Gå til innhold

Stiping av håret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har jeg også hørt, så gjorde ingenting med håret når jeg gikk gravid med gutten vår:) nå er jeg gravid igjen og håret trenger egentlig litt striper i etterveksten, men tror nok ikke jeg kommer til å gjøre noe med det denne gangen heller:) jeg tenker at om det er noe som gir en dårlig magefølelse å gjøre, så dropper jeg det! Noen mener nok sikkert det er hysterisk å unngå så mye rart, men føles noe feil å gjøre disse få månedene man går gravid så kan man jo heller unne seg mye ekstra etter fødsel og når kroppen blir seg selv igjen, så føler man seg ekstra fin er min mening:)

Lykke til:)

Hvis du skal bruke bleking, så går det fint om det er striper som ikke skal ned i hodebunnen. Blekin skal egentlig ikke i hodet bunnen i det heletatt, men mange gjør det, og det kommer helt ann på styrkenpå vannstoffet som blir brukt.

Jeg jobbet som frisør tidligere, og i mitt forrige svangerskap bleiket jeg etterveksten med sterkeste vannstoff to ganger i løpet av første trimester. Jeg koblet egentlig ikke at dette kunne være skadelig av eneller annen grunn. Gutten min ble født med noe som heter coloboma, den ene pupillen er ikke utviklet, så han kan aldri se på det øye. Dette er bare noe jeg har sett en gang tidligere, da det ikke er så vanlig, og det andre barnet med akkurat dette er sønn av en tidligere kunde av meg som brukte sterkeste bleking hver tredje uke gjennom hele svangerskapet.

Om det har noe sammenheng, det vet jeg ikke, og to stykker er for lite til å si noe om akkurat dette.

Men det er heltklart noe jeg tenker på.

Striper hadde jeg fint tatt, men ikke helbeking av ettervekst. Det er sterke stoffer.

Man kan trygt gå til frisøren og stripe/farge håret, selv om man er gravid...

Det er ikke så heldigt å puste inn f.eks avfarging- og sterke blekemiddelpulver, så unngå det. kjemikalene trekker IKKE inn i huden/blodet.. Det kan være irriterende for morens hudoverflate og hår, men babyen har det trygt og godt inne i mors liv.

Jeg har arbeidet som frisør, og vi støtte på mange bekymrede gravide.

Annonse

godt å høre at man kan gjøre det, men er enig med kosemosepose, for jeg har alltid vært bestemt på at folk ikke skal farge/stripe hår under et svangerskap. dog, kjenner mange som har gjort det, men jeg har alltid vært bestemt på at jeg ikke skal gjøre det. vel, smart som jeg er, så stripet jeg håret lyst for en uke siden .... og jeg fant ut på mandag at jeg er gravid : ) så jeg har allerede gjort det uten å vite det, men håper det gikk bra for den lille !! men igjen smart som jeg var å stripe håret blondt nå, er at jeg er brunette, og etter 8 mnd fram i tid kan jeg tenke meg jeg ser fin ut med etterveksten min ; ) hehe

jeg jobber som frisør å striper å bleker hår hver dag. ingen fare med det sålenge du ikke sniffer inn blekepulveret, noe ingen gjør :P

har farget å stripet maaaange gravide, stripet blant annet meg selv hver 5 uke gjennom hele svangerskapet å aldri hørt om at det har skadet et barn. jeg fikk ei frisk å fin jente! full skår på alle tester!

hadde dette vert skadelig for fosteret hadde vi frisører ikke fått jobbet gjennom svangerskapet. det eneste jeg holder meg unna på jobb er permanentvæske! Produktene idag går gjennom strenge tester før det kommer ut i salongene, å aldri har vi fått noen advarsel om bruk av disse produktene på gravide. hadde det vert skadelig hadde det stått med stor skrift å vi måtte hatt informert hver å en kunde at vis di er gravide så kan vi ikke gjennomføre behandlingen. Ellers kunne produsentene blitt saksøkt om noe skulle hende et foster!!!

Nei, du trygt kan trygt gå til frisøren å unne den litt selvpleie, det gjør mye med kropp å sjel! tror jeg hadde blitt deprimert om jeg ikke kunne gjort noe med håret på 9 mnd, å gå rundt med den etterveksten! hehe

jeg syns det er viktig at vi damer tar vare på oss selv å ser bra ut gjennom svangerskapet, dette hjelper på selvfølelsen når kvalmen står på for fult, å magen blir svær å tung!

Lykke til videre i graviditeten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...