Hortensia85 Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Hei Nå er advent like rundt hjørnet og jeg er veldig glad i tradisjoner, og adventskalender inngår selvsagt i det har en pjokk på 6 mnd og vil jo gjerne at han skal få kalender den første julen sin selv om han er så liten og ikke skjønner noe er eg helt alene her inne som tenker tanken? Hvis det er flere der ute, hva i all verden har dere i så fall tenkt å pakke inn til de små?
lillemy_85 Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 oi, dette har jeg ikke tenkt på en gang.. jenta mi er også 6 mnd, men tenkte at hun var alt for liten... er det vanlig t de får kaleder når de er så små?
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Jeg sydde ferdig en adventskalender til småpakker i fjor, og laget da kalender til min mann. I år får gutten min som snart er 4 mndr pakkekalender:) Det blir jo mest fordi jeg synes det er en koselig tradisjon, jeg liker å lage til og se pakkekalenderen henge på kjøkkenveggen. Jeg har kjøpt en pakke med 18 ringer til å henge leker i til 49 kr, så tenkte å bruke de ringene til å fylle 18 dager. Resten blir noe ullundertøy jeg kjøpte på salg i litt for stor str, en babynisselue osv:) Altså billige ting eller ting han trenger i fremtiden. Men altså, dette er jo kun for MIN del, da jeg synes det er koselig! Gutten skjønner jo ingenting av dette før om 2 år...
Lemonia Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Det hadde jeg aldri vurdert en gang. Jeg ser ikke vitsen rett og slett, hele poenget er borte når de ikke forstår opplegget.
1frafør_1påvei Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Syns også adventskalender er kjempekos, men gidder ikke lage til gutten vår på 4 mnd han blir litt liten enda..men jeg og sambo lager heller til hverandre i år det må nesten være en adventskalender på veggen
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Her har mannen min vokst opp med pakkekalender, så det samme skal Muffin. Jeg hadde neppe styra med det om ikke mannen min ville at Muffin skulle ha kalender, selv om jeg elsker julepynt og juletradisjoner generelt Men nå sier mannen min at han har masse gode minner om pakkekalender, så da vil jeg jo gjerne at Muffin skal oppleve det samme. Selv vokste jeg opp med en slik enkel sjokoladekalender fra matbutikken, og har faktisk gode minner om den hehe Muffin er bare 7 mnd og får ikke pakkekalender i år, da han ikke skjønner noe av det. Neste år får vi nesten se det an; jeg kommer neppe til å styre med dusinvis av gaver før julaften, før han faktisk har glede av pakkekalenderen
Skaubinna Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Næææææ.....ser ikke poenget med adventkalender til vesla ennå. Det venter jeg med:-) Far i huset derimot....... ;-)
Flaggermusa Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Jeg har tenkt på det, men aner ikke hva jeg skal putte i 24 luker liksom Så vi drøyer det til neste år. Han får heller en julesokk på julaften
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Her får barna sin første pakkekalender den julen de er 2 år gamle=) Før den tid skjønner de ikke noe av det, så da ser jeg ikke helt poenget med det heller! Selv om jeg er enig i at det er en veldig koselig og viktig tradisjon, så blir det nok kalendere å lage i stand i årene som kommer uansett, særlig når begge barna skal få hver sin;)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 Eldste får sin første kalender iår, hun er 2 år. Men småen på nå 3 uker får det ikke, skjønner ikke helt vitsen med å gi det til de før de vet hva det er. Blir jo dyrt, og er nok overflod og boss i verden
mammantilguttensin Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Selvfølgelig skal lille få pakkekalender selv om han bare er 5 mndr Jeg kan dele min ide som jeg selv synes er helt genial: hver dag får han en sang. Han elsker å bli sunget for, så hver dag i desember får han en julesang som vi synger for han. Jeg pakker inn teksten. Koselig for både liten og stor, og masse julestemning
KariO Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Hei, jeg har funnet alle gode tips til årets kalender på denne siden: www.barnetips.no/julekalender
Gutt2011+Spire2012 Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 Han min blir rundt 7 mnd i desember, skal ha pakkekalender ja Jeg kjøper halvparten og kar`n kjøper halvparten. Så åpner vi annenhver dag - så vet vi ikke hva som er inni Men skal være noe vi uansett hadde tenkt å kjøpe da! Kjøper ikke masse tull som ikke gutten har bruk for! (som for eksempel tutkopp, strømpebukse, bok, kosekluter, smokker, smekker osv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå