miepia30 Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Usj, jeg er lei meg i dag. Snuppa er 2 mnd og ammingen har vært problemfri. Men syns ikke hun er så lubben og god som broren var på samme alder. Kontrollveide derfor på helsestasjon i går og hun har bare lagt på seg 30 små gram på 2 uker Hun dier 6-7 ganger på dagen og siste tiden kun 1 nattmåltid. Hun er fornøyd og blid, gråter sjelden. Får vel bure meg inne noen dager og kun spise, slappe av og amme. Og også vekke en gang på natt så vi får ett nattmåltid til. Må få opp produksjonen. Så rart at jeg ikke har merket at produksjon har gått ned. Hun virker så tilfreds. Blir så lei meg og føler meg mislykket som ikke klarer å gi ungen min nok mat.
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Men hva sa de på helsestasjonen? Mi tulle la ikke på seg noe på 10 dager, og det betyr at hun ikke fikk nok mat. Altså måtte jeg over på tillegg! Husk at selv om amming er bra og bla-bla-bla så skal de små ha nok mat! Jeg fikk klar beskjed fra helsesøster om å gi tillegg. Jeg gråt og gråt i bøtter og spann kan du tro. Men da vekta gikk oppover etter bare 4 dager ble jeg utrolig lettet! Nå hører det med til historien at ammingen med min datter ga jeg opp. Men det er primært fordi jeg har en hormonforstyrrelse som gjør at jeg aldri ville klart å fullamme henne (og da orket jeg rett og slett ikke). Du er ikke mislykket! ) Ammehjelpen sin nettside er også god, forresten.
miepia30 Skrevet 23. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2011 De sa at det var litt lite så jeg måtte ha fokus på å få opp produksjonen. Kontrollveie om en uke. Hun har gått supert oppi vekt inntil nå de siste 2 uker og jeg har fullammet broren så det er liksom ingen grunn til at jeg ikke skal ha nok mat til henne.
Zara84 Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Hei kjære deg! Forstår at du er lei deg fordi produksjonen ser ut til å ha gått litt ned de siste ukene. Allikevel høres det ut som du vet akkurat hva du må gjøre for å øke den igjen. Ser du skriver at jenta har lagt godt på seg godt tidligere så da tåler hun sikkert disse to ukene med liten vektøkning. Har stor tro på at du vil se at hun har lagt på seg innen en liten uke nå som du er i gang med å øke produksjonen. Masse lykke til og håper du klarer å holde motet oppe!
Maewin Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Ikke vei for ofte, man blir stresset av det! Selvfølgelig kontrollvei om du er bekymra, men brystbarn vokser i rykk og napp, og det er derfor en god ide å sjekke vekta en gang i måneden. Høres litt ut som hun kanskje kan ta seg ett eller to måltid ekstra. Sovner hun når hun legges til på kvelden? Vi hadde også ei som sov lenge om natta såpass tidlig, men hun begynte å våkne igjen senere. Går det lengre enn 4-5 timer på natta kan du vekke, men det går også ann å bare mate oftere på dagen.
miepia30 Skrevet 23. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2011 Takk for svar! Har tilbudt pupp hver 1 -1 1/2 time bortsett fra når hun hadde lang lur på 2.5 t. Har fått 7 ganger i dag. Klarte ikke få til flere måltid på de 12 timene. Lagt nå. Skal vekke henne når jeg legger meg, pluss at hun alltid våkner en gang midt på natta. Da er vi oppe i 9 måltid. Hun har bæsja mye oftere enn vanlig i dag så kan jo tyde på at hun har fått mere i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå