Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-)

Lurte på hvordan en dag med måltider ser ut hos dere som har babyer på ca 5 måneder? Her får frøkna 5 måltider i døgnet med 200 ml mme i flaska. Litt mindre drikker hun når jeg gir litt fruktmos og grønnsakspurre i tillegg. Skal begynne litt med grøt nå etterhvert tenkte jeg. Begynner vel med en skje ca for å se hvordan magen reagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har har snuppa fått grøt morra og kvelds siden hun var 4 mnd.Drikker også mme på 200 ml.Har pøvd fruktmos en gang

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Hei rouble :)

Om babyen sover godt og legger fint på seg, så kan det være like greit å vente til 6 mnd før du starter med grøt. Da kan du være nokså trygg på at tarmene og nyrene er modne :) Det er forsåvidt bare 50 % av babyene som sover bedre etter oppstart med grøt, nettopp fordi de kan få smerter og luftplager om fast føde innføres for tidlig.

Så kjekt at gullet ditt liker fruktmos; det er nok mer skånsomt for magen enn grøt :)

Om du likevel vil innføre grøt nå, så start med 1-2 teskjestore smaksprøver på morgen/formiddag i 3-4 dager, og se hva babyen syns :) Da slipper du eventuelle våkenetter med skriking, dersom babyen din reagerer på maten.

Skrevet

Takk for svar:-)

Jeg har tenkt på det du sier Madolyn om å vente til 6 mnd pga av tarmene og nyrene. Har ei stor og sterk jente da, så tror nok det ville ha gått bra:-)

Hun er strax 5 og en halv mnd og ser at hun begynner å bli litt flaskelei.

Hun sover kjempebra på natten og ting fungerer egentlig veldig fint som de er nå.

Så tror jeg følger rådet ditt å venter litt til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...