Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Har vært stygg så å si hele livet. Både jenter og gutter i klassen, folk på høyskolen og enkelte damer i dagens omgangskrets omtalte meg som "stygg", "mindre attraktiv" osv. Samtidig som jeg aldri har hørt fra en mann (ikke en gang fra min egen) at jeg er deilig, pen osv. Får høre masse andre positive ting fra ham da, og vet at han elsker meg. Problemet er at i min omgangskrets finnes det nesten kun pene damer med kjempefint ansikt, silikonpupper, flat mage, hår til 2000 kroner osv. Jeg føler meg rett og slett stygg med min minivalk på magen, mitt strie hår og langt ansikt med briller. Ikke får jeg gjort noenting med valken, siden det er slik kroppsfasongen min er (er ellers slank). Så jeg tar meg i å føle misunnelse når jeg ser ei pen jente gå forbi... Noen flere som har det slik?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Så og si de fleste er/kan bli pene. Det er få/ingen som er stygge. Det at han mannen sa du var pen&deilig betyr nok at du ikke er så stygg. Jeg følte meg veldig stygg før, for ble mobbet på skolen osv. men da jeg ble eldre og mistet det dårlig selvbildet fant jeg ut at jeg er faktisk over middels pen (trodde før jeg tilhørte den 5% styggeste delen av befolkningen). Jeg ordnet håret mitt, begynte å forme øyebrynene, bruke maskara og litt mineralpudder. Sånne ting har enormt mye å si. Om du ikke kler brillene dine kan du jo vurdere kontaktlinser, eller evt. finne briller som du er fin i. Stritt hår kan ordnes osv. Få hjelp av noen til å finne klær som kler deg! Om det har mye å si for selvbildet ditt er det også mulig å fettsuge den ene valken (om den er stor og du ellers er slank). Men om du gjør noe med hår/briller etc kan du hende du føler deg pen uansett Jeg bruker 10 minutter lenger tid på badet nå enn jeg gjorde før, og for meg er det veldig verdt det. Når man føler seg pen ser man også enda penere ut. Da stråler du liksom mer, smiler osv. Gjemmer deg ikke bort. Klem til deg
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Takker for svar. Altså, jeg VET at jeg ikke er pen. Er voksen nok (i 30-årene) til å forstå slikt. Fettsuging og 2000 kr i måneden hos frisør har jeg ikke råd til, og kan ikke bruke kontaktlinser av diverse grunner. Kler meg generelt fint, men det meste sitter feil siden jeg har spretten rumpe og tynne bein, samtidig som jeg har overhode ingen midje, litt love handles på siden og valkemage. For å kunne gå i dongeri som fremhever beina, må jeg ta tunika eller lang topp over, som skjuler magepartiet og begynnelsen på hoftene. Går bestandig i pene sko osv. Bruker også litt sminke, men mannen foretrekker usminka jenter siden han mener naturlig er penest. Takker for klemmen
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Jeg bruker kun 500kr på frisør i halvåret, men det jeg mente med å ordne håret var på badet foran speilet. Bruke produkter som gjør at det blir finere, kanskje krølle det litt osv. Lage litt volum om du har stritt hår Det var det jeg mente
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Det med sminke osv er for din del og ikke for mannen din sin del Samboeren min merker ikke om jeg har på maskara eller ikke, men jeg går ikke ut uten (har helt lyse øyevipper! nesten helt hvite...). Jeg føler meg pen/vel når jeg har det på, samme med pudder for å jevne ut røde flekker i huden osv. Sambo synes jo jeg er pen uansett Kanskje du kan få hjelp i brillebutikken til å finne noen fine briller som kler ditt ansikt? Evt. laseroperasjon (lønner seg på sikt) Både laseroperasjon og evt. fettsuging er veldig dyre, men om du legger til side f.eks 1000kr til det i måneden på en egen konto kan du få råd etter 2-3 år. Kanskje er det verdt det om du da vil føle deg bedre i 10-20-30 år
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 silikonpupper, falskt hår osv er ikke attraktivt i min omgangskrets. jeg omgås relativt intellektuelle mennesker, og mannfolkene i min vennekrets synes den typen bimbostil er dønn turn-off. ta en tur på make-up store hvis du har det i din by. der får du en times veiledning i make-up for en billig penge, hvor jeg tror du også får plukke ut endel produkter som inngår i prisen. fremhev sprettrumpen, det er veldig mange menn som ELSKER rumper
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Hvor bor du? Finnes det frisør-/styling skole der du bor? Kanskje du kan kontakte de og spør de om råd for en billig penger. De er som regel flinke og elsker å fornye folk, så hvis du kontakter de så tror jeg de vil ta i mot deg med glede
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Briller i seg selv er ikke så stygt, trikset er at du må finne deg briller som du kler (om du selv føler brillene dine ikke er fine). Når det gjelder håret trenger du ikke bruke to tusen kr for å få fint hår. Dra til en frisør som ikke er så fryktelig dyr eller evt en lærling(lærlinger kan være vel så flinke, men billigere). Evt kan du se om noen ser etter hårmodeller, da får du klippen gratis. En ny finere hårfrisyre som passer til ansiktet ditt og det faktum at du mener du har stritt hår kan gjøre underverker. Kanskje farge det i en litt friskere farge feks. Husk å bruke stylingprodukter som gir volum og passer til ditt hår. Ja bare det å føne det opp litt og ha i en paste kan gi mye volum. Evt tupere det opp litt inne mot hodebunnen (under håret,det skal løfte det). Du sier du har lange tynne bein, og ingen midje, men valkemage. Da kan litt lag på lag være svaret, en lang topp som går ned på lårene for å korte ned beina litt, og en omslagstopp feks vil gi deg midje samtidig som den skjuler valken. Selv pleier jeg å velge bukser i mykt stoff med høyt liv som kan holde inn valken uten å gi kant på sideflesket hehe Det finnes utrolig mange triks man kan bruke for å se finere ut om man ikke føler seg så pen til vanlig, men ja man må gå inn for det og det er litt tidkrevende noen ganger, spesielt det med å sminke seg skikkelig og style hår om morgenen. Men føler man seg bedre og finere av det er det så verdt det Å vite hvilke klær som framhever og hvilke som skjuler gjør mye, også riktig bruk av farger og mønster. Evt kan du slå deg til ro med det faktum at svært få ser ut som de er perfekte hele livet, du har en mann som elsker deg og ett ellers godt liv ser det ut til De med silikon og you name it har jo faktisk jukset seg til utseendet sitt veldig, de ble ikke slik av fødsel
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Briller i seg selv er ikke så stygt, trikset er at du må finne deg briller som du kler (om du selv føler brillene dine ikke er fine). Når det gjelder håret trenger du ikke bruke to tusen kr for å få fint hår. Dra til en frisør som ikke er så fryktelig dyr eller evt en lærling(lærlinger kan være vel så flinke, men billigere). Evt kan du se om noen ser etter hårmodeller, da får du klippen gratis. En ny finere hårfrisyre som passer til ansiktet ditt og det faktum at du mener du har stritt hår kan gjøre underverker. Kanskje farge det i en litt friskere farge feks. Husk å bruke stylingprodukter som gir volum og passer til ditt hår. Ja bare det å føne det opp litt og ha i en paste kan gi mye volum. Evt tupere det opp litt inne mot hodebunnen (under håret,det skal løfte det). Du sier du har lange tynne bein, og ingen midje, men valkemage. Da kan litt lag på lag være svaret, en lang topp som går ned på lårene for å korte ned beina litt, og en omslagstopp feks vil gi deg midje samtidig som den skjuler valken. Selv pleier jeg å velge bukser i mykt stoff med høyt liv som kan holde inn valken uten å gi kant på sideflesket hehe Det finnes utrolig mange triks man kan bruke for å se finere ut om man ikke føler seg så pen til vanlig, men ja man må gå inn for det og det er litt tidkrevende noen ganger, spesielt det med å sminke seg skikkelig og style hår om morgenen. Men føler man seg bedre og finere av det er det så verdt det Å vite hvilke klær som framhever og hvilke som skjuler gjør mye, også riktig bruk av farger og mønster. Evt kan du slå deg til ro med det faktum at svært få ser ut som de er perfekte hele livet, du har en mann som elsker deg og ett ellers godt liv ser det ut til De med silikon og you name it har jo faktisk jukset seg til utseendet sitt veldig, de ble ikke slik av fødsel
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 Jeg har vært ganske pen hele livet og er også sjalu på pene jenter om det er en trøst... Det er(ihvertfall for meg) en form for usikkerhet, det å sammenligne meg med andre og komme til kort. Etterhvert vet jeg at det ikke betyr så mye. Et menneske blir dessuten mye vakrere når man er glad i det! Merkelig, men sant. Det finnes alltid penere mennesker der ute, sånn er det bare. Men ytre skjønnhet er bare en måte å være fin på. Forøvrig er det ikke billedskjønnhet som avgjør om mennesker alltid er tiltrekkende. Et vinnende vesen er mye mer verdt enn et perfekt smil som ikke når øynene. Opererte berter med løshår osv. er ikke de du burde sammenligne deg med. Du kan ihvertfall trøste deg med at du blir den peneste oldisen i gjengen etterhvert. Høres også ut som du har ganske lekre ben med en spretten rompe på tippen. Det kommer veldig høyt på deilig lista til mange menn ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Ikke se så mørkt på det da! Alle kan jo bli "pen" Sminke, riktig klær for fasongen, linser fremfor briller f.eks. Ikke mye vanskelig å freshe opp utseende. Sikker på at du ikke er stygg jeg! Gjør det beste ut av det du har, ikke alle kan se ut som glamourmodeller.. Og uansett hvor pen man er vil man alltids se andre damer som du selv synes er penere. Så det så. Synes ikke selv jeg er pen jeg, men kjæresten min kaller meg sexy. Og jeg er relativt fornøyd med utseendet mitt selv om jeg ikke er modell..
