olifab Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Har blitt veldig kvalm nå i uke 7, men kaster ikke opp. Jeg er lærer og må prestere hele dagen nesten uten pause. Er det vanlig å være borte fra jobb i denne kvalme perioden - eller bare knipe igjen? Erfaringer/synspunkter?
lillesvirre Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Hei! Jeg er 7+4 og er kvalm heeele dagen. Nå kjenner jeg at jeg ikke orker noe annet enn å bare sitte helt i ro, og selv da er jeg kvalm. Legen sykemeldte meg siden jeg føler meg så sliten av kvalmen. Jeg orker heller ikke tanken på kokkejobben så jeg føler bare at jeg MÅ være hjemme og slik er det bare. Jeg prøvde meg på litt små husarbeid men da kommer brekingene. Jeg kaster heller ikke opp. Jeg synes du skal føle på deg selv å prate med legen din også Håper dette var til litt hjelp iallefall
j@d@ Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 hei. jeg er og i uke 7+1, har vært sykemeldt i 2 uker nå pga kvalme. hver gang jeg skal gjøre noe så kommer d, hjelper helst å bare sove, så når knerten er levert i barnehagen ligger jeg på sofaen resten av dagen. hadde aldri klart å jobbe nå. syns du skal gå til legen å ta en prat m han/henne, ikke noe greit å gå slik hele dagen. men som de sier: d kommer jo noe godt utav d tilslutt da:) lykke til:)
Glajenta ♥ Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Jeg tenker at enten så er man i form til å gå på jobb eller ikke, uavhengig om man er gravid eller ikke. Hvis du hadde vært så kvalm og ikke gravid - hadde du gått på jobb da? Man skal ikke presse seg på jobb fordi man "bare" er gravid, men man skal heller ikke være hjemme fordi man er gravid, hvis du skjønner hva jeg mener? :-) Jeg har selv en krevende og stressende jobb, jeg må være 100% (iallefall 95, hehe...). Nå er jeg i fin form, og håper det holder seg slik, men tenker at om jeg blir kjempekvalm og ikke klarer å gjøre jobben min, så er det bedre for alle om jeg blir hjemme. Graviditet er ingen sykdom, men man skal heller ikke presse seg selv hardere enn man ville gjort ellers. Håper formen blir bedre snart :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå