Gå til innhold

Barnevakt for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hadde dere barnevakt første gang? Og når sov de borte en helg første gangen? Snart tid for julebord men gruer meg litt til å levere henne til bv...

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Her hadde vi barnevakt på dagtid for første gang når Muffin var 7 mnd gammel. Da passet min storesøster og hennes mann på ham en lørdag fra ca kl 11-15. Muffin storkosa seg med kusina (5 år) og fetteren sin (2 år), og jeg fikk b la bilde av alle tre i badekaret <3

Muffin hadde barnevakt for andre gang for 5 dager siden, når han var 7.5 mnd gammel. Da var det bestemor som sto for kveldsgrøt, stell og legging mens mannen min og jeg fikk 2 timers parmassasje på DaiKai i Oslo <3

Her så er jeg mest komfortabel med at nær familie, som selv er mødre, passer Muffin. Dette har nok litt med at Muffin var svært krevende det første halvåret han levde, og at jeg er litt hønemor. Jeg passer på at måltidene han skal ha mens jeg er borte, er enkle å tilberede; f eks dampkoker jeg grønnsaker osv på forhånd og har i en tupperwareboks med lokk, slik at det bare kan varmes noen sekunder i micro. Kjøper med ferdig laget mme slik at barnepassen slipper å blande og styre.

Og så sier jeg at det er koselig med en sms eller to med statusoppdateringer mens jeg er borte :) (igjen - hønemor)

Jeg passet selv en baby på 3 mnd en gang før jeg selv fikk barn, og fikk da en lapp med hva babyen likte/ikke likte osv, og det syns jeg var veldig fint, da babyer er så forskjellige i hva de krever/liker :)

Skrevet

Vi hadde barnevakt for første gang når snuppa hadde fylt 6 mnd, 2 kvelder på rad. Skulle på et kurs arrangert av hs fra kl 17-21, og min storesøster passet første kvelden og min far passet andre. Det gikk over ALL forventning! Jeg grudde meg så sinnsykt, men et par dager før slappet jeg mer av med tanken og derfor gikk det fint:) Vi var jo kun 7 min kjøring unna i tillegg, hehe:p

Har ikke sovet borte en helg, det blir nok lenge til enda for min del:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...