Pappaklompen Skrevet 23. november 2011 #12 Skrevet 23. november 2011 Alle er misunnelig på noen. Men selv om noen er atraktiv fysisk behøver det ikke å bety at de er noe atraktiv psykisk. Vær den du er, og vær stolt av det, du har en mann som er kjempeglad i deg nettopp fordi du er den du er.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #13 Skrevet 23. november 2011 Grammatikk-politiet slår til og retter opp *Attraktiv
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #14 Skrevet 23. november 2011 Ordelingspolitiet slår til og retter opp *grammatikkpolitiet
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #15 Skrevet 23. november 2011 Åh, jeg er så misunnelig på flinke smarte jenter jeg. Alle vennene mine har gode jobber, de har utdannelse, tre biler, de står på ski og brenner bål sammen med barna i skogen. De leser bøker og er oppdatert på alt som foregår rundt i verden. Jada, jeg er pen nok men hadde nok vært lykkeligere om alt det andre var på plass! Vet du hva, du kan gjøre noe med utseendet ditt. Det strie håret kan du fikse på, klær kan skjule valken og ansiktet ditt er nok ikke så langt som du tror. Og jeg er sikker på at du ikke er stygg, du ser bare annerledes ut enn silikonvenninnene dine. Jeg får ikke gjort noe med det jeg mangler
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #16 Skrevet 23. november 2011 Uansett hvor mye jeg skjuler med klær, så ser jo mannen meg uten, jeg følger eldste barnet på svømmetrening ergo jeg må ha på badedrakt eller bikini og dusje sammen med en haug andre mennesker naken.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #17 Skrevet 23. november 2011 jeg er misunnelig på alle de som blir gravide bare de sprer beina! misunnelse er ingen god følelse...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #18 Skrevet 1. april 2015 Jeg tror du skal skrive en liste over det som er bra/vakkert i livet ditt: barn, snill mann, at du er god i jobben din etc. Ikke minst din relasjonelle kompetanse og evne til å omgås andre (dersom du syns du har det da;) Jeg har ikke silikon, men er ganske pen. Jeg har langt tykt hår, fine øyne, lange ben og alt det der. Men her sitter jeg alene i påsken. Barna er hos far, jeg skal ikke noe med familie og venner- alle har sine planer. Jeg har alltid hatt mange menn rundt meg, både gode og mindre gode. Jeg har nok vært blendet av smiger og tatt mange dumme valg pga dette. Jeg har det jo bra nå også, men jeg mangler mye av det mine venninner har. Disse venninnene går aldri til frisøren, sminker seg en gang i året og bruker generelt lite tid foran speilet. Men de har det trygge familielivet som jeg skulle ønske jeg hadde. Poenget er at vi alle har våre kamper. Vi kan ikke forandre andre, men vi kan gjøre noe med egne holdninger. Ta en reality check og gjør noe med det du kan gjøre noe med; skifte brilleinnfatning, bruke rettetang o.l. Og prøv å sette høyt andre ting i livet også.. God påske:) Anonymous poster hash: d76c1...f42
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #19 Skrevet 1. april 2015 Vet du hva? Jeg er helt sikker på at du ikke trenger å endre seg utvendig, men at du innvendig må gi deg med credit. ALLE har pene sider ved seg og resten kan man lære å elske Til og med vakre damer har noe de ikke liker ved seg selv eller er usikker på. Ingen er perfekte og jeg tror ikke du trenger å pusse på utsiden når du lærer å elske deg selv for den du er:) Anonymous poster hash: 53967...dbd
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #21 Skrevet 1. april 2015 Hva er viktig i livet? Jeg er pen, men har ingen mann.... Anonymous poster hash: 542fe...877
Gjest Gul stjerne Skrevet 1. april 2015 #22 Skrevet 1. april 2015 Takker for svar. Altså, jeg VET at jeg ikke er pen. Er voksen nok (i 30-årene) til å forstå slikt. Fettsuging og 2000 kr i måneden hos frisør har jeg ikke råd til, og kan ikke bruke kontaktlinser av diverse grunner. Kler meg generelt fint, men det meste sitter feil siden jeg har spretten rumpe og tynne bein, samtidig som jeg har overhode ingen midje, litt love handles på siden og valkemage. For å kunne gå i dongeri som fremhever beina, må jeg ta tunika eller lang topp over, som skjuler magepartiet og begynnelsen på hoftene. Går bestandig i pene sko osv. Bruker også litt sminke, men mannen foretrekker usminka jenter siden han mener naturlig er penest. Takker for klemmen Helt ærlig, det er flott at mannen din setter pris på deg og synes du er vakker og naturlig. Men de aller aller fleste av oss har bare nytte av å hjelpe naturen litt. At han sier jenter er finest uten sminke, er faktisk med på å holde deg nede. Du lar ham bestemme at du skal være usminket og mindre fornøyd med deg selv. Jeg synes du skal gi deg selv lov til å hjelpe deg selv og utseende ditt et løft. Kjøp sminke, kjære deg, lær deg å bruke det, og vær stolt av at du prøver å gjøre det beste ut av deg selv. Naturlig skjønnhet er en myte
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #23 Skrevet 1. april 2015 Innlegget er fra 2011.. Just saying:) Anonymous poster hash: aab36...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå