Gå til innhold

Hode/seteleie fødsel

Lykkeli_med_2_i_magen:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 28 med tvillinger, og det ligger an til vanlig fødsel da tvilling 1 ligger i hodeleie, mens tvilling 2 ligger i seteleie. Er det noen som vil dele erfaringer om en slik fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring selv ennå, men har hørt fra en fødselslege jeg kjenner at dette er det de helst "ønsker seg". Seteleie på tv 2 er visstnok gunstig i tilfelle det haster litt og de må hjelpe den ut. Lettere å få tak i beina enn hodet(høres litt brutalt ut, men haster det, så haster det).

Men det er jo tidlig ennå, så de kan vel snu seg ennå. Hode-hode er sikkert også bra.

Lykke til!:-)

Skrevet

Jeg er i uke 32 nå, og var på kontroll og UL på sykehuset denne uken. Tvilling 1 har endelig snudd seg og ligger nå i hodeleie (frem til nå har begge ligget i seteleie).

Jeg har ikke oen erfaring å komme med, men er veldig glad for at nr 1 (forhåpentligvis fortsetter) å ligge i hodeleie.

Også er det som HH72 sier, at hvis det blir litt travelt, og de må hjelpe tvilling 2 ut, så ma de faktisk opp og hjelpe til å trekke den ut. Og da tenker jeg at det må være greit at det er bena de drar i!

I følge jordmoren vi snakket med trenger det ikke å være noe som er veldig kritisk som gjør at de må hjelpe til å trekke i barnet, det kan være nok at barnet blir stresset av at det plutselig blir så mye plass i magen.

Også sier de jo det at dersom et barn har passert gjenno bekkenet i hodeleie, så er det ikke noe fare for barn nr 2 om det komer med rumpa først, for da vet de at det er plass til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...