Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes også den lille klubben i uke 48 skal ha en sånn en :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei... Vi hadde en tråd men det var så lite aktivitet at den har forsvunnet et stykke ned. Men vi kan likegjerne fortsette her:P jeg har ikm 1.des tror jeg... Skal uansett ha som mål å vente så lenge som mulig før jeg tester. Er 4dpo i dag og har egentlig ingen symptomer. Jev tenker at det ikke kan være mulig med symptomer før egget fester seg... Muliv jeg tar feil. Hva tenker dere?

Skrevet

Jeg er egentlig enig med deg! Angående sympromer.

Når det er sagt har jeg kjent igjen enkelte ting fra da jeg ble gravid sist.. Kjenner "varme"/svak murring i magen, litt hormonell..

MEN: Leste en veldig treffende tråd der det ble nevnt at man føler veldig på sympromer her inne, og jeg er nok intet unntak.. Er nok veldig innstilt på å bli gravid igjen, og da kjenner jeg nok hva som helst.. hehe!

Tror jeg er 4 eller 5 DPO, men har surret litt med testingen grunnet M.A og at kroppen har hatt en annen "syklus" grunnet det.

Skrevet

Jeg er ca 9 DPO idag, tror jeg. Skulle hatt El 16. november, men er ganske sikker på at den var 14. november. Så da har jeg IKM 28. eller 30 november.

Idag murrer det litt i ryggen og genseren min var litt trang over brystene, som har vært ømme siden i går.

Vi er i 1pp, så jeg er veldig spent på neste uke. Håper selvfølgelig, men det føles uvirkelig å skulle få en positiv test....

Skrevet

Jeg lurer forøvrig på hva sympromer er.. og er veldig imponert over at jeg har klart å skrive det 2 ganger..

Skrevet

Hei jenter! Da joiner jeg dere.. Litt usikker på når jeg har IKM, siden EL testen viste positivt fra fredag til og med søndag.. Men har vel sikkert IKM rundt 3 des.. Er vel litt for tidlig å kjenne etter symptomer ennå, men håper på å kjenne små hint om at jeg er gravid snart! <3

Skrevet

Lynet: Jeg satt faktisk å tenkte på dette i dag mens jeg var på jobb..hehe.. men jeg har jo bestemt ment at det går ikke ann å kjenne symptomer før egget har festet seg da den faktisk ikke er tilknyttet kroppen på noe vis.. MEN argumentet mitt kommer til kort når jeg da tenker på kjemisk graviditet der egget faktisk ikke fester seg... men da er det mange symptomer, pluss at det kan slå ut på graviditetstester:) Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Jeg har aldri vært gravid før verken med vilje eller uvilje?!, men jeg ser de fleste beskriver murringer som et tidlig symptom. Jeg må være ærlig å si at jeg har murringer både før og etter EL egentlig... så det er litt vanskelig å se dette som et symptom. Men her sier du varme? hva mener du med varme murringer?

For min del så hadde jeg veldig ømme bryster rundt EL, men nå er det ingen symptomer i det heletatt. Men igjen så er det ekstremt tidlig da. Jeg bruker fertilityfriend og i følge den så er det ihvertfall en god sjanse for å bli gravid denne pp... det til forskjell fra de andre pp jeg har hatt der jeg har bommet helt..

Skrevet

Jeg liker tankerekken din. Det betyr at jeg - potensielt sett - ikke innbiller meg ting.. hehehe.. :)

Med "varme" mener jeg vel en svak murring, som følge av sterkere blodgjennomstrømning. Jeg er mer bevisst området, om du skjønner hva jeg mener.

Da jeg ble gravid sist følte jeg det lignende, men sterkere. Det var rundt IKM. Det var en blanding av "Nå får du straks TR" og "Jeg har litt lyst på sex. hele tiden." Litt bisarr greie egentlig.

Her prøves det på barn nr 1 så jeg har jo ikke mange erfaringer akkurat. Det jeg opplevde av symptomer startet faktisk over en uke før IKM, men jeg innså det ikke før i ettertid. En kjapp oppsumering:

-Hormonell av type; GRR! Skittent hus! Æsjj!

-Litt senere: Hormonell av type: Griin av alt. Følelsene tar helt over.

(Jeg trodde derfor det var vanlig PMS)

-Gikk plutselig på do sikkert 4 ganger i løpet av natten. Niagara falls!

-Festeblødning dagen før IKM, trodde jeg fikk TR en dag for tidlig. (Negativ test på iKM, positiv test 4 dager senere) Svake murringer som nevnt over.

I tiden etterpå hadde jeg så lite symptomer at jeg trodde jeg innbilte meg hele greien. Testet sikkert ørten ganger.. Men så gikk jeg opp fra C til D-cup, og begynte å fryse noe voldsomt. Uggenhet/kvalme, enda sterkere apetitt enn vanlig, (1,5 - 2 time mellom måltid) og økt luktesans kom rundt uke 7 - 8.

(En dame sto og spiste pølse på bussen.. kjentes ut som man hadde slengt en pølsekoker veggimellom!)

Nå her sitter jeg nå og ser på den oppblåste, følsomme magen min. Jeg har en veldig livlig fantasi, så jeg innbiller meg at et egg kanskje er befruktet, men at det slett ikke er sikkert at det fester seg.

Dette ble ikke så kort likevel. ;)

Skrevet

Jeg hører til her hos dere! IKM 1.desember! Jeg føler ingen symptomer enda, men må le litt når du *lynet* nevner dette med lukter... For de siste dagene har jeg vært så irritert på folk som promper på t-banen! Stinker så jeg nesten spyr, pluss at jeg en dag fikk helt noia da jeg syns det stinka svette av meg selv! (enda jeg hadde dusja!) jeg holdt liksom armene tett inntil hver gang noen var i nærheten så ikke dunsten skulle spre seg! (jeg høres jo litt gal ut haha).

Tenkte ikke på det som symptomer, men det gjør jeg nå! Pokker! Hehe ;) (da startet vel symptomjakten)

Skrevet

Promping på t-banen.. fytti så frekt! Glad jeg slapp den, men så har jeg elever som promper og får latterkick isteden. Oh joy ;)

Jeg ser nå at den opprinnelige IKM-48 tråden har dukket opp.. Jeg er jaggu lat som ikke lette etter den :P

Skrevet

Joiner dere!;) Venter IKM på mandag og er kjempespent! Er vår 1.pp, og vi har et barn på 3 år fra før av:) Kjenner ikke noen symptomer nå, men i helgen var det akkurat som om jeg hadde magekrampe eller noe, skikkelig rart og ubehagelig. Håper vi ikke blir skuffet jenter. Krysser fingrene masse for ALLE!!;)

Skrevet

Så hyggelig, Oktober**Mamma08<3

:)

Magekrampe.. da tenker jeg på de ørten episodene jeg har av "Oops, jeg er gravid"..

Digger den serien! Det hadde vært så flott å bare få det levert! :) (Men helst rekke epidural eller noe)

Jeg får krampe i magen når jeg er litt for generøs med chilien, og blir like paranoid hver gang. :)

Skrevet

Jeg hadde så stor tro da jeg fikk EL forrige helg.. tenkte at NÅ blir det! :)

Men nå kjenner jeg angsten for å testen negativt sniker seg innpå.. Jeg kommer til å bli så utrolig skuffa.. Eggløsningene mine er ekstremt skjeldne, og dette er en av de få jeg har klart å få med Pergotime...

Vi har fått ut året på oss, så henvises vi til prøverør på nyåret om ingenting har skjedd.. Så hadde passet fint å bli gravid nå!! :)

Føler dere det slik? forhåpningene stiger, og vips så sitter du igjen og er livredd for den store skuffelsen som kanskje venter deg?

Håper på en positiv overaskelse neste helg! <3

Skrevet

Armhulene mine (som til normalt er gode leietakere) lukter kokt apesex dei første ukene i graviditet. Har IKM i måra, men testa 4 positive i dag. Eg skjønte lunta då eg kjente lukta av meg sjøl i dag.

Skrevet

Gratulerer så masse, Helen! :D

Bra du leder an for alle oss andre. Vi er like bak deg! :P

Angående håp og fallhøyde: Jeg prøver jo å ikke håpe for mye selv, konsentrere meg om andre ting og være heeelt avslappet.

Men så går jeg samtidig og kjenner etter nesten hele tiden, så skjønner jo ikke helt hvordan en skal klare å unngå en liiiten nedtur om det ikke skjer. Bra det er travelt på jobb om dagen i grunn. Ikke har jeg begynt på julegaver heller! Haff..

Skrevet

Det siste avsnittet mitt over her skulle komme som svar til dette.. Jeg lærer stadig da..

Har du merket noen bivirkninger av Pergotime?

Jeg er ikke redd for å bli skuffet enda, prøver å ikke tenke på det. Angsten gjør jo ikke noe annet enn å tynge en ned, og bygger ikke noen ting som helst. Så den får ikke lov til å komme inn. :)

Jeg håper også det går rette veien!

