Gå til innhold

Gir dere julegave til de minste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår blir 5 mnd i jula. Først tenkte jeg at det ikke var noen vits, han får jo alt han trenger og mer til jevnt og trutt. Men nå syns jeg det blir så stusselig hvis det ikke er en eneste pakke til han fra mamma og pappa under treet..hva tenker dere? gir dere de minste julegave?

Tenkte jeg bare kunne kjøpe en søt nissedrakt og en liten leke? blir ikke noe dyrt hvertfall :)

Ha en fin dag alle flotte damer der ute! :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Hehe; Kariina og sjefen - morsomt nick :D Og så sant, så sant, i mange tilfeller :)

Her får Muffin mye dyre ting fra oss stadig vekk da han trenger det; det siste var en stokke tripp trapp stol... Så vi kommer ikke til å kjøpe noe særlig med julegaver til ham, med mindre det er noe han virkelig har behov for.

Han har bursdag i april, og da må vi nok dra til med skikkelig utedress, gode støvler + mye annet i fbm barnehagestart. Så å kjøpe mye dyrt til ham til jul, når han ikke engang skjønner noe av det, eller trenger det, kommer ikke til å skje her.

Ønsker ulltøy, drømmehagen på dvd, cd med barnesanger og stoonz fra familien, og utover det har han alt han behøver enn så lenge :) For oss er det viktigere med masse gaver under treet når han skjønner mer av det :)

Skrevet

Jeg synes absolutt at småttisene må få gaver! Selv om de ikke er store nok til å forstå konseptet. Det er jo alltid noe de trenger om en måned eller to. Tripp Trapp, spisesett i melamin, duplo, en skikkelig lekematte/gymmatte osv.

Skrevet

Jupp, må bli julegave® her i alle fall, for det er bursdagen hennes på selveste julaften! Blir begge deler her, julegaver OG bursdagsgaver.

Er vel mest papir og bånd som er mest stas her i huset men ;-)

Nå har hun lagt sin elsk på sånne pipeleker som tilhører hundene, heeeeelt vill etter de pipegreiene.....så da spørs det da, hva hun får under treet ;-)

Men trenger.....vel......her TRENGER hun vel strengt tatt ingenting :P

Skrevet

Her blir hun 8 mnd til jul. Kommer nok til å ligge litt til henne under treet ja.

Sikkert en leke fra storebroren. Og muligens noe klær(ull) fra meg og pappaen, det er jo sånt som hun ville fått uansett da hun trenger det.

Syns det er greit å markere litt overfor storebroren at det ikke er bare han som får. Han er blitt veldig egen i det siste og alt(til og med søsterens leker) skal være hans.

Skrevet

Jenta her er 4.5 mnd i jula, og hun kommer ikke til å få noe særlig fra oss. Hun får jo ting ved behov hele tiden. Men en litt eksklusiv bamse kanskje, som minne fra den første julen er jo koselig å få fra mamma og pappa :)

Skrevet

Vi har tenkt at gaven hennes skal bli et ferdig rom som hun kan flyttes over på! Vi må henge opp tapet, kjøpe litt barnemøbler, hyller, + litt leke"pynt":) Men hun får seg nok sikkert en liten gave under treet av oss også kan jeg tenke meg:)

Skrevet

Her er jenta drøye 8mnd i jula, og vi kommer nok ikke til å kjøpe noe store greier. Kanskje en liten leke eller litt klær, evt noe til rommet hun skal få. Bilder til veggene ol.

Har ellers haugevis av babyleker fra storesøsknene, og det samme med klær. Ønsker seg dessuten klær fra andre i familien, så da får hun sikkert nok av det også...:)

Skrevet

Minsten her får en gyngehest av søsknene sine til jul! Den kan han vokse med.. Jeg vet at minsten sine søsken vil reagere dersom lillebroren ikke får pakke...

Av oss får han alt han trenger ellers, men han skal få noe lite fra mamma og pappa også :)

Skrevet

Vi har også planer om å kjøpe julegave® til lillegutten:) men jeg synes det er såååå vanskelig å vite hva vi skal kjøpe. Han døpes nå til søndag, og jeg vet at det kommer noen praktiske ting der, som blant annet spisestol. han er 4 mnd til jul, og det blir vel ikke så stort og stas for han i år, men jeg tenker litt sånn, det er jo vår første jul med lillegutt også, og vi kommer jo til å huske den. så jeg vil helt klart at det skal ligge noe under juletreet til gullet. Men noen som har noen forslag på hva vi kan kjøpe? vi tenker vel rundt 1000kr. da som det blir nevnt over her at han får jo praktiske ting litt etter litt ettersom han trenger det. synes dette er vanskelig jeg..

Skrevet

Ja, vi skal gi julegave til Prompeline. :) Jeg vet ikke helt hva ennå, men det blir noe nyttig, kanskje rett og slett noe ulltøy, som er det hun mangler mest akkurat nå (hun har ellers arvet masse klær/ting fra storebror og andre).

Skrevet

Vi gir ikke julegaver til våre små før de er store nok til å vite hva det er :) Vår eldste er nå 2 år og forstår ikke hva jul er enda. Hun får gaver fra hele familien ellers og kommer ikke til å vite om hun får fra oss eller ikke. Barn blir jo overlesset med gaver og har ikke kontroll på hvem som gir hva. Men derimot får hun for første gang en adventskalender, og den ble litt dyr siden jeg kjøpte en del ordentelige ting, så det får holde lenge iår. Den blir på en måte julegaven fra oss. Blir nok gaver, og blir mye bruk og kast. Men det vi hadde tenkt å kjøpe til henne skal vi heller ønske oss med familie ;) Småen som nå er 3 uker får selvfølgelig ikke noe, heller ikke kalender.

Skrevet

Blir ingen gave under treet fra oss. Ho skjønner jo ikke noe av det uansett og bare en ekstra gave for oss å åpne. Holder med de gavene hun får fra øvrig familie og venner. Fra oss får hun jo det hun trenger jevnt. Storebror var halvannet forrige jul og da fikk han kun en leke fra oss som ikke var så dyr. Så i år blir første jul med litt større gave fra oss. Usikker på om han får den under treet dog, da vi skal bort og vi får nok å dra på hjem med alle de andre gavene. Han får uansett så mye at han ikke klarer å holde styr på hva som er fra hvem. Så da kan han heller pakke ut gave fra oss i ro og mak enten før vi reiser, eller i romjula når vi kommer hjem.

Skrevet

Jenta vår blir nesten 8 mnd, hun får brio gåvogn og en brio leke av oss. Dette hadde vi nok kjøpt uansett. Hun trenger ny bilstol også, men den må vi nok ta i bruk før.

Klær har vi arvet og kjøper når hun trenger. Har kjøpt det hun trenger i ull. Så blir ikke store greiene, men noe må hun jo få.

Skrevet

Ja..Lillegutt er fem og en halv måned på julaften, og får selvfølgelig gave. Til sin dåp fikk han en sparebøsse av oss som har en billedramme i samme serie. Vi tenkte å kjøpe den til ham til jul..

Skrevet

Her er frøkna 8,5 mnd til jul.. så vi har planer om å kjøpe en gyngehest av noe slag til henne.. Hun skal også få en barnerecliner.. hvem av tingene hun får til jul og hvem hun får til bursdag i april vet vi ikke ennå.. Hun har ellers alt hun trenger, og vi vet at hun kommer til å få alt for mye til jul alikevel.. Så da velger vi å kjøpe noe vi selv ønsker hun skal ha.. også så lenge hun får det enten til jul el bursdag så håper vi at søstera på 8 år ikke blir for sjalu.. Hun skjønner ikke helt hva de små skal ha så mye leker for.. hehe.. skjønner henne godt, men hun hadde akkurat like mye da hun selv var liten.. men som hun sier da: det husker hun ikke selv. :)

Skrevet

Sparekontoen er løsningen vi velger:) Her er gutten vår 4mnd i julen. Han forstår jo ikke så mye av julen og stor sjanse for at han sover når vi pakker opp gaver, uansett så er han litt for liten til at selv pakkebånd ol vil være morsomt. Så vi kommer ikke til å kjøpe gaver til han som jeg må pakke inn for så å pakke de opp selv. Men han får jo gaver fra besteforeldre og tanter/onkler ol:) Vi tenker å sette inn penger på sparekontoen hans fra oss (mor&far). Lillegull har to eldre halvsøsken som ikke skal være hos oss på julaften i år, tenker vi setter inn penger på sparekontoen hans tilsvarende det beløpet vi bruker på gaver til halvsøsknene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...