Gå til innhold

Tips til bilsete for uvanlig stor toåring????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en "liten" gutt på 2 år og 2 mnd. Nå som vinteren kommer og han stadig vekk skal sitte i bilen med tykke klær på seg så får han nesten ikke plass i stolen. Vi har et HTS iZi Combi X3, og det er rett og slett ikke plass til ungen under den store hodebeskyttelsen lenger. Snart må vi bruke skohorn for å få kilt han fast i setet... Han veier også over 18kg nå, så vi har nådd vektgrensen for setet.

Så er spørsmålet bare hvilket sete vi kan bytte til? Jeg vil helst ha han bakovervendt så lenge som mulig, men hvilke seter er det som både har plass til en så stor gutt, og er bakovervendt? Å skulle gå opp til et nr. 3 sete allerede nå føler jeg meg ikke trygg på overhodet, men finnes det eventuelt noen gode alternativer der?

Noen med store barn som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere bør se på Britax Two Way eller High Tech. Evt også Hi Way II (kun bakovervendt)

Det beste er vel å ta en tur i butikk og prøve ut.

Skrevet

Jeg mente Multi Tech :-)

Skrevet

Vi har Britax Multitech til snuppa på snart 3 år, hun er ikke verken stor eller liten - og jeg vil ikke si det er veldig god plass i det lenger, iallefall ikke med vinterdress etc. Så tror jeg ville sett etter noe annet :-)

Skrevet

Jeg anbefaler også britax multi tech. Vi byttet fra izi combi til britax muli tech da snuppa vår nærmet seg 3 år.

Et annet tips er å ikke ha på de store, tykke klærne i bilen. Det er ikke anbefalt fordi det gjør at beltene ikke sitter godt nok rundt kroppen. Hvis man kræsjer eller bråbremser så blir all luften og stoffet i f.eks en boblejakke klemt sammen og plutselig sitter ikke selene tett mot barnets kropp lenger.

Ta heller på barnet en god ulldress og evt et pledd over seg i bilen. Da blir det også mye bedre plass i setet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...