Skrevet

Ja det sies at en skal ikke tenke så mye på det.. Fikk den servert fra min mor for en tid tilbake.. "slapp av, og ikke tenk så mye på det, så går det nok skal du se!"

Ikke så lett det når en teller dager allerede fra TR kommer i forhold til pergotime, og måtte teste med EL tester for å se om jeg i det hele tatt får EL.. :S

Tja... Har ikke merket så veldig mye av pergotime, men kjenner at enkelte ganger er lunta litt kortere enn ellers.. Ellers så har jeg noen ganger når jeg har brukt det hatt litt synsforstyrrelser på kvelden i den perioden jeg har tatt tablettene,, Litt som lysglimt når jeg flytter blikket.

Satser på det var siste runde med pergotime nå.. ;)

Skrevet

Ja disse rådene en får.. Flere sa til meg "Ja, nå vet du jo at du kan få barn" da jeg mistet. Det er jo sant, men.. Trenger liksom ikke høre det flere ganger når jeg heller ville hatt spiren der. Når det er sagt så vil de jo bare trøste og hjelpe.

Selvfølgelig var det siste runde med Pergotime nå! Hehe ;)

Skrevet

Tok en graviditetstest i dag tidlig jeg, fem dager før IKM, Var en svak svak strek på den. Men vet ikke om det er skyggestrek eller annet, for jeg vet ikke helt hvordan en skyggestrek ser ut. Er egentlig veldig sikker på at jeg ikke er gravid denne mnd, for vi hadde ikke sex rundt el.

Skrevet

Hvis det er CB er det flere som har brent seg på falsk positiv har jeg hørt.

Er du sikker på når du hadde el da?

Jeg tok en el test i dag for moro skyld. (Og det kan hende jeg var veldig nysgjerrig og har hørt at de kan slå positivt ut på graviditet.. :P)

Aldri har jeg fått en mer negativ test! Ikke et fnugg av strek, og der er det som regel noe svakt uansett.

Jaja, en uke til vi vet sikkert! Kan ikke si tiden flyr! ;)

Skrevet

Det er billig-test. Leser rundtomkring at man ikke får skyggestreker på dem, men vet ikke.

Nå har mannen sett den, og han er ikke i tvil om at han ser den. Prøvd å ta bilde, men syns at den viser dårligere på bilde enn i virkeligheten (mobilcamera)

Ja, jeg er sikker på når jeg hadde EL. (slim, tester, smerter og korrekt ift. syklus) Vi hadde sex siste gang 3 dager før el, men de kan kanskje leve så lenge svømmerne da?

Skrevet

Hei Myrsnuppe!

Jeg har fått en svak svak skyggestrek på billigtestene en gang uten å være gravid. Men håper det ikke er det i ditt tilfelle!

Og ja, svømmerene kan vel leve opp til 5 dager tror jeg.. så du kan jo fullt mulig være gravid! :)

Lykke til med testingen videre da! :D

Skrevet

Det er allerede to stk som har testet positivt og det allerede før vi har startet uken vår!!! Det må være bra!

Jeg har et spørsmål... jeg hadde første tempemnd forrige syklus. Da ser det ut som jeg har en kort luteal fase.. dvs 10 dager. Jeg er nå på 7dpo og har da i følge fertilityfriend ikm på onsdag. Da lurer jeg på ang testing.. Når man har kort lutealfase så betyr vel ikke det nødvendigvis at man får positiv test den dagen man skulle hatt TR.. Det ville normalt ha vært 11 dpo... Hva tror dere?

Når det kommer til symptomer så hadde jeg skikkelig magekrampe i går. Det varte ikke så lenge men i dag tidlig så steg tempen skikkelig igjen. Kan det være festesmerter? Jeg har hørt at ikke alle får festeblødning er det riktig?

Jeg lager en IKM liste under her så alle kan skrive inn hvilken dag de skal teste. Det er så spennende å følge med alle andre..: Det får liksom tiden til å gå litt raskere.

8>♥(¯`°•.¸IKM uke 48¸.•°´¯)♥<8

Mandag:

Tirsdag:

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Chamira - IKM på onsdag men skal vente til fredag.

Lørdag:

Søndag:

8>♥(¯`°•.¸Gravid¸.•°´¯)♥<8

Skrevet

8>♥(¯`°•.¸IKM uke 48¸.•°´¯)♥<8

Mandag:

Tirsdag:

Onsdag:

Torsdag:

Myrsnuppe

Fredag:

Chamira - IKM på onsdag men skal vente til fredag.

Lørdag:

Søndag:

8>♥(¯`°•.¸Gravid¸.•°´¯)♥<8

Myrsnuppe (kaaaanskje)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...