foffen fo Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Hei. har meldt meg inn i ikm 50. var ferdig med TR 20.11. Fikke El tester i posten i dag og har aldri brukt slik før. Prøvde å teste en EL nu ikveld bare på morro, for å se hvordan den så ut å der kom det to streker...den ene streken var kjempe sterk og den andre var litt svakere (jeg trengte ikke myse) som mange sier/skriver. Er min EL på tur allerede?? det var i tiligste laget?? Håper noe kan hjelpe meg litt?
MammaMø med to små Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Det kommer litt ann på hvor lang syklus du vanligvis har og hvor lang periode du har TR? Jeg hadde ganske klar syklus, EL kom som regel 12-14 dager etter første IKM dag(hadde bare TR i 2-3 dager), og ikm var alltid ca 12-14 dager etter eggløsning:) Jeg brukte aldri EL-tester, rakk ikke før jeg ble gravid, men de som er drevne på det punktet sier jo at man skal ta testen på ettermiddagen og at begge strekene skal være like tydelige for å være "gyldig".
Lillababy Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Hei, velkommen som nybegynner Som nybegynner ville eg definitivt starta ut på cb sine eggl tester som du får kjøpt på apoteket til ca 350 kr. Dyre, men heilt iskre. Dei måler lh stigningen som er 24-36 timar før eggl. Ved 28 dagars syklus er det dermed tidligst utlsag på dag 12. Står tydeleg bruksanvisning. Desse smiler til deg dersom det er tid for å laga baby Med dei billige, så er det slik at det varierer frå dame til dame om ein får to strekar på dei. Nokon får faktisk berre ein når dei kkje har eggl, men mange får to strekar gjennom heile syklusen. Den skal altså vera like sterkt som kontrollstreken eller sterkare. Men dette kan vera litt vansekelg å måla. Eg bruker billige, til det ser ut som at det kanskej er eggl, og då dobbeltsjekkar eg med cb. Lykke til!
foffen fo Skrevet 22. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2011 tusen takk for svarene:) skal få kjøpt meg en el fra cb for å være helt sikker...måtte skynte meg i sted å få lakt inn noe aksjer i tilfelle jeg er på tur å ha eggløsning..hehe. syklusen har variert fra 28 til 30 dager og dn siste TR varte bare i 3-4dager. jeg har ei jente på 5 år fra før, og vil så inderlig at hun nå skal få seg en søster el bror. Utrolig hva jeg har klart å glemme om slike tester og el på disse 5 årene..hehe. føler meg helt fersk!
Lillababy Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Masse lykke til! Håoar de klarer å laga lillesøster eller bror snart. PS- Må vera litt deilig å føla seg fersk på die tingena. Eg har lese og styrt så masse på med dette at eg er redd eg fremdeles tenker på det når eg ligg på aldersheimen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå