Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting.. Vet dere om min 9uker gamle baby kan "sitte" på fanget mitt? Har hittil aldri latt han gjøre det fordi jeg har hørt at det ikke er bra for ryggen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve det litt forsiktig i starten ved ikke å la han sitte så lenge av gangen. Du vil nok se det raskt om han blir sliten av å holde nakke og rygg oppe. Jeg var selv skeptisk men lot lillemann sitte på fanget (og magen min med sofaryggen og hendene mine som støtte) ved 9 ukers-alder og det så ut som han likte det hvertfall.

Både fysioterapaut og lege som jeg har snakket med på 6 mnd-kontroll sier man skal være litt forsiktig med å la de sitte for tidlig og for lenge, så alt med måte så går det nok bra:) Lykke til

Skrevet

Joda, la han sitte... Han sitter jo ikke rett opp og ned og dingler med hodet regner jeg med.. enten støtter du han med lårene dine ellers ligger/sitter han inntil magen din? Spurte min helsesøster om det samme da jenta mi var yngre pga hun ville opp å sitte og titte hele tiden, hun ville ikke ligge liksom... Da sa hun at "alt med måte" men når du sitter, sitter du ikke i samme stilling HELE tiden så det blir ikke en stor belastning på ryggen som hvis han hadde sotte i en gåstol (det er jo seff for tidlig he he).. Og du vil jo merke om bebien sitter vondt eller om den er ukomfortabel :)

Skrevet

Okei da prøver vi oss forsiktig frem! Tusen takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...