, og silikon er det man føler skal til så GO FOR IT! Det er ikke snakk om å være perfekt for verden, men å være perfekt for seg selv. Det er en stor forskjell! Hva slags verden dattera di vokser opp i er vel strengt tatt ikke noe du kan gjøre noe med fra eller til uansett, men syntes ikke din fordomsfulle verden er så mye bedre enn den du beskriver! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #8 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg var der fordi jeg er misfornøyd med dem jo, men jeg hater dem ikke og er ikke villig til å kutte dem opp i alle vinkler for å få "nye pupper". Så at jeg sipper fordi en sykepleier forteller meg at jeg må maltraktere brystene mine for 55 000,- for at de noen gang skal bli fine, jo det syns jeg ikke er så unaturlig! Og at de skal tjene penger, på noe så grovt som å si at noen må ha en operasjon uten at det er nødvendig, og tilby cresco lån for å få dette til, syns jeg er grovt! Jeg er ikke ute etter et perfekt utsendet, langt ifra. Da hadde jeg nok lagt meg under kniven for å fixe mage og strekkmerker også, men for min del så plager ikke det meg noe. Jeg har født 3 barn, og ser ut deretter. Det som plager meg med brystene mine, er at jeg har mistet ganske mye i øverste del av brystet. Pga strekkmerker så blir det lett rynkehud, om jeg har på meg en kjole med pushup bh feks. Akkurat nå, som jeg har gått opp noen kg så ser brystene mine bedre ut. Men jeg vil gjerne gå ned igjen noen kg, pga mye trening til neste år og da vet jeg at jeg vil se med forakt på brystene mine i speilet. Jeg syns det er superbra at de aller fleste godtar seg selv som de er, og ikke vurderer å legge seg under kniven. Men for min del, så har forandringen blitt veldig stor etter jeg fikk barn nr 3, samt at brystene er asymetriske og str forskjell. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #9 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg syns hele tankevekkeren i det her er det sprø samfunnet vi lever i der vi villig operer oss for å få større pupper, flatere mage etc. Og at man blir sjokkert over at en klinikk vil trykke ned selvtilliten din og overbevise deg om at du trenger ditt eller datt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #10 Del Skrevet 23. november 2011 Btw, gratulerer Linda! Hvordan er formen din nå? Tok du under eller over muskelen? Jeg skal opereres 1 Desember, gleder meg noe helt utrolig. Kirurgen var så hyggelig og informerte så bra, at jeg har til nå ikke begynt å grue meg. Heldigvis. Men jeg hadde faktisk mareritt om dette ekteparet (sykepleier+kirurg) som opererte brystene mine i natt. Hehe... HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #11 Del Skrevet 23. november 2011 Helt enig med deg 20.01. Jeg håper av hele mitt hjerte at min datter aldri kommer dit at hun setter utseendet så høyt at hun gjør hva som helst "for å bli fornøyd med seg selv". Jeg håper hun blir fornøyd med seg selv som person, og gjennom det godtar sitt utseende som det er.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #12 Del Skrevet 23. november 2011 Jo det ble jeg sjokkert over. Jeg trodde de fleste klinikker var ganske så profesjonelle, og det var mitt inntrykk jeg hadde fått av denne klinikken etter å ha snakket med de som har vært der. Den andre plassen jeg var, fikk jeg absolutt ikke følelsen av å være rar og misformet. Jeg fikk god informasjon, både positivt og negativt. Jeg gjør ikke dette for at andre skal se på mine bryster og synes at de er pene. Jeg gjør det for min egen del, da forandringen etter å ha fått barn ble veldig stor. Etter barn nr 1 brydde jeg meg ikke særlig. Etter barn nr 2 ble brystene værre, men jeg ville ikke operere de. Etter nr 3 kom til verden, så var det noen som slapp lufta ut av de og pga strekkmerkene mine så blir det som om det er brystene til en 90 år gammel dame. Dette er igjen snakk om hvordan man selv føler seg, jeg syns det er mer tankevekkende at noen skal tråkke ned på at noen ikke har det vel med seg selv. Vi er alle ulike. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #13 Del Skrevet 23. november 2011 Takk for svar både Linda og HI. Fra meg som spurte ang størrelse. Var ikke for å være ufin altså, ser nå at det var formulert litt dumt. Jeg bare lurte, for jeg har nokså store pupper, bruker DD i størrelse. Men jeg har vanskelig for å se for meg at de er tyngre enn en liten pakke smør (250 gr). Men så kom jeg til å tenke på at silikon vel er mer kompakt og veier mer i forhold til størrelsen, enn hva fettvev og melkekjertler gjør? Så mine er kanskje like tunge, men inneholder mer "luft" og dermed er større? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #14 Del Skrevet 23. november 2011 Joda, jeg skjønner at jenter/ kvinner gjør dette for å føle seg bedre. Men tenk så fantastisk hvis man kunne følt seg bedre innenfra istedet. For uansett hvordan du vrir og vender på det, så operer man seg jo pga andre. Pga idealene som er nå for tiden. Hadde ikke alle kvinner i blader, på tv, på reklame vært tilnærmet perfekte så hadde du heller ikke følt et behov for å endre på kroppen din for å føle deg bedre.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #15 Del Skrevet 23. november 2011 Nei det har ikke noe med andre å gjøre. Det har med hele forandringen som har skjedd med brystene mine. Jeg har mye strekkmerker etter 1 barnet, og det gjør ingenting. Det er ikke mange modeller med strekkmerker, så da burde jeg kanskje gjøre noe med dette? Jeg har en slik strek på magen min nederst, som er liksom litt heng i magen etter graviditet. Tro meg, den blir ikke særlig pent kanskje, men det er meg og jeg ville aldri lagt meg under kniven for det heller. Alt i alt, så er jeg ganske fornøyd med meg selv, selvom jeg er langtifra perfekt. Jeg har god selvtillit, når det gjelder utsendet og personen jeg er. Men desverre så liker jeg virkelig ikke brystene mine mer. Jeg skulle ønske at jeg kunne elske de som de er, slik jeg gjør med resten av kroppen som er preget etter årenes løp. Men det gjør jeg bare ikke, og dette har ikke noe med hva andre har og ikke har. Det er nok vanskelig å forstå, for dem som er godt fornøyd med seg selv og ikke vurderer å legge seg under kniven. Før ville jeg aldri vurdert det, men slik det er blitt nå så har jeg bestemt meg og jeg gleder meg til at jeg kan se på mine egne bryster og tenke at jeg er fornøyd HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #16 Del Skrevet 23. november 2011 Ja det vil jo være mere kompakt, så jeg tror nok at du har større bryster nå enn hva jeg vil få etter operasjon Som sagt så bruker jeg 75C nå, men dette har en del med bredden på brystene mine. Og det jeg "mangler" er fyllet. Så når jeg får lagt inn innlegget, så vil huden bli fyllt opp igjen slik at jeg ikke har så mye hud som bare er der for morro skyld ^^ Kanskje jeg får 75D etterpå? Jeg syns også at bh str kan være ganske misvisende, for en vennine hadde 70d før hun tok brystoperasjon. Og hun hadde speileggbryst. Men hun hadde også en del bredde på selve brystet, derfor fikk hun den str. (hun var å målte seg i undertøysbutikk) Etter operasjon har hun nå 70dd, og brystene hennes er ikke store nå heller HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143813173-var-p%C3%A5-konsultasjon-for-brystforst%C3%B8rrelse-i-g%C3%A5r-liten-tankevekker-til-de-som-vurderer-dette/#findComment-143813702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå