SuperKlar86Gravid Skrevet 22. november 2011 #1 Del Skrevet 22. november 2011 har vært på BIM siden 2007. Riktig nok på Bli Gravid, en liten stund på 1.tri, og nå da 1 år på assistert. Vi skal ha vårt 5 forsøk nå. Har hatt 2 frys og 3 "vanlige". Ble gravid forrige forsøk, men HCG verdiene var alt for lave. Så det strandet før det fikk begynt. Man tror av og til at det aldri vil gå, men så leser man glad-historiene. Og nå har jeg en venninne som representerer en selv; på 11 forsøket, er hun endelig gravid. Det skal være sagt at hun har hatt inseminering, ble gravid på forsøk 4, men mistet i uke 23 (....). Men endelig har det lyktes for dem igjen, på 2 ivf forsøk. Men av totalt 11 runder med sprøyter og styr, så tenker jeg at det nærmest er håp for alle! Andre her som har prøvd med prøverør i et år eller mer? Hvordan har dere det, hva tenker dere? Jeg håper inderlig at det skal gå DENNE gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143810706-1-%C3%A5r-med-fors%C3%B8k-n%C3%A5-andre-som-har-v%C3%A6rt-her-en-stund-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 22. november 2011 #2 Del Skrevet 22. november 2011 Hei! Vi har prøvd siden 2006, hadde første aih i september/oktober 2009, og har vel i grunnen ikke hatt så stort hell. Har hatt 4 aih, 3 ivf og 2 frys på riksen (inkl 1 avbrutt frys). Ble gravid på forsøk nr 2, men det ble tidlig spontanabort. Har nå hatt 1 ivf hos Aleris, og skal straks ha fryseforsøk. Jeg synes det til tider er vanskelig, særlig når omgivelsene så til de grader lykkes med graviditeter. Det har blitt noe lettere å takle, men selv om jeg synes det er hyggelig for de nygravide, og klarer å være glad på deres vegne, så blir jeg alltid litt trist på egne vegne. Jeg vil jo også:-) Nå nærmer det seg forsøk, og jeg både gleder og gruer meg. Håper og tror at en dag må uflaks bli til flaks og at det blir vår tur til å bli foreldre! Og det må gjerne være på neste forsøk:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143810706-1-%C3%A5r-med-fors%C3%B8k-n%C3%A5-andre-som-har-v%C3%A6rt-her-en-stund-n%C3%A5/#findComment-143811088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snoopy. Skrevet 23. november 2011 #3 Del Skrevet 23. november 2011 Hei! Vi har vært prøvere siden 2008. Startet med første ivf oktober i fjor, og siden den gang har vi hatt 3 fersk og 2 frys. På det første forsøket ble vi gravid, men gleden var kortvarig. ble tidlig SA. Vi valgte likevel å se på det positive: at vi faktisk kunne bli gravid. Men etter 4 negative forsøk etter det begynte vi nesten å miste håpet/troen. Har hatt en måned i tenkeboksen og vurdert bl.a Danmark og Sverige, men har falt ned på et nytt opplegg hos klinikk Hausken som vi har hatt alle de andre forsøkene. Så nå blir det kort regime, innsett på dag 5 (hvis noen overlever så lenge), og embryo-glue. Satser på at dette blir bedre. Jeg har reagert voldsomt på hormonene, så legen og jeg ble enig om at kroppen min gjerne er mer mottakelig og medgjørlig om vi ikke kjører langt regime. Er spent og en smule opptimistisk. Jeg synes også det er tungt med alle som blir gravide rundt meg. Ikke det at jeg ikke unner dem det, men jeg blir mer trist på egen vegne nå enn jeg gjorde i begynnelsen. Men det er deilig å holde og "låne" babyene deres når de er født. Lykke til til dere begge. Håper det snart er vår tur alle tre. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143810706-1-%C3%A5r-med-fors%C3%B8k-n%C3%A5-andre-som-har-v%C3%A6rt-her-en-stund-n%C3%A5/#findComment-143812085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante_Esel Skrevet 23. november 2011 #4 Del Skrevet 23. november 2011 naermer oss et aar her inne vi ogsaa.. hadde første forsøk januar 2011... og har hatt 2 fersk forsøk, 1 avbrutt frys, og naa et frys som jeg ble gravid paa.. men lykken ble kortvarig, mistet før vi var 6 uker paa vei kjenner jeg er sliten av paakjenningen, men har ingen planer om aa gi opp!! saa hiver vel oss paa neste og siste offentlige forsøk.... synes det er tøfft aa se saa mange babymager og hvor lett det er for andre... kjenner det plager meg, men jeg er jo samtidig glad paa demmes vegne... vil bare ha en selv... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143810706-1-%C3%A5r-med-fors%C3%B8k-n%C3%A5-andre-som-har-v%C3%A6rt-her-en-stund-n%C3%A5/#findComment-143812152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperKlar86Gravid Skrevet 27. november 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 27. november 2011 Hva er embryo- glue? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143810706-1-%C3%A5r-med-fors%C3%B8k-n%C3%A5-andre-som-har-v%C3%A6rt-her-en-stund-n%C3%A5/#findComment-143824252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snoopy. Skrevet 2. desember 2011 #6 Del Skrevet 2. desember 2011 Hei Superklar. Embryo-glue er noe nytt de har fått på bl.a Klinikk Hausken. Vet ikke helt hva det er, men noe de dypper embryoene i like før de setter de inn i livmoren. Det skal forbedre sjansene for at embryoene fester seg. Nå har de nettopp begynt med det hos Hausken, så de har ikke noe statistikk å vise til ennå, men på grunnlag av gode studier og erfaringer i andre land så har de valgt å prøve dette. Jeg har bare fått en positiv test på 5 innsett, så jeg vil selvfølgelig prøve dette. Håper virkelig det kan hjelpe på at vi får en liten spire i magen. Jeg har nå startet på sprøyter igjen. Dette er mitt første korte regime, så føler at ting går fort denne gangen. UL allerede på onsdag, så dette blir spennende. Håper på positiv test i romjulen Hvordan går det med dere andre da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143810706-1-%C3%A5r-med-fors%C3%B8k-n%C3%A5-andre-som-har-v%C3%A6rt-her-en-stund-n%C3%A5/#findComment-143839843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver og prøver-GRAVID Skrevet 3. desember 2011 #7 Del Skrevet 3. desember 2011 hei:) vi har prøvd i 1 år nå og har mistet 2 ganger og kjenner at jeg har mistet litt motivasjon oppi dette... har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått på hormon kur lenger.. har tatt ut egg to ganger og skulle tine opp nedfryst egg og hadde 4 men ingen overlevde og så måtte jeg hente ut egg for 2 gang og så mista jeg ijenn nå nettopp. føles som en evig kamp for å få noe en ønsker så sterkt... jeg for min del har også en kronisk sykdom (leddgikt) så gjør at jeg må gå uten medisiner om eg ønsker og blir gravid. har nå gått uten i 2 år og er utrolig slitsomt og føler meg veldig alene om alt.. kjenner ingen i min situasjon men har gode venninner rundt meg som er positive for meg. Hva gjør dere for å holde mottet oppe og prøve å være postive??? jeg kjenner jeg orker snart ikke mer.... men ønsker meg jo en liten baby:) oppgitt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143810706-1-%C3%A5r-med-fors%C3%B8k-n%C3%A5-andre-som-har-v%C3%A6rt-her-en-stund-n%C3%A5/#findComment-143844563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå