Gå til innhold

Min fantastiske fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det var spennende å lese folk sine fødselshistorier, så her kommer min ;)

Jeg hadde termin 18 november, den 14 hadde jeg time hos jordmor og da hun undersøkte meg var jeg moden og kunne tøyes til 4cm allerede. Fikk nesten litt sjokk, for jeg hadde ingen vonde kynnere eller andre vondter i svangerskapet i det hele tatt. Begynte med bringebærkapsler og fødselsforberedende olje i uke 35, og modningsakupunktur i uke 37.

Fikk beskjed av jordmor da jeg var der om å dra på apoteket og kjøpe med klyx, dra hjem og ta den, lage en god middag sammen med samboer, drikke ett eggeglass med rødvin på kvelden og ha sex, da vil baby komme i løpet av ett par dager mente hun.

Syns jo dette hørtes ut som en hyggelig oppskrift (bortsett fra klyxen da), så jeg fulgte den til punkt og prikke ;)

Dagen etter den 15 hadde jeg ny time med akupunktur, fortalte at jeg hadde åpning og var moden, så lurte på om hun kunne sette litt andre nåler som fikk litt fortgang på sakene og det gjorde hun.

Sov utrolig godt den påfølgende natta, men hadde litt murringer i ryggen hele natta, men da jeg stod opp den 16 gjorde jeg det hadde planer om, var ute og handla, var en tur i banken og diverse.

Kl 14.30 kjente jeg plutselig ett tak i ryggen, etter 2 min kom ett til og sånn fortsatte det. Begynte å time de med en app på ipaden og de kom med ett gjennomsnitt på 2min. Trodde de ville gi seg litt igjen siden de kom så brått og ofte, men etter en time ringte jeg samboer og ba han komme hjem fra jobb.. Ringte så sykehuset og de ba meg komme inn siden jeg hadde åpning allerede på mandag.

Var på sykehuset 15.50 og ble lagt på ctg, da hadde jeg 10 rier på 20 min og ble flytta inn på fødestue og lagt i badekar for smertelindring, hadde da 5 cm åpning. Etter 45 min gikk vannet i badekaret og riene begynte å bli virkelig vonde. Sa jeg ville opp og ha noe smertestillende, så etter en time i vann la jeg meg i fødesenga og fikk lystgass. 20 min senere kjente jeg trykketrang ble undersøkt og haddde full åpning, da var det bare å legge vekk lystgassen og begynne og trykke. Syns pressriene var bedre for da fikk kroppen jobbe, ikke bare ligge der og "ta imot" smertene på en måte. 18.38 etter ca en halvtime med trykking og 4 timer etter min første rie kom lille Isabel til verden, hun var 3215 og 46 lang. Vet ikke om det er akupunktur, bringerbærkapslene, fødselsforberedende olje eller gener, men slapp unna uten å sy, fikk ingen rifter, blødde veldig lite, livmora trakk seg fort sammen og jeg var oppe og gikk med en gang.

Utrolig vondt med tette rier, men en fantastisk opplevelse og formen er på topp både hos mor og barn. Nå bare koser vi oss hjemme :)

Lykke til til alle dere som venter på nurket deres og håper flere får en drømmefødsel som min! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, en flott fødselhistorie!!:)

Skrevet

Så herlig lesning! Gratulerer, og lykke til med den herlige tiden fremover :)

Skrevet

Gratulerer så masse :) krysser fingrer og tær for at min fødsel går like fort å greit som din :)

Skrevet

Gratulerer så mye. En veldig flott fødselshistorie synes jeg. Dere får nyte tiden med lille Isabel!

Skrevet

Gratulerer så mye- er så koselig å høre solskinns historier :))........

Skrevet

Var dette din første fødsel? Hørtes perfekt ut! Tror jammen jeg skal prøve den oppskriften! Gratulerer så mye med lille Isabel :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Kjekk lesning :-)

Skrevet

Takk for gratulasjoner :)

Ja dette var min første fødsel, så visste ikke hva jeg gikk til. Veldig glad for at jeg fikk en positiv opplevelse! :)

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta di. Håper jeg også kan få en like "enkel" fødsel! Takk for at du delte historien med oss!

• 2 uker senere...
Skrevet

Gratulerer så mye!! :)

Hva het den appen du brukte for å ta tiden? :-)

Skrevet

Den appen jeg brukte het contraction timer, var gratis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...