Gå til innhold

Hode/seteleie fødsel

Lykkeli_med_2_i_magen:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke erfaring selv ennå, men har hørt fra en fødselslege jeg kjenner at dette er det de helst "ønsker seg". Seteleie på tv 2 er visstnok gunstig i tilfelle det haster litt og de må hjelpe den ut. Lettere å få tak i beina enn hodet(høres litt brutalt ut, men haster det, så haster det).

Men det er jo tidlig ennå, så de kan vel snu seg ennå. Hode-hode er sikkert også bra.

Lykke til!:-)

Jeg er i uke 32 nå, og var på kontroll og UL på sykehuset denne uken. Tvilling 1 har endelig snudd seg og ligger nå i hodeleie (frem til nå har begge ligget i seteleie).

Jeg har ikke oen erfaring å komme med, men er veldig glad for at nr 1 (forhåpentligvis fortsetter) å ligge i hodeleie.

Også er det som HH72 sier, at hvis det blir litt travelt, og de må hjelpe tvilling 2 ut, så ma de faktisk opp og hjelpe til å trekke den ut. Og da tenker jeg at det må være greit at det er bena de drar i!

I følge jordmoren vi snakket med trenger det ikke å være noe som er veldig kritisk som gjør at de må hjelpe til å trekke i barnet, det kan være nok at barnet blir stresset av at det plutselig blir så mye plass i magen.

Også sier de jo det at dersom et barn har passert gjenno bekkenet i hodeleie, så er det ikke noe fare for barn nr 2 om det komer med rumpa først, for da vet de at det er plass til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...